۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۲۶۵۳۹۰
امام جمعه موقت تهران تأکید کرد؛

اجرای فرامین رهبری ضامن مصونیت در برابر دشمن/ کینه‌توزی استکبار، جایی برای سازش با آنها نمی‌گذارد

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان این‌که با اجرای فرامین رهبری در برابر دشمنان مصون می‌مانیم، گفت: کینه توزی ها و دشمنی‌های مستکبران جایی برای سازش، بگو بخند و راه رفتن و برگزاری جلسات خصوصی نمی‌گذارد.
حجت‌الاسلام والمسلمين کاظم صديقي، امام جمعه موقت تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، ظهر امروز در مراسم گرامیداشت سالگرد رحلت امام خمینی و قیام خونین 15 خرداد در مسجد سید اصفهان، با اشاره به رشادت‌های مردم اصفهان در دوران دفاع مقدس گفت: مردم اصفهان همواره در خط مقدم جبهه مقابله با فتنه‌ها بوده‌اند و به عنوان یک نمونه در کشور مطرح هستند.

 

وی را یکی از شهرهای الگو و نمونه در مبارزه با فتنه‌ها ذکر کرد و افزود: در همه زمان‌هایی که دست بیگانگان با توطئه های مختلف در تلاش بودند تا جایگاه ولایت فقیه را تضعیف کنند و به دنبال کم رنگ کردن ولایت فقیه در کشور بودند مردم اصفهان همواره گرما بخش شور و نشاط ولایت پذیری و اطاعت از ولی فقیه بوده‌اند.

 

امام جمعه موقت تهران با بیان اهمیت ولایت پذیری در ثبات کشور و مقابله با توطئه های دشمنان خاطر نشان کرد: انبیا مبعوث شدند برای دعوت به توحید و یکتا پرستی، پیامبر اسلام انقلابی توحیدی را شکل داد که در راستای مقابله با بت‌ها و بت پرستان و بت سازان بود، هدف انقلاب پیامبر اسلام مقابله با طاغوت‌هایی بود که بین خالق و مخلوق حجاب شده بودند، همه انبیا مبعوث شدند تا پرچم توحید را به اهتزاز درآورده و مردم را دعوت با رابطه با خداوند و آشتی با خدا می‌کردند.

 

انقلاب اسلامی دنباله رو حرکت انبیا است

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به جایگاه توحید در انقلاب اسلامی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ما دنباله رو حرکت توحیدی انبیا است، ولایت فقیه در حقیقت استمرار حرکت انبیا است و به همین دلیل دشمنان در تلاش هستند تا جایگاه ولایت را تضعیف کنند.

 

امام جمعه موقت تهران در ادامه افزود: انقلاب اسلامی ایران انقلاب انبیا و انقلاب قرآن، دین اسلام و غدیر است، انقلاب اسلامی ایران با الگو برداری از مبانی دین اسلام و تعالیم قرآنی به همه طاغوت‌ها و مستکبران و باج‌گیرها و همه حکومت‌های مادی و زورگوی شرق و غرب جواب رد داد و با تکیه برخداوند به پیروزی رسید.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به دیداری که در سال گذشته اعضای مجلس خبرگان رهبری با رهبر معظم انقلاب داشتند بیان کرد: رهبر انقلاب در این دیدار بر لزوم تحقق همه اسلام در جمهوری اسلامی تأکید کردند، ایشان ضمن رد پذیرفتن حداقل‌های اسلام بر لزوم پرداختن به جزییات در کنار کلیات تأکید دارند، اینکه مسائلی نظیر حجاب را موضوعی جزئی بدانیم و به آن اهمیت ندهیم خلاف نظر رهبر انقلاب است.

 

وی جنگ با آمریکا را تمام ناشدنی دانست و اظهار کرد: جنگ ما با نظام سلطه هرگز پایانی ندارد، انقلاب اسلامی در ابعاد مختلفی نظیر فرهنگی، اخلاقی، سیاسی و اقتصادی با آمریکا در حال نبرد است سازش با قدرت‌هایی که اساس و بنیان فلسفه وجودی آنها و سیاست‌های آنان در راستای مبارزه و مقابله با توحید و نظام‌های توحیدی است بی معنا است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به رفتارهای خصمانه دشمنان تصریح کرد: کینه توزی ها و دشمنی‌های مستکبران جایی برای سازش، بگو بخند و راه رفتن و برگزاری جلسات خصوصی نمی‌گذارد و لازم است که فراموش نکنیم از سوی دشمنان چه ضربه هایی به انقلاب اسلامی و کشور و ملت وارد شده است.

 

ولایت فقیه در امتداد ولایت ائمه است

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ولایت فقیه در امتداد ولایت ائمه است خاطر نشان کرد: امام خمینی پرچمی را که در روز غدیر برافراشته شد و پیامبر اسلام به دست مبارک امام علی دادند به دست گرفت، پرچم ولایت به معنای این است که دین در همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی، خانوادگی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اداری حاکم باشد و هرچیزی که برخلاف دین استدر هیچ کجا نباید وجود داشته باشد البته ما تا رسیدن به این هدف مهم و عظیم فاصله زیادی داریم.

 

وی حرکت امام خمینی را در امتداد حرکت جهانی پیامبر اسلام (ص) در راستای جهانی شدن اسلام دانست و افزود: بنابر آنچه در آیة الکرسی در قرآن کریم آمده است نخستین گام برای یگانه پرستی و توحید مبارزه با استکبار و طاغوت و سلطنت آنها است، امام خمینی در ابتدای انقلاب اسلامی فرمودند شاه باید برود و این تأکید امام خمینی بر لزوم برچیده شدن بساط سلطنت درحالی بود که امثال نهضت آزادی، ملی گراها و برخی از علما و روحانیان معتقد بودند که باید تغییراتی صورت بگیرد اما شاه و سلطنت نیز برجا باشد.

 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به گسترش فساد و فحشا در زمان طاغوت و خدشه دار شدن عزت ملت و کشور اظهار کرد: در دوران طاغوت موقوفات و درآمدهای حرم مطهر رضوی خرج خرید مشروبات می‌شد، مستشاران و نظامیان آمریکایی دستشان به ناموس مملکت باز و ملت هیچ حق و حقوقی در برابر دشمنان کشور نداشتند.

 

پیش از انقلاب اندیشمندان ایرانی در مسائل کشور نقشی نداشتند

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به عدم حضور اندیشمندان و صاحب نظران ایرانی پیش از انقلاب اسلامی در اجرای برنامه‌های فرهنگی، اقتصادی، نظامی و سیاسی کشور عنوان کرد: پیش انقلاب منافع کشور در داخل کشور هزینه نمی‌شد بلکه دشمنان با استفاده از نفوذ و سلطه خود اقدام به غارت کشور می‌کردند و هرکدام سهی از کشور را برای خود برداشته بودند.

 

امام جمعه موقت تهران، انقلاب اسلامی را ریشه عزت، اقتدار و دینداری کشور ذکر کرد و گفت: در گذشته دانشگاه‌ها جایی برای روحانیت نداشتند و سایه آخوند را در دانشگاه می‌زدند، امروزه شاهد حضور روحانیت در دانشگاه‌ها و تدریس و تعلیم مبانی دینی و اسلامی هستیم، امام خمینی ریشه بی بند وباری و بی قیدی‌ها را در کشور با انقلاب اسلامی زدند و پس از کنار گذشتن نظام سلطه و طاغوت حکومتی دینی را در کشور پایه ریزی کردند و از ابتدا به دنبال استقرار نظام اسلامی در کشور بودند.

 

وی ظهور رضا خان و سلطه او بر کشور را حاصل جریان مشروطیت دانست و خاطر نشان کرد: امام با داشتن نگاهی آینده نگرانه برای این که مانند جریان مشروطیت کشور دوباره دستخوش مشکلات متعدد و مصادره انقلاب نشود پیش از هرچیز تلاش کردند تا طاغوت را از کشور بیرون کنند و تسلط دشمنان بر امور کشور را برچیدند.

 

استقرار ولایت فقیه موجب مصونیت کشور از تسلط استکبار شده است

حجت‌آلاسلام والمسلمین صدیقی در ادامه خاطر نشان کرد: امام خمینی تأکید داشتند که باید ولایت فقیه جایگزین سلطنت شود تا مسائل کشور در همه زمینه‌ها در دست عالمی قرار بگیرد که شهامت، شجاعت، عدالت، مدیریت و حکمت دارد و این به علت این است که چنین شخصیتی بازدارنده است و مانع دست درازی به کشور خواهد شد و به دنبال قدرت نخواهد بود.

 

وی پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام اسلامی را معجزه دانست و ابراز کرد: نظام اسلامی ما مبتنی بر مردم سالاری دینی، حکومت بر دل‌ها و بسیج مردم برای تأسیس حکومت بوده است، در تاریخ به غیر از حکومت دینی نبی اکرم، حضرت سلیمان و حکومت 4 ساله امام علی (ع) دیگر چنین حکومتی مستقر نبوده است.

 

امام جمعه موقت تهران خاطر نشان کرد: نباید عده ای بگویند چون رهبری حاضر هستند کسی نمی‌تواند دست درازی به انقلاب اسلامی و حکومت پیدا کند، مگر رهبری بالاتر از امام علی هستند که چنین مسائلی مطرح می‌شود، اگر ما بصیر و هشیار نباشیم دچار مشکل خواهیم شد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به نقش مؤثر مردم در عرصه های مختلف و اهمیت حضور مردم در صحنه تصریح کرد: اگر مردم در صحنه نباشند ممکن است مسائلی که خلاف عزت و اقتدار کشور و نظام است بر ما تحمیل شود، در زمان خلافت امام علی (ع) ایشان را در اوج قدرت مورد ظلم قرار دادند و مسائلی خلاف صلاح امت اسلامی را به ایشان تحمیل کردند، امروزه در مذاکرات خطوط قرمز رهبری عملی شده است؟ آیا پروتکل الحاقی و بازرسی‌ها با مبانی اسلام، قرآن و عظمت شهدای ما سازگاری دارد؟ آیا بازرسی از مراکز نظامی با مبانی ما و نظام اسلامی هم خوانی دارد؟

 

انقلاب اسلامی کشور را از اسارت نجات داد

وی انقلاب اسلامی را رهایی بخش و نجات دهنده کشور از اسارت توصیف کرد و گفت: شکسته شدن تحریم‌های بیرونی و ایجاد تحریم‌های داخلی ذلت بیشتری برای کشور دارد، جنگ برای ما یک نعمت بود و تحریم‌ها نیز یک نعمت برای ما محسوب می‌شود، متأسفانه رفع تحریم ها نه تنها سازنده نیست بلکه موجب افزایش اسراف و اشرافی گری و ورود اجناس و کالاهای لوکس به داخل کشور می شود.

 

امام جمعه موقت تهران مهندسی نظام اسلامی را وظیفه ولی فقیه ذکر کرد و افزود: امام خامنه ای تعداد سانتریفیوژها را ذکر کردند و همه این مسائل یک زنگ خطر مهم و جدی برای بیداری ما است، باید برنامه های نظام با نظرات ایشان هماهنگ شود و آنچه که اجرایی می‌شود با نظرات ایشان باشد و این مسأله را نباید استبداد دانست بلکه این امر ضروری به جهت جلوگیری از استبداد و نفوذ دشمنان به کشور است و ضمانت مصونیت ما از هجمه دشمنان اجرای کامل و دقیق دستورات ولی فقیه است.

 

ولی فقیه تبلور ایمان مردم است

وی با اشاره به بصیرت مردم در جریان فتنه سال 88 و حضور مردم اصفهان در صحنه پیش از حماسه 9 دی تصریح کرد: ولی فقیه تبلور ایمان مردم است، در حماسه 9 دی ملت فتنه را خاموش کردند و بصیرت و ولایت پذیری علت اصلی حرکت مردم در جریان این حماسه بزرگ بود، لازمه اهتزاز پرچم امیرمؤمنان در کشور بصیرت مردم است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در ادامه ابراز کرد: وعده های امام خمینی محقق شدند، ایشان شاه را رفتنی دانستند و نظام کمونیستی را نابود شدنی توصیف کردند و همه شاهد محقق شدن این وعده های ایشان بودند، ایشان این قرن را قرن غلبه مستضعفان بر حکومت مستکبران دانستند و این وعده هم محقق خواهد شد، آیت الله بهجت از اسرار خبر داشتند و فرموده‌اند که حوادث یمن را دنبال کنید و هر زمان یمن بهم بریزد بوی پیراهن یوسف می‌آید.

 

اگر در زیر پرچم ولایت بمانیم پیروز خواهیم ماند

وی مسأله انتظار و ظهور را مسأله ای در راستای تربیت شیعیان دانست و اظهار کرد: انتظار دستوری برای آماده باش شیعیان است، دعای عهد سرود صبحگاهی شیعه و انتظار افضل اعمال تشیع است، امام خمینی انتظار واقعی را عملی کردند، امروزه اشخاصی در برابر ولایت قرار گرفته‌اند که به خود ژست مذهبی و دینی می گیرند و رنگ و لعاب دین دارند.

 

امام جمعه موقت تهران انقلاب اسلامی را زمینه ای برای احیای اسلام ارزیابی کرد و افزود: ضد انقلاب و جریان‌های سکولار و لیبرال و اشخاصی که حاضر به تبعیت از دستورات دینی و ولی فقیه نیستند به نتیجه‌ای نخواهند رسید و تا زمانی که ما در زیر سایه و پرچم ولایت فقیه باشیم پیروز هستیم و اگر از ولایت دور شویم شکست خواهیم خورد./1304/پ201/ب4

ارسال نظرات