۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۲۶۵۴۸۸
آیت الله نمازی:

فرمایشات رهبر انقلاب مهم و تعیین کننده بود/ تحت هیچ شرایطی اجازه نمی دهیم بیگانه به مراکز نظامی ما نزدیک شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: ملت ایران بازدید از مراکز نظامی و مصاحبه با دانشمندان هسته ای ایران را بر خلاف تمامی قوانین و آن را دخالت در امور داخلی ایران می داند.
آيت الله عبدالنبي نمازي

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی فقیه در کاشان امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلای بقیه الله الاعظم کاشان با اشاره به ادامه مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای 1+5 گفت: ملت ایران بازدید از مرکز نظامی و مصاحبه با دانشمندان هسته ای را تحت هیچ شرایطی نخواهد پذیرفت و آن را برخلاف قوانین و دخالت در امور داخلی ایران و آن را خط قرمز ایران می داند.

 

وی افزود: تحلیگران آمریکایی معتقدند ایران قدرت بزرگ منطقه است و آمریکا نیازمند به توافق با ایران است چرا  که در یک دهه آینده، آمریکا با ایرانی قدرتمند تر، ثروتمندتر و با نفوذتر از امروز روبرو خواهد خواهد بود.   

 

آیت الله نمازی همچنین با اشاره به اعتراف هیلاری کلیتون وزیر سابق خارجه کشور آمریکا در کتاب خاطراتش که تروریست های داعش ساخته و پرداخته آمریکا است یاد آورشد: کشورهای ترکیه، قطر، اردن و عربستان از حامیان اصلی تکفیری ها هستند.

 

تصویب ارتش مشترک عربی ‹‹ ناتوی عربی›› در اجلاس شرم الشیخ برای مبارزه با ایران است

نماینده ولی فقیه در کاشان تصویب ارتش مشترک عربی با عنوان ‹‹ناتوی عربی›› که همان ناتوی آمریکایی است در اجلاس اخیر سران کشورهای مرتجع عربی در شرم الشیخ را با هدف مبارزه با ایران دانست و یاد آورشد: سران کشورهای مرتجع عربی، عربستان، بحرین و قطر در ظاهر تصویب چنین ارتشی را با هدف مبارزه با تروریست تصویب کردند.

 

وی افزود: سران تروریست کشورهای عربستان، بحرین، قطر در حالی مدعی مبارزه با تروریست شده و این گونه با واژه ها بازی می کنند تا ایران را تروریست معرفی کنند و به بهانه مبارزه با تروریست به جمهوری اسلامی ایران حمله کنند.  

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری همچنین یاد آورشد: رهبر گروه تروریستی تکفیری ها اعلام کرده است مأموریت ما سرنگونی نظام بشار اسد است و اجازه نداریم به اسرائیل و غرب حمله کنیم.

 

قیام 15 خرداد زیربنای نهضت و سرنگونی رژیم ستم شاهی بود

آیت الله نمازی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن سالروز 15 خرداد ماه قیام ملت انقلابی ملت ایران علیه نظام طاغوتی و رژیم شاه و اعتراض مردم به دستگیری شبانه امام خمینی(ع) و انتقال سریع ایشان به تهران گفت: امام در روز عاشورای سال 42 سخنرانی کوبنده ای را علیه رژیم طاغوت و اربابانش دولتمردان آمریکا ایراد کرد که بازتاب بسیار سریع و وسیعی در ایران و خارج از ایران داشت.

 

وی افزود: موج سخنرانی امام خمینی در روز عاشورای سال 42، حوزه علمیه نجف را تحت تأثیر قرار داد و مراجع بزرگ و تراز اول نجف و علما و فضلای نجف نسبت به این اقدام رژیم ستم شاهی راهپیمایی و تحصن کردند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یاد آورشد: ملت ایران با شنیدن خبر دستگیری امام خمینی در شهرهای قم، تهران، مشهد، اصفهان و شیراز و به ویژه در ورامین با شعار های کوبنده ‹‹مرگ بر شاه›› و ‹‹یا مرگ یا خمینی››، تظاهرات کردند و ماموران دژخیم شاه نیز به روی ملت مظلوم ایران آتش گشودند و تعداد زیادی را به شهادت رسیدند.

 

آیت الله نمازی با اشاره به این که، هنوز هم آمار شهدای نهضت و قیام 15 خرداد مشخص نیست، گفت: در برخی از اسناد 5 هزار و برخی از اسناد دیگر اعلام کردند 15 هزار نفر در قیام 15 خرداد سال 42 به شهادت رسیدند؛ قیام 15 خرداد زیربنای نهضت و سرنگونی رژیم ستم شاهی بود.

 

آیت الله نمازی در ادامه با تسلیت بیست و ششمین سالگرد رحلت حضرت امام خمینی به بخشی از فرازهای سخنرانی رهبر معظم انقلاب در مرقد ملکوتی امام خمینی(ره) اشاره کرد و  فرمایشات معظم را مهم و تعیین کننده خواند و افزود: امروز ملت ایران به ویژه حوزه های علمیه، دانشگاهیان، جوانان و نخبگان در نظام جمهوری اسلامی در قبال فرمایشات رهبر معظم انقلاب، وظیفه و رسالت سنگین و بزرگی را برعهده دارند./1307/پ201/ج

 

ارسال نظرات