۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۲
کد خبر: ۲۶۵۵۶۲
امام جمعه موقت کاشان:

قیام 15خرداد منشأ پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن 57 بود/ جمهوری اسلامی بدون ولایت فقیه مشروعیت ندارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت کاشان قیام 15 خرداد سال 42 را مبدأ و منشأ پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن سال 57 دانست و افزود: قیام 15 خرداد امام خمینی، میوه شیرینی به نام جمهوری اسلامی بود که در 22 بهمن سال 57 به بار نشست.
حجت الاسلام محمدرضا اسلامي تبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار، امام جمعه موقت کاشان جمعه شب در مراسم سالگرد شهدای قیام 15 خرداد در جمع مردم کاشان با اشاره به این‌که برای شناخت انقلاب اسلامی باید به مبدأ و منشأ و ویژگی های آن توجه داشت گفت: برخی که از اسلام بهره ای نداشتند و نمی خواستند حرکتی و نهضتی به نام دین مطرح شود از همان روز اول مخالفت کردند و آن را نهضتی کور و بی هدف معرفی کردند.

 

وی از مردمی بودن و مذهبی بودن قیام 15 خرداد به عنوان اولین و دومین ویژگی قیام 15 خرداد نام برد و افزود:  هیچ جریان سیاسی در این نهضت شرکت نداشت و هیچ گروهی سیاسی نمی تواند انقلاب را به خودش مصادره کند چرا که قیام 15 خرداد امام خمینی، حرکتی کاملا مذهبی بود و مردم به نام دین حرکت کردند و آنهایی که در نهضت و قیام مردمی و مذهبی شرکت داشتند از  ولایتی ها، مذهبی ها و عاشورائیان بودند و دنباله رو هیچ گروه سیاسی نبودند که بخواهند به دنبال منافع مادی باشند.

 

قیام 15 خرداد قیامی برای اسلام و به نام اسلام و برای دفاع از مرجعیت شیعه بود

به گفته وی، قیام 15 خرداد یک حرکت کاملا مذهبی و قیامی برای اسلام و به نام اسلام و برای دفاع ازمرجعیت شیعه بود و زمانی که مردم متوجه شدند امام و مرجع تقلید را دستگیر کردند مانند آتش زیر خاکستر به یک بار شعله ورشدند و برای دفاع از مرجعیت خود و مبارزه با طاغوت به خیابان ها ریختند و تعداد زیادی از مردم به شهادت رسیدند.

 

امام جمعه موقت کاشان یاد آورشد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل الفت و ارتباط قلبی و روحی خاصی که بین امام و قیام بود، امام 15 خرداد را برای همیشه عزای عمومی عمومی اعلام کرد و عجیب این که ارتحال امام نیز مصادف با 15 خرداد شد، لذا مصادف شدن قیام و ارتحال امام خمینی با 15 خرداد اتصال روحی امام و شهدای 15 خرداد بود.

 

امام خمینی با پیروزی انقلاب اسلامی یک مکتب سیاسی دینی را ایجاد کرد

حجت الاسلام اسلامی تبار در ادامه با اشاره به این که امام با پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 یک مکتب سیاسی دینی را ایجاد کرد، از اسلام محوری به عنوان یکی از ویژگی های مکتب سیاسی امام خمینی نام برد و افزود: قیام امام خمینی برای زنده کردن اسلام و دفاع از دین بود، از این رو امروز قانون اساسی و تمامی قوانین مصوّب در کشور براساس دین است و این نکته محوری است که هیچ کس نمی تواند منکر آن شود. 

 

به گفته وی، در مکتب سیاسی امام خمینی، پست ها و مقام ها گنج نیست، رییس‌جمهور، نمایندگان مجلس و وزرا نباید تصور کنند، قدرتی را که  به دست آورده‌اند به پیروزی بزرگی رسیده‌اند، بلکه پست و مقام در مکتب سیاسی امام مسوؤلیت و فرصتی برای خدمت به مردم است، در غیر این صورت  باید در مقابل خدا و ملت مسؤول و پاسخگو باشند.

 

امام جمعه موقت کاشان از تکیه بر ارزش های اخلاقی برای ایجاد عدالت اجتماعی به عنوان سومین ویژگی مکتب سیاسی امام نام برد و افزود: حمایت از محرومان، پرهیز از اشرافی گری به ویژه توسط مسؤولان، اجرای یکسان قانون برای همه، خدمتگزاری به مردم، وحدت بین مردم و همه اقشار و مذاهب و طوایف از جمله ارزش هایی است که محورحرکت امام در نظام سیاسی امام برای خدمتگزاری به مردم است، لذا امام فرمود، به من خدمتگزار بگویید بهتر این است تا این که رهبر بگویید.

 

مردم سالاری و تکیه و اعتماد به مردم از ویژگی های مکتب سیاسی امام خمینی است

وی مردم سالاری و تکیه و اعتماد به مردم را از دیگر ویژگی های مکتب سیاسی امام نام برد و افزود: امام تأکید زیادی بر حضور مردم در تمامی صحنه ها داشت و بر این اساس  اصل انقلاب اسلامی، تصویب قانون اساسی، انتخاب ریاست جمهوری، نمایندگان مجلس و حتی نمایندگان مجلس خبرگان رهبری توسط آرای مردم انتخاب می شوند که این امر بیانگرمردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی است.

 

حجت الاسلام اسلامی تبار یکی دیگر از ویژگی قیام امام و مکتب سیاسی امام را اسلام محوری دانست و گفت: یکی از مهمترین عوامل پیروزی امام خمینی، اسلام محوری و دفاع از دین بود.

 

وی با بیان این که یکی از ارکان مهم مکتب سیاسی امام این است که نظام جمهوری اسلامی ایران بر اساس ولایت فقیه بنیانگذاری شده است گفت:  ولایت فقیه در جهان یک حرف و روش حکومتی نوینی است که امروز دانشجویان برخی از کشورهای اروپایی نیز پایان نامه های خود را در ارتباط با ولایت فقیه ارائه می کنند.

 

امام جمعه موقت کاشان دفاع از مظلوم و مبارزه با ظالم را جزو مبانی مکتب سیاسی امام اعلام کرد و گفت: یکی از اصول مسلم سیاسی امام دفاع از مظلوم و مبارزه با ظلم است.

 

حجت الاسلام اسلامی تبارگفت: خدمتگزاری به مردم  و دفاع از مظلوم و مبارزه با ظالم از دیگر از ویژگی های زندگی سیاسی امام خمینی است که از بطن اسلام گرفته شده است، از این رو نظام جمهوری اسلامی و قیام امام خمینی تنها محدود به مرزهای جغرافیایی خاصی نیست چون امام از همان روز اول گفت انقلاب اسلامی را به تمام جهان صادر خواهیم کرد و صادر هم شد.

 

به گفته وی، امروز تمام ملت های مستضعف جهان بیدار شده و به قدری جرأت پیدا کرده اند که نه تنها از ابرقدرت ها هراسی ندارد بلکه این ابرقدرت ها هستند که از ملت ها در هراس هستند.

 

جمهوری اسلامی بدون ولایت فقیه مشروعیت ندارد

امام جمعه موقت کاشان بیداری اسلامی را نشانه صدور انقلاب اسلامی دانست و یاد آورشد: دفاع از مظلوم در هرکجای دنیا که باشد از مبانی سیاسی امام است که  نمونه های آن را می توان در دفاع از مردم فلسطین، یمن، افغانستان، عراق، سوریه و بحرین و هرجا که مظلومی باشد مشاهده کرد چرا که اگر کسی فریاد مظلومی بشنود جواب ندهد مسلمان نیست.

 

حجت الاسلام اسلامی تبار از ولایت فقیه به عنوان ستون نظام نام برد و با اشاره به این نظام جمهوری اسلامی بدون ولایت فقیه مشروعیت ندارد و توان و قدرت تداوم ندارد گفت: ولایت فقیه درون مکتب سیاسی امام نهفته شده است./1307/پ201/ح

ارسال نظرات