۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷
کد خبر: ۲۶۵۷۲۹
امام جمعه کوهرنگ تأکید کرد؛

تطهیر آمریکا مهم‌ترین هدف تحریف کنندگان اندیشه امام/ سکوت مرکز حفظ و نشر آثار امام در مقابل تحریف ایشان تأسف آور است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کوهرنگ با اشاره به این که برخی می خواهند با تحریف دیدگاه های امام راحل، ایشان را در روزهای آخر عمر طوری جلوه دهند که گویی راضی به مذاکره با آمریکا شده بودند، گفت: متأسفانه سکوت مرکز حفظ و نشر آثار امام راحل و بیت ایشان در مقابل بسیاری از تحریف ها تأسف آور است.
امام جمعه کوهرنگ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام سیدشهاب الدین طباطبایی، امام جمعه کوهرنگ، صبح امروز در نشست اداری این شهرستان، تقوا را تنها یک مسأله فردی صرف ندانست و اظهار داشت: به یقین آن انسانی که در نفس وجودی خود تربیت الهی را ملاک قرار دهد و خود را در مسیر بندگی خداوند جاری و ساری سازد، مربی اخلاق جامعه خواهد شد.

 

امام جمعه کوهرنگ با تشریح فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب در جمع زائران حرم امام خمینی(ره) در روزهای اخیر اظهار داشت: همه دیدیم امسال نیز در سالروز رحلت امام خمینی(ره)، سیل عظیمی از مردم ولایتمدار ایران اسلامی جهت عرض ارادت به محضر بنیانگذار جمهوری اسلامی و تجدید میثاق دوباره با ولایت راهی حرم امام خمینی(ره) شدند و چه زیبا ولایتمداری خود را به تصویر کشیدند.

 

وی با اشاره به سخنان کلیدی رهبر فرزانه انقلاب در جمع زائران حرم امام خمینی(ره) تصریح کرد: تعبیر بنده از سخنرانی هر ساله رهبر فرزانه انقلاب در این اجتماع بزرگ این است که 14 خردادماه یوم اللهی است که شباهت بسیار با حجت الوداع پیامبر دارد.

 

حجت الاسلام طباطبایی با اشاره به این که در چنین روزی رهبر فرزانه انقلاب با همه اقشار از سراسر کشور و حتی خارج از کشور به طور مستقیم دیدار خواهد کرد و به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت، خاطرنشان کرد: سالروز رحلت امام برای ملت ایران اسلامی عید غدیری است که هر سال تجدید می شود.

 

وی با تأکید بر این که در چنین روزی رهبر فرزانه انقلاب به طور مستقیم و بدون واسطه با مردم سخن می گوید و اتمام حجت و نقشه راه نظام را تشریح می کند، خاطرنشان کرد: مهم ترین محور فرمایشات رهبری در حرم پیر جماران، حول تبیین اندیشه های امام راحل و صیانت از خط امام می چرخید.

 

امام جمعه کوهرنگ بازخوانی اصول امام راحل را تنها راه برای جلوگیری از تحریف سخنان این عالم وارسته دانست و افزود: متأسفانه سکوت مرکز حفظ و نشر آثار امام راحل و بیت ایشان در مقابل بسیاری از تحریف ها تأسف آور است.

 

این مقام مسؤول با تأکید بر این که امروز برخی افراد می خواهند که خواسته های خود را به امام و خط امام نسبت دهند، خاطرنشان کرد: متأسفانه امروزه سیر تحریف حرکت و منش امام از سوی برخی افراد شدت گرفته است که تذکرات رهبری نیز از این امر نشأت می گیرد.

 

حجت الاسلام طباطبایی با اشاره به این که برخی ها می خواهند با تحریف دیدگاه های امام راحل، ایشان را در روزهای آخر عمر طوری جلوه دهند که گویی راضی به مذاکره با آمریکا شده بودند، افزود: متأسفانه افرادی در کشور هستند که می خواهند آمریکا را تطهیر کنند و برای تحقق این امر دست به هر کاری میزند که بی شرمانه ترین آن ها، تحریف جملات امام راحل است.

 

وی با ابراز تأسف از این که برخی ها می خواهند چهره امام راحل را یک چهره درون کشوری نشان دهند، گفت: همه باید بدانند که امام یک چهره فراملی و بین المللی بود و همیشه در سخنرانی ها جهان اسلام را خطاب قرار می داد و برای پیشبرد اسلام و کشورهای اسلامی نقشه راه طراحی می کرد.

 

امام جمعه کوهرنگ با تأکید بر این که مهم ترین دغدغه امام موضوع اسلام بود، اظهار داشت: امام خمینی(ره) برای سعادت جهان اسلام و جامعه ای که بخواهد با عزت زندگی کند، برنامه مدون داشت و این از روحیه فراملی و بین المللی و دغدغه های اسلامی ایشان نشأت می گرفت.

 

این مقام مسؤول با تأکید بر این که بسیاری از اندیشمندان دنیا، امام خمینی را مقتدای خود در زمینه های استقلال طلبی و آزادی خواهی می دانستند و در عرصه غیرت ملی به ایشان اقتدا می کردند، ابراز داشت: به یقین کسانی که در خاطره گویی ها به دنبال تحریف شخصیت امام هستند، به نظام و راه امام خیانت کرده اند و باید روزی در محضر خداوند متعال پاسخگو باشند.

 

وی با اشاره به این که تحریف کنندگان دیدگاه های امام راحل به دنبال تضعیف جایگاه این مجاهد هستند، خاطرنشان کرد: در صدر اسلام هم این تحریف ها صورت گرفت و تازگی ندارد.

 

حجت الاسلام طباطبایی با بیان این که در زمان پیامبر هم افرادی با جعل احادیث از درون خانواده خود پیامبر و با رابطه نسبی و سببی خیانت کردند و خلافت را تغییر دادند، گفت: امروز دوباره تاریخ در حال تکرار شدن است اما اگر آن روز یاران امیر مؤمنان محدود بودند امروز یاران رهبری محدود نیستند و یک ملت پشتیبان رهبر و فرمانده خود خواهند ایستاد.

 

وی با اشاره به این که یکی از مهم ترین افتخارات این ملت آن است که پس ار رحلت امام خمینی(ره) همگی با جانشین و خلف شایسته ایشان بیعت کردند و تا به امروز هم بر سر عهد و پیمان خود صادق مانده اند، تصریح کرد: امروز دشمن به دنبال آن است تا رخنه ای در این نظام پیدا کند اما باید بداند تا راه و روش امام زنده است و امام خامنه ای سکاندار این نظام است، راه به جایی نخواهند برد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کوهرنگ، تبیین تفاوت بین اسلام آمریکایی و اسلام ناب محمدی(ص) را مهم ترین رسالت امام راحل دانست و افزود: امام خمینی(ره) توانست اسلامی را به جهانیان معرفی کند که هیچ گاه در مقابل ظلم و زورگویی ابرقدرت ها سر تعظیم فرود نمی آورد.

 

این مقام مسؤول با بیان این که امام خمینی(ره) اعتماد مردم به وعده الهی را بالا برد، خاطرنشان کرد: امام ثابت کرد که در سایه ایمان به خداوند متعال می توان با دست خالی به جنگ ابرقدرت ها رفت و پیروز میدان شد.

 

وی با اشاره به این که امام خمینی(ره) با تجمل گرایی و رفاه طلبی مبارزه کرد، ابراز داشت: امام خمینی(ره) مردم را ولی نعمت و خود را خدمتگزار آن ها می دانست و به همگان نشان داد که حکومت اسلامی، حکومت مستضعفان است.

 

حجت الاسلام طباطبایی، بازخوانی اندیشه امام راحل از سوی رهبر فرزانه انقلاب را چراغ راه مسؤولان دانست و تأکید کرد: مسؤولان بدانند که امام حسین(ع) در حادثه کربلا حتی حاضر نشد به خاطر آب آشامیدنی خانواده خود با دشمن مذاکره کند؛ مراقب باشیم به خاطر نان عزت نظام و مردم را زیر سؤال نبریم./9457/پ202/ب4

ارسال نظرات