۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۸
کد خبر: ۲۶۷۵۷۰
مسؤول قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیا:

شهدا با تلاش، سخت کوشی و جهاد به عبودیت رسیدند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیا با اشاره به زحمات شهدا، گفت: شهدا با تلاش، سخت کوشی و جهاد به عبودیت دست پیدا کردند.
حسين يکتا حسين يکتا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسین یکتا در مراسم تشییع 175 شهید غواص که شامگاه دوشنبه در دانشگاه تهران برگزار شد با اشاره به زحمات شهدا، گفت: شهدا با تلاش، سختی و جهاد به عبودیت دست پیدا کردند، در کتاب پایی که جاماند سرنوشت مقاومت شهدا آمده است، ما باید خاطرات آنان را بخوانیم.

 

یکتا با اشاره به تأثیر اردوهای راهیان، ابراز داشت: رهبری پس از اطلاع از گزارش عملکرد راهیان نور پس از دولت نهم فرمودند؛ تحولی که در مردم ایجاد شد، بر اثر کاروان های راهیان‌نور و تشییع‌جنازه شهدا محقق شده است.

 

مسؤول قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیا با اشاره به سخنی از امام راحل(ره)، گفت: امام فرمودند «سالها باید بگذرد تا جایگاه شهداء معلوم شود»، مانند گمنامی قبر امام حسین(ع)، برکات این شهدا بسیار زیاد بوده و امشب در این دانشگاه دارالشفاء تشکیل شده است، این شهدا بیماران لاعلاج را شفا داده، درماندگان و جاماندگان را یاری می دهند، امروز وقت آن است که از شهدا برکت بخواهیم.


وی افزود: شهداء به هنگام غفلت برایمان برنامه ریزی می کنند و گاهی خودشان به یاری ما می آیند.

 

یکتا در ادامه تصریح کرد: افرادی در اوج جوانی شهید یا مفقود می شوند، مانند علم الهدی می شوند، جایگاه والای این شهدا به این دلیل است که مورد عنایت امام زمان(عج) هستند و خود را در دل حضرت قرار داده‌اند.


وی با اشاره به وصیت‌نامه یکی از شهیدان عملیات کربلای پنج، گفت: شهیدی در وصیت نامه خود می گوید، خدایا تو شاهد باش من تمامی مظاهر دنیا به سوی دیگری افکندم، تو مرا بخر و ببر.

 

مسؤول قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیا با بیان اینکه ما از اسارت و جا ماندن بچه‌ها ناراحت بودیم، تأکید کرد: امروز حاکمیت شهدا بر دلها است، الان چه بر سر قبر صدام آمده است، جایگاه امام راحل(ره) بسیار والا بوده و آیا افرادی که قلب خود را به ولایت دادند ضرر کرده‌اند؟


وی خاطرنشان کرد: امروز کسانی که در راستای فرهنگ‌سازی مانند حجت الاسلام مطلبی جان خود را از دست داده‌اند، به زیبایی از میان ما می روند، 37 سال از انقلاب گذشته است و ما افرادی مانند بنی صدر، شریعتمداری، جریان اصلاحات و انحرافات را دیده ایم، نزدیک به 17 هزار شهید ترور را دیدیم، ولی این انقلاب به سرعت به سمت اهداف خود در حال پیشروی است.

 

مسؤول قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیاء با اشاره به فرمایشات رهبر در 14 خرداد سال جاری، تأکید کرد: بنا به فرموده رهبری اگر دقت نکنیم سیلی می خوریم.

 

وی با بیان اینکه شهدا به زیبایی ایستادند و مقاومت کردند، گفت: حضور این شهدای غواص در این زمان حکمت دارد، شاید شهدا بخواهند به ما مطلبی بگویند، امشب شب تجدید پیمان با شهدا است./811/پ202/ح

ارسال نظرات