۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳
کد خبر: ۲۶۵۷۲۴
استاد حوزه علمیه قم:

تیم مذاکره کننده از رهنمودهای رهبر انقلاب و بیانات امام راحل در مذاکرات استفاده کنند

خبرگزاری رسا ـ استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با بیان این‌که صِرف مذاکره کردن را نمی توان موفقیت دانست، گفت: شایسته است، تیم مذاکره کننده از تجارب رهبر معظم انقلاب و بیانات امام راحل(ره) در انجام مذاکرات استفاده کنند.
حجت الاسلام سيد مهدي درياباري

حجت الاسلام سید مهدی دریاباری، استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که امیرمؤمنان(ع) می فرماید اگر من با ضربات شمشیر در جنگ از بین بروم، بهتر از این است که در رختخواب از دنیا بروم، گفت: شعار امام حسین(ع) هیهات من الذله است.

 

وی مذاکره را منطق عیب ندانست و با اشاره به این که دشمن تبلیغات بسیاری برای تخریب ایران اسلامی در اذهان جهانیان انجام داده است، یادآورشد: به فرمایش رهبر معظم انقلاب مذاکره برای فهم مردم مفید است.

 

حجت الاسلام دریاباری با اشاره به این‌که باید در مذاکرات روشنگری شود و بسیاری از مواردی که از طرف مذاکره کنندگان نقض شده است، برای مردم تبیین شود، گفت: آمریکا به عنوان تنها کشوری است که از بمب هسته‌ای استفاده کرده و هم اکنون دارای کلاهک‌های متعدد هسته‌ای است که امروز سردمدار جلوگیری از ساخت بمب اتم شده است.

 

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم، عدم تعهد اسرائیل به حقوق ان پی تی را یادآور شد و گفت: به فرمایش رهبر معظم انقلاب، ما به مذاکرات خوش‌بین نیستیم، از این رو شایسته است تیم مذاکره کننده از تجارب رهبری و بیانات امام راحل در انجام مذاکرات استفاده کنند.

 

وی با اشاره به این که در طول تاریخ شاهد خدعه و نیرنگ مذاکره کنندگان در مقابل ایران بوده ایم، گفت: صِرف مذاکره کردن را نمی توان موفقیت دانست، چرا که دادن امتیاز و ادامه مذاکره با دشمنی که دست اش به خون مستضعفان دنیا آلوده است کار درستی نیست.

 

به گفته وی، مذاکره کنندگان باید به مذاکره با 5+1 ادامه دهند و از حقوق ملت ایران اسلامی دفاع کنند، اما در عین حال باید مواظب دشمنی دشمن باشند، چرا که امروز شاهد با وجود سیر طولانی مذاکرات آنها تحریم های جدیدی را بر خلاف توافق ژنو انجام می دهند.

 

وی دلواپسی را حق مردم دانست و گفت: ایران اسلامی با اهدای خون هزاران شهید به این جایگاه رسیده است، از این رو دلواپسی مردم بجا است و دولت نیز باید از مشورت های نخبگان و گروه های مختلف استفاده کند نه این که آنها را به سُخره بگیرد.

 

حجت الاسلام دریاباری گفت: دولت باید از مشورت نخبگان خوشحال باشد و هموراه مشورت خود با رهبر معظم انقلاب را در دستور کار قرار دهد تا فریب دشمن را نخورد./1307/ت302/ح

ارسال نظرات