۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۴
کد خبر: ۲۶۴۳۹۵
حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی:

تجمعات هسته ای ثابت می کند ملت روی مواضعش ایستاده است/ وزیر خارجه مجلس را در جریان جزییات مذاکرات قرار نمی دهد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: صحبت های وزیر خارجه در مجلس مانند صحبت در خارج از مجلس است و نمایندگان را متوجه مسأله نمی کند و حتی در اوایل مذاکرات وزیر آن قدر گارد گرفته بود که می گفت اگر استیضاح هم بشوم نخواهم گفت چه گذشته است.
آقاتهراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی در نشست نخبگانی فعالان فرهنگی سیاسی مشهد که با موضوع «نقش مجلس در تحولات امروز کشور» در محل حسینیه قرآن و عترت برگزار شد، به دیدار اخیر نمایندگان مجلس با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: مجلس  در هر سال یک بار انتخابات هیأت رییسه دارد و پس از آن نمایندگان به محضر رهبر معظم انقلاب می رسند و ایشان هم تحلیلی از گذشته و بیانی برای آینده ارائه می دهند و مطالباتی را مطرح می کنند که این فرصت خوبی برای نمایندگان است تا از نظرات و خواسته های رهبر انقلاب مطلع شوند.

 

وی در ادامه رسالت اصلی مجلس شورای اسلامی را یادآور شد و افزود: وظیفه مجلس قانون گذاری و اعمال نظارت است، البته در حوزه قانون گذاری این طور نیست که هر قانونی در حیطه اختیار مجلس باشد، به عنوان مثال ضروریات دینی مانند امر به معروف و نهی از منکر، احیای نماز و تولی و تبری عناوین اولیه ای هستند که اگر کسی آن ها را انجام ندهد از دین خارج شده از این رو در حیطه تصمیم مجلس نیست.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: عناوین ثانویه ای مثل «راه حفظ عزت نظام»، از عناوینی است که در حیطه عمل مجلس است و مثلا در کمیسیون امنیت ملی بحث می شود که «اسلام نحوه ارتباط با بیگانگان را چگونه می پسندد و این امر بر اساس قوانین بالادستی چگونه است»؛ یا بحث رأی اعتماد که به موجب آن حق دارند فرد را به مجلس آورده و از وی سوال کنند؛ مجلس باید بتواند امور نظام در حوزه پیاده شدن قوانین اسلامی را با نظارت و قانون گذاری پیگیری کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین آقا تهرانی در بخش دیگری از سخنان خود در تحلیل عملکرد دولت در موضوع انرژی هسته ای گفت: در بحث هسته ای این دولت برخی شعار ها را عوض کرد و این طور گفتند که تحریم ها به ما ضربه زده است؛ خواستند جامعه آماده شود که این مسائل را بپذیرد.

 

وی افزود: در این زمینه اگر مجلس و دولت تعامل کرده و از همه جریان ها مطلع باشند، به نفع هر دو است اما متأسفانه در این قضیه مجلس محرم سر نیست و اگر آقای نبویان و دیگر نمایندگان چیزی می گویند ناشی از مطالعات بیرونی است و ارتباطی به مجلس ندارد.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: صحبت های وزیر خارجه در مجلس مانند صحبت در خارج از مجلس است و نمایندگان را متوجه مسئله نمی کند و حتی در اوایل مذاکرات وزیر آن قدر گارد گرفته بود که می گفت اگر استیضاح هم بشوم نخواهم گفت چه گذشته است.

 

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی ضمن تقدیر از اجتماع پر شور مردم مشهد در اعتراض به زیاده خواهی طرف غربی در مذاکرات هسته ای، اظهار کرد: این حرکتی که مردم شروع کرده اند، در صورت حفظ ضوابط خوب است، چرا که به دولت گفته می شود ملت روی مواضعش ایستاده است.

 

وی در پاسخ به انتقادات وارده به عملکرد اصولگرایان مجلس در قبال نظارت بر مذاکرات هسته ای گفت: اصولگرایی هم دارای مراتب است و همه مشابه هم نیستند و به مسائل به یک شکل نمی نگرند؛ به عنوان مثال روزی که رییس جمهور گفتند پلیس وظیفه اجرای اسلام را ندارد، برخی که فکرش را هم نمی کردیم، بیانیه مربوط به بیانات ایشان را با توجیه همدلی با دولت امضا نکردند./820/پ202/ج

 

 

ارسال نظرات