۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۲۶۴۴۹۲
حجت الاسلام محسنی اژه ای:

دستگاه قضا در مقابله با فساد هیچ تبعیضی قائل نمی شود

خبرگزاری رسا ـ سخنگوی قوه قضاییه گفت: امروز قوه قضاییه مفتخر است که با آفتابه دزد برخورد نمی‌کند؛ امروز کسانی در زندان به سر می‌برند که فسادشان میلیاردی است و این روند بایستی ادامه یابد و دستگاه قضایی با هر گونه فساد در خارج و داخل با کمال قاطعیت و سرعت برخورد می کند.
حجت الاسلام محسني اژه اي آيين معارفه رييس کل دادگستري استان مرکزي با حضور حجت الاسلام غلامحسين محسني اژه اي معاون اول قوه قضاييه در فرهنگسراي شهر اراک آيين معارفه رييس کل دادگستري استان مرکزي با حضور حجت الاسلام غلامحسين محسني اژه اي معاون اول قوه قضاييه در فرهنگسراي شهر اراک آيين معارفه رييس کل دادگستري استان مرکزي با حضور حجت الاسلام غلامحسين محسني اژه اي معاون اول قوه قضاييه در فرهنگسراي شهر اراک آيين معارفه رييس کل دادگستري استان مرکزي با حضور حجت الاسلام غلامحسين محسني اژه اي معاون اول قوه قضاييه در فرهنگسراي شهر اراک آيين معارفه رييس کل دادگستري استان مرکزي با حضور حجت الاسلام غلامحسين محسني اژه اي معاون اول قوه قضاييه در فرهنگسراي شهر اراک آيين معارفه رييس کل دادگستري استان مرکزي با حضور حجت الاسلام غلامحسين محسني اژه اي معاون اول قوه قضاييه در فرهنگسراي شهر اراک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای معاون اول قوه قضاییه و سخنگوی این قوه، ظهر امروز یکشنبه دهم خرداد در آیین معارفه رییس کل جدید دادگستری استان مرکزی در فرهنگسرای شهر اراک، با بیان این که استان مرکزی چهارمین استان صنعتی کشور است، گفت: برای رشد و توسعه بیشتراستان مرکزی باید با برخی مشکلات سد راه، با تدبیر و همکاری دستگاه های اطلاعاتی، امنیتی، استانداری، انتظامی و همکاری همه جانبه دلسوزان و صاحبان تجربه و خبره مقابله کرد تا ضمن مجازات خاطیان، به تولید، صنعت و کارگران پرتلاش و زحمتکش ضربه نخورد.

 

بانک ها موظفند تسهیلات بیشتری به کارآفرینان ارائه دهند

حجت الاسلام محسنی اژه ای در خصوص اعطای تسهیلات بانکی بیان داشت: بانک ها موظفند تسهیلات بیشتری به کارآفرینان ارائه دهند و ما درصد هستیم این مشکل را در کل کشور و به خصوص در استان مرکزی حل کنیم تا صنعت هم به نفع نظام ، صنعتگر، کارگران و مردم رونق بگیرد.

 

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به پذیرش مسؤولیت از سوی مسؤولان گفت: هرچه مسؤولیت سنگین‌تر است باید استمداد از خداوند متعال بیشتر شود و در کنار آن از صاحبان تجربه بهره جست و در این راستا حجت‌الاسلام عبداللهی می‌توانند از تجربه آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی به عنوان نماینده ولی‌فقیه در استان و نیز به عنوان عنصری که تجربیات فراوانی را در هر 3 قوه داشته‌اند بهره گیرند.

 

دستگاه قضایی در مقابله با فساد تبعیضی قائل نمی شود

وی تصریح داشت: امروز قوه قضاییه مفتخر است که با آفتابه دزد برخورد نمی‌کند و کسانی در زندان به سر می‌برند که فسادشان میلیاردی است و این روند بایستی ادامه یابد و دستگاه قضا با هر گونه فساد در خارج و داخل با کمال قاطعیت و سرعت برخورد می کند و نباید تبعیضی در مقابله با فساد قائل شویم و مردم باید احساس کنند که رسیدگی‌ها با سرعت انجام می‌شود.

 

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه افزود: امروز قوه قضاییه مفتخر است که بدون در نظر گرفتن پشتوانه پول، قدرت و منصب فعلی شخصی اگر لازم باشد پرونده‌ای تشکیل شود بدون وقفه این مهم رخ می‌دهد.

 

برخورد با تخلفات و فسادها نباید به گونه‌ای باشد که به تولید و کارگر ضربه بزند

معاون اول قوه قضاییه تصریح داشت: برخورد با تخلفات و فسادها نباید به گونه‌ای باشد که به تولید و کارگر ضربه بزند بلکه باید به طریقی دنبال شود که هم با خاطی برخورد شده و هم پلیس به روند خود ادامه دهد.

 

حجت الاسلام محسنی اژه ای اظهار داشت: وزیر اقتصاد اعلام می‌کند که بانک‌ها نمی‌توانند تسهیلات ارائه دهند و 4 دلیل برای این امر متذکر می‌شود که یکی از این دلایل کمبود سرمایه بانک‌هاست و درخواست افزایش این سرمایه‌ها را دارد و دومین عامل را مطالبات بانک‌ها از دولت دانسته که حدود 150 هزار میلیارد تومان است که هنوز حسابرسی نشده و احتمال دارد به 250 هزار میلیارد تومان هم رسد و این چیزی نیست که بتوانیم آن را حل کنیم.

 

در عصر انتظار ، امام خمینی (ره) تمام وجودش را برای تحقق عدالت در جامعه هزینه کرد

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه بیان داشت: در عصر انتظار، امام خمینی (ره) تمام وجودش را برای تحقق عدالت در جامعه ، احیای اسلام ناب و عزت بخشیدن به مسلمانان هزینه کرد و نشان داد با ایمان واقعی، توکل به خدا و با دستانی خالی می توان مقابل همه قدرت ها، با داشتن بالاترین قدرت ها ایستاد و پیروز شد.

 

معاون اول قوه قضاییه افزود: امام( ره ) به ما یاد داد که قدرت برتر و بالاتر که همه هستی را آفرید خداوند متعال است و در صورتی که به او تکیه کنیم و از هیچ چیزی نهراسیم به طور حتم پیروز خواهیم شد.

 

حجت الاسلام محسنی اژه ای گفت: در زمان غیبت حضرت ولیعصر(عج) حجت ما ولی‌فقیه است و در صلوات شعبانیه در یک فراز می‌خوانیم این حجت‌های خدا در زمین، کشتی نجات در طوفان‌ها و موج‌های سنگین و در شرایط دشوار هستند که اگر می‌خواهیم به ساحل نجات برسیم راهی جز نشستن بر این کشتی نیست

 

وی بیان داشت: تاریخ ثابت کرده است هرگاه در مقابل ظلم ایستاده‌ایم پیروز شده‌ایم و هرگاه یک قدم عقب گذاشته‌ایم دشمن پا را فراتر گذاشته است.

 

وی خاطر نشان کرد: امروز نباید نگاه و دیدگاه ارتجاعی از خود نشان دهیم بلکه باید به مانند دیدگاه و منش امام با ایمان به خدا و اعتماد به مردم تحول دیگری را در دنیا رقم بزنیم.

 

سخنگوی قوه قضاییه اظهار داشت: مسؤولانی که به سمتی منصوب می‌شوند باید بدانند مسؤولیت‌ها تنها وظیفه‌شان را بیشتر خواهد کرد باید بکوشند با هماهنگی، همدلی و دلسوزی مشکلات را حل و فصل کرده و به بهترین نحو ممکن به نظام و انقلاب خدمت رسانی کنند.

 

معاون اول قوه قضاییه در ادامه از تلاش پنج ساله حجت الاسلام حکمت علی مظفری رییس کل قبلی دادگستری استان مرکزی قدردانی و برای حجت الاسلام قاسم عبدالهی رییس کل جدید دادگستری استان مرکزی آرزوی موفقیت کرد. /842/پ202/ج

 

ارسال نظرات