۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۲۶۵۷۵۹
دستیار ویژه رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه:

کرمانشاه از استان های تأثیرگذار در انقلاب و پیروزی آن بود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام موسوی در مراسم تودیع و معارفه مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان کرمانشاه، گفت: استان کرمانشاه یکی از استان های تأثیرگذار در انقلاب و پیروزی آن بود و نقش پر رنگی در دوران دفاع مقدس ایفا کرد.
حجت الاسلام موسوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام موسوی، دستیار ویژه رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه پیش از ظهر امروز با حضور در مراسم تودیع و معارفه حجت الاسلام ایرانی مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان کرمانشاه، عنوان داشت: مدتی که در استان کرمانشاه به خدمت مشغول بودم با این استان انس و ارتباط عمیقی پیدا کردم و بسیار به مردم و علمای این استان علاقه مند هستم.


وی افزود: استان کرمانشاه یکی از استان های تأثیرگذار در انقلاب و پیروزی آن بود و نقش پر رنگ و مهمی در دوران دفاع مقدس ایفا کرد؛ کرمانشاه شهری عالم پرور بوده و مردم با علما ارتباط نزدیک و خوبی دارند.


حجت الاسلام موسوی، از علمای بزرگ استان، یاد و تصریح کرد: مرحوم آیت الله اشرفی اصفهانی از ارکان بزرگ ائمه جمعه در منطقه غرب بود، آیت الله حاج آخوند نیز استوانه عظیمی از بحث دینی بود که خدمات شایسته ای در کرمانشاه ارائه داشت.


وی با اشاره به خدمات شایان امام خمینی(ره) به نظام و انقلاب، خاطرنشان کرد: نظام و انقلاب، به رهبری امام خمینی(ره) و کمک علما و روحانیان و قیام پرشور، منجر به پیروزی و ساقط شدن نظام شاهنشاهی شد، هیچ کس فکر نمی کرد که انقلاب به این زودی به ثمر بنشیند و خوشبختانه با اکثریت رأی مردم انقلاب شکل گرفت و جمهوری اسلامی ایران مستقر شد.


حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: روحانیت نقش بزرگی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند و از مظلوم ترین اقشار از نظر معیشت و رفاه عمومی در جامعه بودند.


وی در پایان، گفت: امید است که هر مدیر و مسؤولی با تحویل گرفتن سنگر جدید، در راستای خدمت به مردم و نظام بتواند خدمات شایانی به ویژه در بحث حوزه های علمیه به علمای شیعه و اهل سنت و مردم شهید پرور و قهرمان کرمانشاه داشته باشد.


حجت الاسلام آزادی خواه، مسؤول حوزه ریاست مرکز خدمات حوزه های علمیه نیز در این مراسم با اشاره به شکل گیری انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) و حمایت علما، روحانیان و مردم، عنوان داشت: افتخار ما این است که انقلاب مبتنی بر آموزه های قرآنی شکل گرفته است.


وی در ادامه افزود: رهبر معظم انقلاب در سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار انقلاب اسلامی نکاتی را بیان داشتند که با عمل به آن ها قطعا دسیسه و توطئه های دشمنان نقش برآب خواهد شد.


این مسؤول با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد توجه به عدم تحریف شخصیت امام(ره) افزود: وظیفه علما و روحانیان است که مراقب باشند که شخصیت امام راحل تحریف نشود.


وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم اظهار داشت: ابراهیم نه یهودی و نه مشرک و مسیحی بود بلکه دینش اسلام بود، تفکر امام خمینی(ره) که نجات دهنده مسلمانان است نیز مبتنی بر قرآن و اسلام است و افتخار ما این است که مبتنی بر قرآن و اسلام به مردم خدمت کنیم.


حجت‌الاسلام آزادی خواه ادامه داد: امروز قاطبه روحانیت چهار اصل محقق، مدرس، محصل و مبلغ است و مرکز خدمات هر طلبه و روحانی که به این چهار شأن مشغول و در حال فعالیت باشد، خدماتی ارائه می کند.


وی در پایان گفت: امید است که بتوانیم خدمات ارزنده ای را به جامعه روحانیت داشته باشیم و با ورود هر مدیر جدید، راه مدیر قبل را با قدرت ادامه داده و خدمات جدیدی را نیز ارائه دهد./857/پ202/ب4

ارسال نظرات