۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱
کد خبر: ۲۶۵۳۲۶
حجت الاسلام سید حسن خمینی:

دنیا ملت ایران را آزموده است/ تهدیدی متوجه کشور باشد همه با تبعیت از رهبری یکدل می شویم

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام سید حسن خمینی با تاکید بر این که دنیا ملت ایران را آزموده است، گفت: ما تمامیت ارضی، حفظ استقلال و امنیت این کشور که در جهان در بالاترین رتبه ها است را به هیچ قیمتی از دست نمی دهیم.
سخنراني حجت الاسلام سيد حسن خميني در حرم امام
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حسن خمینی در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام، با تسلیت این مناسبت و گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل، گفت: امیدواریم خدای متعال ما را جزو یاران حضرت صاحب الامر(عج) و جزو یاران خدوم امام راحل قرار دهد.
 
وی ضمن درخواست از حاضران برای قرائت فاتحه برای شادی روح حضرت امام خمینی(ره) و همه شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، به تبیین شخصیت الهی و معنوی بینانگذار کبیر انقلاب اسلامی پرداخت.
 
حجت الاسلام سید خمینی همچنین با تبریک نیمه شعبان سالروز میلاد امام عصر(عج) تاکید کرد: در کلمات امام راحل درباره شخصیت امام زمان(عج) ویژگی های مختلفی مورد اشاره قرار گرفته که دو نکته مهم تر و شاخص است.
 
وی اضافه کرد: نخستین ویژگی که امام اشاره می کنند این است که می فرمایند در دوره حضرت صاحب(عج) است که عدالت به صورت کامل بسط و توسعه کامل پیدا می کند.
 
وی افزود: هیچ یک از پیامبران و اولیای الهی به دلیل شرایط زمان و فراهم نبودن اسباب این توفیق را نداشتند که عدالت را کامل بسط دهند و تنها در دوره امام زمان است که عدالت به معنای کامل آن توسعه پیدا می کند.
 
تولیت حرم مطهر امام راحل تاکید کرد: جامعه ای که همدوش و همراه با صاحب الامر(عج) می شود جامعه منحرف نیست، در آن انحرافات روحی، مالی و مادی و عملی و بالاتر انحرافات عقلی نیست. در چنین جامعه ای عقاید مردمان پاک است.
 
وی بیان داشت: ویژگی دیگر عصر امام زمان(عج) زندگی برادر وار است؛ آرمان مهدویت، آرمان برادری همدلی و با هم زیستن است، ما در این روزها نمی توانیم سخن بگوییم و خون گریه نکینم از حوادثی که در کشورهای اسلامی در حال جریان است.
 
حجت الاسلام سید حسن خمینی افزود: امروز جامعه اسلامی آبستن حوادث تلخی است که نطفه نامقدس آن را کسانی گذاشتند که هیچ علاقه ای به جامعه اسلامی ندارند و در مقابل سرشار از بغض و کینه هستند.
 
وی اضافه کرد: یک گروهی در بغل گوش ما نشسته اند و به اسم دین سر می برند، آتش می زنند و علاوه بر این چهره بدی را از اسلام و حضرت رسول مهربانی(ص) جلوه می دهند.
 
حجت الاسلام خمینی بیان داشت: همین امروز در جامعه اسلامی گروه های تکفیری، برادری کشورهای اسلامی را هدف قرار داده اند، اینها از آرمان مهدویت چه مقدار فاصله دارند؟
 
وی تصریح کرد: روزی که انقلاب پیروز شد یکی از آرمانی ترین مسائل وحدت اسلامی بود، امروز گروهی خشن، بیراهه رو و غلط تمام تمدن اسلامی را هدف قرار داده اند و فاجعه بزرگ تر این که اینها به نام اسلام انجام می شود.
 
حجت الاسلام خمینی بیان داشت: پیام انقلاب ما به دنیا پیام برادری و محبت بود، یک گروه در کنار ما با حمایت استکبار و در راس آن صهیونیست ها چه فضایی را ایجاد کرده اند. این دشمنی بزرگ کار را به جایی رسانده که جهان اسلام که در اوج بیداری اسلامی بود کارش به جایی رسیده که اینچنین گرفتار می شود.
 
وی با بیان این که سرزمین ایران سرزمین خمینی(ره) است، گفت: همه دنیا ملت ما را آزموده است، اگر کسی چپ به این کشور نگاه کند، زیر سایه رهبری ملت اجازه تعدی به این مرز و خاک را نمی دهد.
 
حجت الاسلام سید حسن خمینی تاکید کرد: ما تمامیت ارضی، حفظ استقلال و امنیت این کشور که در جهان در بالاترین رتبه ها است را به هیچ قیمتی از دست نمی دهیم و روزی اگر رهبر معظم انقلاب تصمیم بگیرند اختلافات در همه سطوح برداشته می شود و همه یک کلام و یکدل خواهیم شد.
 
وی با بیان این که وجود مبارک امام زمان(عج) آینده بشریت را خواهد ساخت، تصریح کرد: اسلام آن بزرگوار اسلام رحمت، عطوفت و برادری است، امام فرمود ویژگی دوره امام زمان(عج) زندگی برادر وار است. /924/پ202/ج
ارسال نظرات