۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۴
کد خبر: ۲۶۵۱۲۶
آیت الله خاتمی:

دشمن به مراکز نظامی ما نزدیک شود قلم پایش را می شکنیم/ دولت با منتقدان مهربان باشد/ 5 هدف اصلی آمریکا در مذاکرات

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان یکی از اهداف دشمن در مذاکرات هسته ای را تحقیر جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: مراکز نظامی ایران ناموس ملت ایران است، اگر دشمن بخواهد به مراکز نظامی ایران نزدیک شود قلم پایشان را خواهیم شکست.
آيت الله سيداحمد خاتمي آيت الله سيداحمد خاتمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله سیداحمد خاتمی عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان در مراسم جشن میلاد امام زمان(عج) در مصلای بقیه الله الاعظم شهرستان کاشان ضمن تبریک میلاد ولی عصر(عج)، با اشاره به این که برای رسیدن به توافق نهایی 220 نماینده پارلمان اروپا خواستار بازدید از مراکز نظامی ایران شده اند متذکر شد: مراکز نظامی ایران ناموس ملت ایران است، اگر دشمن بخواهد به مراکز نظامی ایران نزدیک شود قلم پایشان را خواهیم شکست.

 

وی از آمریکا و هم پیمانان با آمریکا به عنوان دشمنان جمهوری اسلامی ایران نام برد و از اتحادیه اروپا خواست در مذاکرات هسته ای به طناب پوسیده آمریکا تکیه نکند.

 

آیت الله خاتمی با بیان این که آمریکا در مذاکرات هسته ای پنج هدف را دنبال می کند گفت: نخستین هدف آمریکا در مذاکرات  هسته ای براندازی نظام دینی در ایران است. آنها هنوز مذاکرات به پایان نرسیده می‌گویند تحریم های حقوق بشری باقی است، تحریم های حقوق بشرتمام نشده می گویند چرا ایران از حزب الله حمایت می کند.  

 

آیت الله خاتمی افزود: آنها مدعی هستند ایران به دنبال بمب هسته ای است، در حالی که رهبر معظم انقلاب اسلامی اعلام کرد جمهوری اسلامی به دنبال بمب هسته ای نیست چون سلاح کشتار جمعی با دین اسلام منافات دارد.

 

به گفته وی، آنها در حالی ایران را متهم به داشتن بمب هسته ای می کنند که رژیم غاصب  اسرائیل 400 کلاهک هسته ای و 400 بمب هسته ای دارد و آنها این سگ هار را آزاد گذاشته اند.

 

امام جمعه موقت تهران، دومین هدف آمریکا در مذاکرات را افزایش فشار بر مردم و ایجاد مشکلات اقتصادی برای مردم و نارضایتی مردم دانست و افزود: اوباما اعتراف کرده است بی نظیرترین تحریم های یکصد ساله اخیر را برای ایران به کار گرفته است.

 

مقاومت مردم ایران مقابل تحریم های دشمن برای دین و اسلام است

آیت الله خاتمی گفت: افزایش تحریم های دشمن از سال 91 تا به امروز نتوانسته حتی سیمای ایران اسلامی را شبیه به یک کشور تحریم شده کند، چون ایستادگی و مقاومت مردم ایران مقابل تحریم های دشمن برای دین و اسلام است.

 

به گفته وی انتقام 36 سال گذشته از ملت ایران، سومین هدف آمریکایی ها از تحریم است چرا که ملت ایران 36 است دست آمریکا را از منابع ایران قطع کرده و آنها را از کشور بیرون کرده است؛ به همین خاطر آنها با اعمال تحریم ها قصد دارند انتقام 36 گذشته را از ایران بگیرند که این موضوع حاکی از عمق کینه و نفرت و دشمنی آنها با ایران است.  

 

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان، دو قطبی‌کردن ایران را پنجمن هدف آمریکا در مذاکرات اعلام کرد و یاد آورشد: آنها می گویند طرفداران ولایت که نمی خواهند توافق نامه امضا شود یک قطب و قطب دوم موافقان با توافق نامه و ارتباط با آمریکا هستند، در حالی است که جامعه ما یک رهبر، یک رییس جمهور، یک رییس مجلس و یک قوه قضاییه دارد و دو قطبی نیست بلکه همه پشتیبان ولایت هستند و خطوط قرمز را رعایت می کنند.

 

آیت الله خاتمی یاد آورشد: جامعه ما 36 سال است ولایی است و ولایی خواهد بود و با داشتن چنین دشمنانی باید نفوذ ناپذیر بود و با آنها برخورد کرد، لذا مردم ایران مردمی هستند که دغدغه دین دارند و پای دین خود تا آخرین نفس و آخرین قطره خون ایستاده اند و از دین خود و خانواده خود پاسداری می کنند و تحت تأثیر هیچ جو و موجی قرار نمی گیرند و در راه خدا محکم ایستاده اند.

 

تا شیطنت آمریکا هست، مرگ بر آمریکا هم هست

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر این که تا شیطنت آمریکا هست، مرگ بر آمریکا هم هست، گفت: تهدید گزینه های روی میز نخ نما شده چون آمریکا  تمامی گزینه های روی میز خود را در کشوره های منطقه و غزه استفاده کرده و در همه این موارد شکست خورده است و امروز نیز ملت مظلوم یمن بیش از دو ماه است در مقابل جنایات آنها مقاومت می کند.

 

آیت الله خاتمی گفت: اگر آمریکا می توانست حمله کند تردید نمی کرد و حمله می کرد، نه این که نخواهد حمله کند بلکه توان آن را ندارد چون آمریکا در برابر موشک های 70 کیلومتری ایران نتوانست مقاومت کنند.

 

به گفته وی امروز نیز ملت ایران موشک های هزار کیلومتری را آماده کرده است تا اگر اسرائیل خواست دست از پا خطا کند اثری از اسرائیل باقی نگذارد.

 

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان با اشاره به این که وزیر دفاع اسرائیل مدعی شده است ما باید کاری کنیم که در هیروشیما و ناکازاکی کردیم، گفت: دشمن نادان نمی داند اگر بخواهد به ایران نزدیک شود باید اسم تلاویو را روی تلی از خاک بنویسد.

 

آیت الله خاتمی یاد آورشد: ملتی که عاشورا و کربلا را دارد و فریادش هیات من الذله است، خستگی ندارد و همانگونه که نماز و روزه برایش خستگی ندارد، جهاد هم برایش تکلیف الهی است.  

 

نیمه شعبان شبی است که تنه به تنه لیله القدر می زند

آیت الله خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این که منتظران امام زمان باید به دنبال ساختن جامعه علوی و مهدوی باشند گفت: عصر غیبت، عصر تعطیلی دین خدا نیست، عصر غیبت، عصر به صحنه آوردن دین خدا در حد توان است، یعنی اگر نمی توانیم جهان را تحت سیطره اسلام درآوریم، ایران را که می توانیم تحت سیطره اسلام درآوریم.

 

به گفته وی، برای جامعه مهدوی باید در حد توان خود تلاش کنیم و یقین داشته باشیم قلّه در زمان امام زمان است که در چنین دوره ای حتی یک غاصب بر جهان حاکم نخواهد بود و تنها صالحان برتمام زمین حکومت خواهند کرد.

 

 عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان همچنین جامعه را به دو جامعه جاهلیت و جامعه مهدوی  تقسیم کرد و یاد آورشد: بی تردید آنچه که امروز در عربستان می گذرد جامعه جاهلیت است و بویی از جامعه اسلامی نبرده است. 

 

قرآن 6 ویژگی برای جامعه مهدوی تعریف کرده است

آیت الله خاتمی در ادامه با اشاره به این که قرآن 6 ویژگی را برای جامعه مهدوی تعرف کرده است و روایات فراوانی را نیز در ذیل این آیات دارد گفت:  اولین ویژگی جامعه مهدوی این است که چنین جامعه ای آنگونه رفتار می کنندکه خدا می خواهد و در این جامعه همه به وظیفه عمل می کنند و نگران آینده نیستند.

 

به گفته وی، از دست ندادن نماز اول وقت و نمازشب، شب زنده داری و زمزمه و مناجات با خدا و از دولت شب بهره گرفتن دومین ویژگی جامعه مهدوی است، لذا بیش از 7 در کشور دم از توسعه اقتصادی زدند و بیش از 7 سال نیز از توسعه سیاسی حرف زده شد و این در حالی است که خدا بر توسعه دینی تأکید دارد.

 

 امام زمان می آید تا فرهنگ عبودیت را همگانی کند

 امام جمعه موقت تهران گفت: سومین ویژگی جامعه و مهدوی این است که با یکدیگر مهربان هستند و نسبت به هم کینه ندارند و در روایت است که امام زمان که ظهور کند کینه ها از دل ها می رود و همه نسبت به هم مهربان هستند، لذا امام زمان می آید تا فرهنگ عبودیت را فرهنگ همگانی کند.

 

وی بر حاکمیت وحدت در جامعه تأکید کرد و گفت: ما دشمن مشترک داریم اگر وحدت نداشته باشیم و دشمن مسلط شود، تر و خشک با هم خواهند سوخت، بنابراین ما که  امام و ولایت فقیه را قبول داریم پس چرا بیرحمانه به یکدیگر حمله می‌کنیم.

 

آیت الله خاتمی تأکید کرد: دولت نسبت به منتقدان مهربانانه برخورد کند، مردم هم دولتمردان را از خود بدانند، نقد باشد اما نقد برادرانه و تردید نکنیم اگر با هم مهربان نباشیم آسیب خواهیم دید.

 

وی چهارمین ویژگی جامعه مهدوی را نفوذ ناپذیری در برابر دشمنان دانست و افزود: دشمن راه نفوذ به وطن، دین و مکتب جامعه مهدوی را ندارد لذا جامعه مهدوی سد محکمی در برابر دشمن است.

 

آیت الله خاتمی، فدایی و پیشمرگ امام زمان بودن را پنجمین ویژگی جامعه مهدوی اعلام کرد و بیان داشت: مردم ایران تمام عشقی که به امام زمان دارند به نایب  او رهبر معظم انقلاب هدیه می کنند چون می دانند این گل، عطر آن گلستان را دارد.  

 

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان گفت: حمایت از ولایت حمایت از جانشین امام زمان و حمایت از امام زمان است و ولی فقیه نایب عام امام زمان است، لذا وقتی راه شما  راه حق است اگر دشنام هم شنیدند اعتنا نکنید و احساس تنهایی نکنید./1307/پ201/ج

 

ارسال نظرات