۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۲۶۴۳۱۳
وزیر اطلاعات:

مدیریت مسأله هسته‌ای از دو قطبی شدن جامعه جلوگیری می‌کند

خبرگزاری رسا ـ وزیر اطلاعات با بیان این‌که استکبار به دنبال دو قطبی کردن مسلمانان منطقه است، ضرورت همدلی و همزبانی بین دولت و ملت را نه در مقیاس داخلی بلکه در مقیاس جهانی ضروری خواند و گفت: مسأله شیعه و سنی و انرژی هسته‌ای باید مدیریت شود تا جامعه را دو قطبی نکند.
حجت الاسلام محمود علوي وزير اطلاعات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات، بعد از ظهر امروز در همایش فرمانداران سراسر کشور  که در وزارت کشور برگزار شد، ضمن تبریک ایام شعبانیه، گفت: امیدواریم در سال همدلی و همزبانی شما نمایندگان شهرستان‌ها با تدبر، درایت و عقلانیت امور مناطق کشور را در عرصه‌های مختلف مدیریت کرده و خیرات  و برکات را عاید نظام کنید.

 

وی افزود: امیدواریم که بتوانیم جنبه امید و تدبیر را در دولت به منصه ظهور برسانیم با توجه به این‌که مسؤولیت سنگینی به عنوان امانت بر دوش ما است.

 

وزیر اطلاعات با اشاره به کلامی از امیرمؤمنان(ع) عنوان کرد: امام علی(ع) خطاب به فرماندار خود می‌فرمایند: بدان که این مسؤولیت برای تو امانت است ببین با این امانت چه می‌کنی، این اجازه را نداری که در هر موقعیت به مردم ظلم داشته باشی.

 

حجت‌الاسلام علوی، در ادامه فرمایش امیرمؤمنان(ع) افزود: ای مالک قلب تو لبریز از محبت نسبت به رعیت باشد و به آنها لطف، مهر و مرحمت داشته باش نسبت به مردم یک حیوان درنده نباش که فرصت مسؤولیت را فرصت دریدن آنها بدانی.

 

وی در ادامه گفت: مردم تحت مدیریت تو دو گروه برادر دینی یا انسان‌های هم‌نوع تو هستند این نگاه اسلام به مدیریت است ما انقلاب کردیم تا مدیریت در کشور ما رنگ و بوی اسلامی داشته باشد.

 

وزیر اطلاعات با اشاره به الگوی کشور ما در خدمت به مردم اظهار داشت: الگوی ما رسول گرامی اسلام(ص) است که عشق او خدمت به مردم و رنج او آسیب دیدن مردم است حکومت در اسلام ابزار برای اجرای بهبود وضعیت مردم و آحاد جامعه است.

 

حکومت باید برای اجرای احکام الهی باشد

حجت‌الاسلام علوی، بیان داشت: امام حسین(ع) می‌فرمایند: خدایا می‌دانی که تلاش ما برای به دست گرفتن حکومت و قدرت برای رسیدن به مال و منال ثروت نبوده بلکه برای اجرای احکام تو در جامعه بوده است تا در سرزمین تو میان مردم را و آنچه را که آسیب دیده اصلاح کنیم.

 

وی افزود: جمهوری اسلامی به عنوان حکومت برآمده از این مکتب مسؤولیتی برای خدمت مردم است اگر نحوه مدیریت ما به گونه‌ای باشد که سایه حکومت بر سر آنها سنگینی کند خلاف حکومت اسلامی عمل کرده‌ایم.

 

وزیر کشور ابراز کرد: حتی برای حاکمیت فرهنگ دینی نمی‌توان آرامش را از مردم سلب کرد بستر رشد و شکوفایی فرهنگ دینی آرامش جامعه است بر اساس منطق قرآن خدا بر دل‌های مؤمنان آرامش نازل کرده تا ایمان بر ایمان آنها افزوده شود.

 

حجت‌الاسلام علوی، با اشاره فرموده حضرت محمد(ص) عنوان کرد: خیر و برکت در پرتو امنیت و سرور برای کشور است،  مردم باید این امنیت را لمس کرده و لبخند نشاط و شادکامی داشته باشند امنیت گورستانی شمع و چراغ ایمان را کم فروغ می‌کند.

 

وی افزود: در نظام اسلامی باید کار را بر اساس شرع مقدس اسلام و در چهارچوب حلال و حرام انجام شود تهمت و دروغی که برای همه حرام است برای یک اطلاعاتی هم حرام است.

 

وزیر اطلاعات کشور، بیان داشت: نمی‌توان به بهانه حفظ انقلاب وارد حریم خلاف شرع شد کسی که از راه معصیت خدا بخواهد خود را به هدفی برساند به هدف نخواهد رسید.

 

رعایت اخلاق ضرورت پیشرفت کار است

حجت‌الاسلام علوی، اظهار داشت: بنابراین باید کار مدیریت در چهارچوب احکام شرع و اخلاق باشد رعایت اخلاق یکی از ضرورت‌های پیشرفت کار است امیرمؤمنان(ع) می فرمایند: ما اگر امید به بهشت رفتن و ترس از جهنم رفتن نداشته باشیم شایسته و لازم است که به سراغ ارزش‌های اخلاقی برویم زیرا راه موفقیت در کارها از مسیر اخلاقی عبور می‌کند.

 

وی افزود: پیامبر(ص) فرمودند: من مبعوث شدم تا ارزش‌های اخلاقی را در جامعه پیاده کنم، خداوند وقتی می‌خواهند ویژگی پیامبر(ص) را برجسته کند علم، هوش و عقل او را برجسته نمی‌کنند بلکه اخلاق او را برجسته می‌کنند چیزی که جامعه امروز ما به آن نیاز دارد.

 

وزیر کشور، ابراز کرد: آن زمان که دست شما برای حل بسیاری از مشکلات بسته می‌شود روی شما می‌تواند گشاده باشد شما نمی‌توانید با مال خود رضایت مردم را به دست آورید بلکه شما می‌توانید با اخلاق خود رضایت مردم را به دست آورید.

 

حجت‌الاسلام علوی، با اشاره به مقتضای دولت تدبیر و امید عنوان کرد: این دولت می‌خواهد بستر را برای حضور همه فراهم کند تا از صلاحیت‌ها، قابلیت‌ها و توانمندی‌ها استفاده کند و همه دست در دست هم برای انقلاب و نظام خیر و برکت داشته باشیم و این تجربه دولت تدبیر و امید را به عنوان تجربه موفق به ثبت برسانیم.

 

وی افزود: ضرورت مقطع فعلی ما همدلی و همزبانی در مقیاس جهانی بوده زیرا استکبار دنبال دو قطبی کردن مسلمانان منطقه است مساله شیعه و سنی و مساله هسته‌ای باید مدیریت شود تا جامعه را دو قطبی نکند.

 

تخریب در مورد هر کس بد است

وزیر کشور، با اشاره به انتخابات سال جاری بیان داشت: در سالی که به استقبال انتخابات می‌رویم باید توجه کنیم تخریب صورت نگیرد تخریب بد است در مورد هر کس که باشد باید با مسائل چالش‌زا از همان لحظه اول برخورد شود.

 

حجت‌الاسلام علوی، اظهار داشت: استان‌ها و شهرستانها هماهنگی داشته باشند تا انتخابات با آزادی و رقابت جریان‌های سیاسی و حضور حداکثری مردم برگزار شده و مسائل ضد امنیتی به وجود نیاید.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری رأی مردم را حق الناس عنوان کردند در حق الله اسلام از اشتباه گذشت می‌شود اما در مورد حق‌الناس گذشت صورت نمی‌گیرد بنابراین بسیار باید مراقب بود که اشتباه صورت نگیرد./807/پ201/ی

ارسال نظرات