۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۲۶۶۲۱۹
با سخنرانی رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه؛

هم اندیشی فعالان سیاسی و مذهبی بابل فردا برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل از برگزاری نشست هم اندیشی فعالان سیاسی و مذهبی این شهرستان با حضور رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در این شهرستان خبر داد.
امام جمعه بابل

حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل از نشست هم اندیشی فعالان سیاسی و مذهبی این شهرستان با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی، رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در این شهرستان خبر داد.

 

وی افزود: در این نشست علما، روحانیان، اعضای هیأت های امنای مساجد، فرماندهان پایگاه های بسیج، هیأت های مذهبی، نخبگان فرهنگی و سیاسی شهرستان حضور خواهند داشت.

 

مسؤول شورای فرهنگ عمومی بابل با بیان این که هر ساله قبل از ایام ماه مبارک رمضان گردهمایی بزرگ صورت می گیرد، اظهار داشت: این گردهمایی در جهت ایجاد وحدت، همدلی، همگرایی در بین نیروهای ارزشی شهرستان در مدرسه علمیه خاتم الانبیاء برگزار می شود.

 

امام جمعه بابل ادامه داد: این مراسم فردا چهارشنبه 20 خرداد ساعت 18 در مسجد مدرسه علمیه خاتم الانبیای بابل برگزار می شود.

 

حجت الاسلام روحانی در بخش دیگری از سخنان خود مهمانی ماه خدا را فرصتی مغتنم برای آشتی بندگان با خداوند متعال برشمرد و تصریح کرد: خداوند خود را برای میزبانی مهمانان آماده کرده است و به همین دلیل بندگان هم به هنگام ورود به این ضیافت بزرگ باید خود را آماده کنند.

 

وی ادامه داد: ماه مبارک رمضان یک برتری ویژه حساب ویژه ای دارد خداوند متعال عظمت ویژه ای برای ماه مبارک قرار داده است زیرا در کلام  امیرالمؤمنان آمده است که تفاوت ماه رمضان و برتری آن نسبت به دیگر ماه ها مانند برتری اهل بیت(ع) نسبت به دیگر مردم است.

 

امام جمعه بابل به روایتی از امام رضا(ع) در خصوص آماده شدن برای ورود به ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: قبل از ورود به ماه مبارک رمضان اگر قصوری داشتید آن را جبران کن و از این به بعد باید زندگی جدی تر شود.

 

وی افزود: انسانی که زندگی اش جدی است، سعی می کند برای همه ساعات با برنامه ریزی و منظم کردن همه ساعات و دقایق لحظه ای را بدون بهره گیری از دست ندهد و چه خوب است اکثر اوقات در ماه رمضان با تلاوت قران و دعا و استغفار طی شود.

 

این استاد حوزه و دانشگاه به چگونگی مواجه شدن با این ماه پربرکت اشاره کرد و افزود: وقتی ماه رمضان به سمت تو آمد و آغوش ماه مبارک را دیدی خالصانه با این ماه روبرو بشو و وقتی آن را متقابلاً در آغوش بکش که پاک شده باشید.

 

وی به پاکی روحی قبل از ماه مبارک رمضان اشاره و تصریح کرد: سعی کنید امانت ها و دین هایی در دست شما است را قبل از آغاز این ماه عزیز به صاحبان آن برگردانی  و مبادا هنگام ورود به ماه مبارک رمضان کینه ای از مؤمنین در دل شما باشد./950/ت302/ب1

ارسال نظرات