۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۲۶۶۹۲۰
همزمان با ماه مبارک رمضان؛

طرح مفتاح الجنه در آذربایجان‌شرقی اجرایی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی با بیان این‌که برنامه های این نهاد در طول ماه مبارک رمضان با محوریت مساجد اجرا می‌شود، گفت: طرح مفتاح الجنه در طول رمضان اجرایی می‌شود.
کمک به محرومان کميته امداد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی امروز در جمع خبرنگاران به تشریح برنامه‌های این نهاد انقلابی در ماه مبارک رمضان پرداخت و اظهار داشت: در طول ماه مبارک بازارچه خیریه رمضان در محوطه مصلای اعظم تبریز دایر و توانمندی‌های مددجویان در 50 غرفه در معرض نمایش خواهد بود.

 

دشتی خاطرنشان کرد: مدیریت احسان و نیکوکاری در جامعه، تقویت و ترویج و گسترش فرهنگ احسان، انفاق و همدردی‌های اجتماعی، ایجاد روحیه همکاری، تعاون و تکافل درجامعه، ایجاد زمینه مساعد برای توجه اغنیا به مشکلات نیازمندان و بهره برداری از فضای معنوی ایجاد شده در مناسبت های این ماه از اهداف برگزاری جشن رمضان است.

 

وی هدف از برگزاری طرح‌های ویژه ماه مبارک رمضان از سوی این نهاد را معرفی طرح ها و برنامه های کمیته امداد امام خمینی(ره) با رویکرد توانمندسازی نیازمندان به ویژه در زمینه اشتغال، عمران و فرهنگی اعلام کرد و گفت: به منظور استفاده از فضای معنوی جامعه در ماه رمضان برای ترغیب خیرین و حامیان، طرح های مشارکت‌های مردمی به ویژه طرح های اکرام، طاها، محسنین، کوثر، یاسین و شفاء اجرا می شود.

 

دشتی با اشاره به این‌که ویژه برنامه های این نهاد در ماه مبارک رمضان با محوریت مراکز نیکوکاری مساجد است، خاطر نشان کرد: ارائه سفره های افطاری در مساجد، ثبت نام از حامیان ایتام نیازمند و دریافت جیره خشک،کفارات و زکات فطریه از دیگر برنامه های این نهاد در ماه مبارک رمضان است.

 

وی با بیان این‌که هفته اطعام و اکرام در فاصله میان سالروز میلاد امام حسن مجتبی(ع) و شهادت حضرت علی(ع) برگزار می شود، افزود: یکی دیگر از برنامه های این نهاد در ماه مبارک رمضان اطعام و افطاری به نیازمندان و ایتام با مشارکت خیرین است.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی در ادامه با بیان این‌که 6 هزار فرزند یتیم در استان، تحت حمایت این نهاد قرار دارند، یادآور شد: خیرین نیکوکار می توانند با مشارکت در طرح  اکرام ایتام و با مساعدت حداقل 300 هزار ریالی حامی یک یا چند یتیم شوند.

 

دشتی با بیان این‌که 5 هزار نیازمند، فاقد مسکن بوده و 3 هزار نوعروس نیازمند در استان نیز در انتظار دریافت جهیزیه هستند، گفت: از مردم سخاوتمند و خیرین نوعدوست آذربایجان شرقی درخواست می کنیم با مساعدت نقدی و غیر نقدی خود به نیازمندان، در این امر خداپسندانه شرکت کنند.


وی از اجرای طرح مفتاح الجنه در طول ماه رمضان خبر داد و خاطرنشان کرد: در این طرح مسؤولان و خیرین استان از خانواده نیازمندان بازدید کرده و مساعدت لازم را به عمل می آورند، تکریم فقرا و نیازمندان، ایجاد زمینه همنشینی و مصاحبت با فقرا برای خیرین، جلب کمک‌ها برای رفع و کاهش مشکلات فقرا به ویژه مددجویان از اهداف طرح مفتاح الجنه است.

 

به گفته مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی شماره تلفن های 35563249- 34769070 و سامانه پیامک 30001274 و شماره حساب 0105583132001 نزد بانک ملی شعبه مرکزی تبریز جهت دریافت کمک های نقدی و غیر نقدی مردم و خیرین نیکوکار اختصاص یافته است./854/پ202/ح

ارسال نظرات