۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۲۶۷۴۱۷
آیت الله موحدی کرمانی در همایش ائمه جماعات تهران:

روحانیت همواره همراه و همگام امام و رهبری بوده است

خبرگزاری رساـ امام جمعه موقت تهران با اشاره به وظیفه اصلی روحانیت، گفت: روحانیت امین مردم و خداوند هستند، روحانیت همراه با رهبری توطئه قدرت های بزرگ را خنثی کرده در مقابل آنان ایستاده و آنها را شکست داده است.
آيت الله موحد کرماني آيت الله موحد کرماني همايش همايش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد علی موحد کرمانی امام جمعه موقت تهران و دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در همایش ائمه جماعات شهر تهران که امروز در مصلای تهران برگزار شد، با بیان این که روحانیت همواره همراه با حضرت امام و رهبر انقلاب بوده است، گفت: روحانیت همراه با رهبری توطئه قدرت های بزرگ را خنثی کرده در مقابل آنان ایستاده و آنها را شکست داده است.

 

وی افزود: امام راحل(ره) و رهبر بزرگوار با تمسک به سرمایه الهی توانستند این کارهای بزرگ را انجام دهند، این افتخار برای روحانیت بیدار بس است که در هر مقطعی یار امام(ره) و رهبری بوده است.

 

توجه به خشیت الهی
امام جمعه موقت تهران با اشاره به آیه شریفه «إِنّا أَرْسَلْناکَ شاهِداً وَ مُبَشِّراً وَ نَذِیراً» تصریح کرد: قدرت‌های جهانی قادر نخواهند بود با جمهوری اسلامی ایران مقابله کنند، اگر ما به خشیت درونی خویش توجه نکنیم ممکن است آنان پیروز شوند.

 

وی با اشاره به مسائل مهم افراد و ملل در زندگی، گفت: آنها باید وظیفه و رابطه خود با جایگاه شان را متوجه شده و به وظیفه دینی خود عمل کنند، روحانیت مبارز باید جایگاه خود را بشناسد، علماء وارثان انبیای الهی بوده و جایگاه روحانیت مانند انبیا است، روحانیت دشواری هایی که انبیا داشتند را نیز دارند.

 

آیت الله موحد کرمانی افزود: پیروزی علما از همان مسیری است که انبیای الهی پیروز شده اند، علما به اندازه کسب علم از انبیا ارث می‌برند، روحانیت امین مردم و خداوند هستند، حفظ امانت و ادای آن مانند حفظ دین و وحی کار اندکی نیست.

 

نایب رییس دوم مجلس خبرگان رهبری با بیان این که افرادی که به دنبال ثروت و مقامات دنیوی هستند حمل کننده علم نامیده نمی شوند، ابراز داشت: امانتی که خداوند بر اساس آمادگی برعهده انسان گذاشته بسیار مهم بوده و افرادی که به دنبال ثروت و مقام هستند حامل علم نامیده نمی شوند.

 

وی خاطرنشان کرد: در نگهداری از این امانت باید توجه شود که خداوند چه نوع حملی را مد نظر دارد، انسان چگونه می تواند حامل امانت رسالت انبیا باشد؟ باید ببینیم انبیا از امانت خود چگونه محافظت می‌کردند.

 

حلم و صبر انبیا د برابر جاهلان
 آیت الله موحد کرمانی با اشاره عملکرد انبیا در رابطه با هدایت مردم، اظهار داشت: انبیای الهی در برابر جاهلان صبور بوده و حلیم بوده اند مانند رفتار پیامبر اکرم(ص) در برابر جاهلان، امام مجتبی(ع) با بی ادبان رئوفانه برخورد می‌کردند، اگر روحانی نتواند بوسیله روش‌های مختلف مانند صبوری جوانان را به راه راست هدایت کند در امانت خیانت کرده است.


نایب رییس دوم مجلس خبرگان رهبری با اشاره به روش انبیای الهی در هدایت انسان ها، ابراز داشت: امیرمومنان(ع) از دیگران احوالپرسی کرده و به سوی آنان می رفتند، تفقد از دیگران روش آنان بوده است، روحانی یک پزشک است و مانند امام معصوم باید دارو تجویز کند، یک روحانی باید مردم را با زبان نرم و برهان هدایت کند.

 

آیت الله موحد کرمانی با اشاره موضوع امانت داری در قرآن کریم و روایات، گفت: بر اساس روایات پیامبراکرم(ص) مردم را به زندگی آسان تشویق می کردند، به‌طور مثال حضرت ازدواج آسان را ترویج می‌دادند، روحانیت باید در این زمینه از رسول خدا(ص) تبعیت کرده و روحانیون باید جشن های عروسی خود را ساده برگزار کنند.


وی افزود: امام راحل(ره) ساده زیست بوده و ساده زیستی را به طلاب توصیه می کردند، روحانی باید با مردم مدارا کند.


امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنان خود تصریح کرد: مردم، روحانیت و مسوؤلان باید توجه کنند برای برنامه‌های علمی زمینه سازی شود، زمینه‌سازی برای اجرایی شدن حکم جهاد لازم و ضروری است، آیات قرآن به تدریج مسائل را مطرح کرده و حکم را به تدریج بیان می کند.


تشویق بر اساس معنویات باشد
آیت الله موحد کرمانی با اشاره به روش های حفظ امانت، گفت: تشویق های رسول خدا(ص) بر مبنای معنویت بوده و ایشان مادیات را مدنظر نداشتند، متاسفانه امروزه دعوت به خوبی‌ها بر اساس مادیات است، تشویق نوجوانان و جوانان فقط با پول و جایزه صحیح نیست.


وی افزود: قرآن در مورد حق تضمین بقا کرده و سرنوشت باطل را فنا می داند، روحانیت در قرن های مختلف باقی مانده است؛ مهم ترین خدمت امام راحل(ره) عزت بخشی به مؤمنین بوده است، روحانیت باید شبهات موجود در ذهن جوانان را برطرف کند. /811/پ202/ج

ارسال نظرات