۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۲۶۶۸۲۱
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

مساجد قدرت نرم نظام اسلامی برای مقابله با هجمه های دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، مساجد را بهترین پایگاه برای خنثی‌کردن توطئه‌های نرم دشمنان نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: امروز بسیاری از سران کشورهای غربی به نقش مساجد در خنثی شدن نقشه‌های شوم آنها اعتراف دارند.
معاون تبليغ حوزه علميه مازندران

حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، مساجد را یکی از مهم ترین مراکز مهم تبلیغی جهان اسلام برشمرد و گفت: این پایگاه معنوی همواره مهم ترین مرکز نشر و گسترش ارزش های ناب دینی بوده است.

 

وی با بیان این که نقش مساجد در تبیین و گسترش حقایق ناب انقلاب اسلامی بسیار پر رنگ بوده است، افزود: مهم ترین حوادث جهان اسلام همواره از طریق مساجد در جامعه منتشر می شده است.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مسجد تنها برای عبادت ساخته نشده؛ بلکه در عصر حاضر بنا به فرموده مقام معظم رهبری که در رویارویی با مسأله ناتوی فرهنگی به سر می بریم، خاطرنشان کرد: باید از همه ظرفیت های موجود برای انجام فعالیت های هنری، آموزشی و فرهنگی استفاده کنیم تا شاهد رونق روزافزون مساجد باشیم و از این رهگذر حضور پر شور جوانان و نوجوانان بیش از پیش تاثیر خود را می نمایاند.

 

حجت الاسلام صادقی مساجد را بهترین پایگاه برای خنثی‌کردن توطئه‌های نرم دشمنان نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: امروز بسیاری از سران کشورهای غربی به نقش مساجد در خنثی شدن نقشه‌های شوم آنها اعتراف دارند.

 

وی از مساجد به عنوان قدرت نرم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یاد کرد و گفت: برای مقابله با جنگ نرم باید از قدرت نرم استفاده کرد.

 

حجت الاسلام صادقی با بیان این که مساجد حساس‌ترین نقاط اطلاع‌رسانی جهان اسلام هستند و در همه دوران‌ها چه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و چه بعد از آن، مهم‌ترین گام‌های عقیدتی، سیاسی و فرهنگی را برداشته‌اند، تصریح کرد: مساجد از صدر اسلام تا کنون و روحانیان شیعی به لحاظ تاریخی نشان داده‌اند که از مهم‌ترین عوامل بسیج کننده و حرکت‌دهنده جامعه به سوی ارزش‌های سیاسی و فرهنگی بوده‌اند.

 

حجت الاسلام صادقی تقویت معرفت دینی و آشنایی با حقیقت معارف ناب اسلامی را یکی از مهم ترین کارکردهای مساجد وظایف برشمرد و گفت: کانون های مساجد باید زمینه تقویت معارف دینی در جامعه را فراهم کند.

 

وی با اشاره به این که دشمنان نظام اسلامی امروز همه توان خود را برای بی اعتقاد‌کردن نسل جوان جامعه ما به کار گرفته اند، افزود: هویت زدایی مهم ترین هدفی است که دشمنان در تهاجم فرهنگی به دنبال آن هستند.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که مسجد و روحانیت نقش مؤثر و غیرقابل انکاری در پیدایش ارزش های انقلاب و دفاع مقدس داشته اند، گفت: امروز نیز رسالت این دو در حفظ و نشر ارزش ها و حماسه های دوران دفاع مقدس کلیدی و حساس است.

 

وی با اشاره به این که مسجد یکی از بسترهای عینی پیوند دین با مردم است، بیان داشت: زمانی مردم سالاری دینی در کشور تحقق عینی پیدا می‌کند که مسۆولان و کارگزاران کشور، مساجد را مظهر پیوند علایق و آموزه‌های دینی با مردم بدانند،‌ و ائمه‌ جماعات را به عنوان زبان گویای مطالبات مردم بشناسند./950/ت302/ب1

ارسال نظرات