۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۲۶۷۶۳۲
قائم مقام وزیر نیرو:

ایجاد ارتباط بین فناوری و علوم انسانی امری هنرمندانه است

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام وزیر نیرو با اشاره به این‌که ایجاد ارتباط بین فناوری و علوم انسانی امری هنرمندانه است، گفت: در گذشته توجه به علوم انسانی امر مهمی بود تا کارها روح‌دار شود، از این رو نباید تنها به سرمایه گذاری فیزیکی توجه شود و شایسته است که افکار جامعه و علوم انسانی در کنار علم و فناوری باشد.
اولين همايش ملي الکترونيکي علوم انساني اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ستار محمودی، قائم مقام وزیر نیرو در نشست تخصصی «علم و فناوری در جامعه با تأکید بر نقش علوم انسانی» که پیش از ظهر امروز در پژوهشگاه نیرو برگزار شد، با تبریک پیشاپیش حلول ماه رمضان گفت: ما نیازمند علوم انسانی هستیم و در حالی که نقش آن در جامعه کم‌رنگ است.

 

وی با اشاره به احساس نیاز به علوم انسانی در کنار فناوری گفت: در وزارت نیرو یک سمت انسان و سمت دیگر آن، بتون و سرب است و ارتباط آنها امری هنرمندانه است.

 

قائم مقام وزیر نیرو عنوان کرد: توجه یک سویه به تکنولوژی و سیمان ثمرگذار نیست و در کنار آن باید به فاز دیگری از مسائل از جمله جامعه و انسان توجه شود.

 

محمودی با انتقاد از عملکرد دولت گذشته گفت: دولت گذشته سیاستی به کار برد تا در ساختن نیروگاه و سد اقدامی در جهت منافع مردم بردارد، در صورتی که در روز اجرای پروژه سدسازی شاهد مخالفت مردم آن منطقه بودیم، از این رو توجه به جامعه و انسان و محیط زیست باید در اهداف دولت باشد.

 

قائم مقام وزیر نیرو با تأکید بر صرفه جویی در مصرف آب اظهار داشت: مصرف صحیح آب مردم جامعه مهم است و باید مدیریت آب کنترل شود، چرا که دعوای بین استان ها را بر سر مسأله آب شاهد هستیم و در این مورد توافق نظر ندارند.

 

وی خاطرنشان کرد: در گذشته توجه به علوم انسانی امر مهمی بود تا کارها روح‌دار شود، از این رو نباید تنها به سرمایه گذاری فیزیکی توجه شود و شایسته است که افکار جامعه و علوم انسانی در کنار علم و فناوری باشد.

 

محمودی افزود: مثلا سدی در کشور ساخته شده بود که ده ها میلیارد تومان هزینه شده بود اما مردم راه را بستند و اجازه افتتاح را ندادند چرا که برای طبیعت آنها مشکل ساز بود، برای همین باید خواسته مردم در نظر گرفته شود.

 

قائم مقام وزیر نیرو در ادامه صحبت های خود عنوان کرد: اراضی خوب نباید به خاطر پروژه‌ها و تلکنولوژی از بین برود.

 

وی با تأکید بر سرمایه گذاری بر حیطه علوم اجتماعی گفت: در خراسان جلسه ای بود که مردم از ساخت پروژه‌ها  تشکر کردند اما می‌گفتند که در آمد آنها پایین آمده است، چرا که قبلا در آنجا انگور می‌کاشتند و با تغییر  درجه رطوبت شرایط کشاورزی آنها تغییر کرده است.

 

محمودی با اشاره به خطر پایین آمدن منابع آب های زیر زمینی گفت: ما دچار بحران آب هستیم و با توجه  پیشرفت تکنولوژی به دلیل عدم اهمیت به مطالعات علوم انسانی 25 در صد آب رودخانه ها شورتر شده است.

 

قائم مقام وزیر نیرو  تأکید کرد: علوم انسانی در همه جا حتی در فناوری ضرورت دارد و باید با مدیریت منابع انسانی و احساس مسؤولیت به علوم انسانی در این زمینه فعالیت کرد.

 

وی در پایان سخنان خود به فرمایشی از مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: ایشان می‌فرمایند، علوم انسانی هوای تنفسی مجموعه های نخبه کشور است که هدایت جامعه را بر عهده دارند./818/پ202/ح

ارسال نظرات