۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۲۶۷۰۸۲
آیت الله نمازی مطرح کرد؛

رمضان، ماه استثنایی خداوند برای بندگان/ عبد صالح باید آمیخته به صفات حضرت حق باشد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: هر چند که همه ما از برکات و نعمت های خداوند در دوازده ماه سال بهره‌مند هستیم اما، ماه مبارک رمضان یک ماه استثنایی در بین دوازده ماه سال است که بندگان خدا در این ماه میهمان ویژه خدا هستند.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی فقیه درکاشان شنبه شب بعد از نماز مغرب و عشا در برنامه تکریم و نکوداشت مساجد در مسجد شامخی کاشان از ماه رمضان در بین دوازده ماه دیگر سال به عنوان یک ماه استثنایی و ماه ویژه نام برد که خداوند این ماه را، ماه خودش قرار داده است.

 

وی با اشاره به نزدیک شدن ماه رمضان گفت: بندگان صالح خدا از هم اکنون خود را آماده می کنند تا از میزبانی خدا در این ماه بیشترین بهره برداری را داشته باشند.

 

آیت الله نمازی روزه داری در روزهای گرم و طولانی تابستان را بهترین روزه دانست و با اشاره به این که نباید نگران روزهای گرم تابستان ماه مبارک رمضان کاشان باشند یادآور شد: پدران و مادران شما در قدیم که از امکانات سرمایشی و رفاهی امروز بی بهره بودند در گرمای 50 درجه تابستان با شغل کشاورزی روزه دار بودند.

 

نماینده ولی فقیه درکاشان افزود: هر چند که همه ما از برکات و نعمت های خداوند در دوازده ماه سال بهره‌مند هستیم اما، ماه مبارک رمضان یک ماه استثنایی در بین دوازده ماه سال است که بندگان خدا در این ماه میهمان ویژه خدا هستند.

 

آیت الله نمازی روزه داران در ماه مبارک رمضان را مانند فرشتگان خدا دانست و ادامه داد: فرشتگان روح هستند، ماده نیستند، خورد و خوراک و خواب ندارند و این شباهت بین روزه‌دار و فرشتگان است.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) به مردم بشارت داد، فکر نکنید ماه رمضان مانند ماه های دیگر سال است، چرا که شب های این ماه افضل‌تر از ماه های دیگر است و روزهایش بهترین روزها، ساعات آن بهترین ساعات و نفس کشیدن آن عبادت است و این همه نعمت برای بندگانش از فضل خدا است که حتی خواب روزه‌دار را برایش عبادت محاسبه کرده است.

 

عضو جامه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه با تأکید بر مرور پرونده اعمال خود در آستانه ماه مبارک رمضان گفت: پیش از فرا رسیدن ماه رمضان با بازنگری پرونده اعمال خود، اگر خطایی، گناهی، اشتباهی داشته ایم استغفار کرده و گناهان خود را اصلاح کرده و با طهارت و پاکی وارد ماه میهمانی خدا شویم.

 

آیت الله نمازی همچنین اطعام به نیازمندان در ماه رمضان را یکی از کارهای مورد پسند خدا دانست و از افراد متمکن و خیر خواست تا با رعایت احترام و به صورت محرمانه و مخفیانه و بدون این که کسی خبردار شود به نیازمندان کمک کنند که خدا اطعام به نیازمندان را خیلی دوست دارد و خودش نیز اطعام کننده است.

 

به گفته وی، کمک به نیازمندان باید به صورتی باشد که آنچه را خودش دوست دارد برای نیازمندان در نظر بگیرد، به این معنی که از بهترین ها انفاق کند و از انفاق چیزی های دست دوم بلا استفاده به نیازمندان خودداری کرد.

 

آیت الله نمازی یادآور شد: امیرمؤمنان به گونه ای به نیازمندان و ایتام کمک می کرد که وقتی به شهادت رسید تازه متوجه شدند کسی که به آنها کمک می کرده است امیرمومنان بوده است.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: عبد صالح باید آمیخته به صفات حضرت حق باشد، چرا خداوند اهل جود است و بندگان سخی را که دستشان برای کمک و انفاق به دیگران باز است، حتی اگر کافر باشند دوست دارد و آنها را عذاب نمی کند و به آتش جهنم نمی سوزاند.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان اسلام را دین عمل دانست و با اشاره به این که اسلام دین شعار نیست، تصریح کرد: در دین اسلام باید همیشه و در همه حال دیگران را بر خود مقدم بدانیم.

 

وی افزود: در شهری که به نام دارالمؤمنین مزین است و خانه اهل ایمان است نباید گناه، بی حجابی و بد حجابی و در بازار آن گران فروشی و کم فروشی، ربا و رباخواری وجود داشته باشد و در این زمینه اگر امر به معروف و نهی از منکر فراموش شود، نازل شدن بلا نتیجه همه این گناهان خواهد بود.

 

شایان ذکر است، مرکز رسیدگی به امور مساجد شهرستان کاشان، به مناسبت دهه تکریم و نکوداشت مساجد، طی دهه سوم ماه شعبان، برنام هایی را در مساجد شهرستان کاشان برگزار می کند. /1307/پ202/ح

ارسال نظرات