۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۲۶۷۶۴۶

زمان نام‌نویسی امتحانات تابستانی طلاب سطح عالی حوزه اعلام شد

خبرگزاری رسا ـ ضوابط و شرایط ثبت‌نام امتحانات تابستانی 94-93، طلاب سطح عالی حوزه علمیه استان قم از سوی معاونت آموزش حوزه اعلام شد.
زمان نام‌نویسی امتحانات تابستانی طلاب سطح عالی حوزه اعلام شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ضوابط و شرایط ثبت‌نام امتحانات تابستانی 94-93، طلاب سطح عالی حوزه علمیه استان قم از سوی معاونت آموزش حوزه اعلام شد.


براساس این گزارش، تمامی طلاب دارای کد محل تحصیل 529 و 530 اعم از آزاد، مراکز حوزوی و مؤسسات لازم است، از این رو طلاب برای ثبت نام در امتحانات تابستانی می‌توانند از 10 مرداد ماه از طریق سامانه آموزش حوزه http://www.howzeh-qom.com اقدام کنند.


براسای این گزارش، امتحانات تابستانی طلاب از 1 تا 12 شهریور ماه به مدت دو هفته در شهر مقدس قم و در محل حوزه‌های انتخابیه مشخص شده، برگزار خواهد شد.


این گزارش حاکی است، طلاب در هر سال تحصیلی موظفند حداکثر تا 640 ساعت درس (اعم از نیم سال اول و دوم )، مشروط به اینکه نواقص خود را از پایه پایین به بالا تکمیل نمایند، درس انتخاب کنند.


چنانچه ساعات انتخابی دروس نواقصی طلاب، کمتر از 640 ساعت باشد، آن‌ها می‌توانند باقی مانده ساعات آن را از پایه بالاتر درس انتخاب و در امتحان آن طبق ضوابط شرکت کنند.


این گزارش می‌افزاید، طلاب شاغل به تحصیل در پایه 10 در صورت داشتن ناقصی و انتخاب 640 ساعت درس، چنانچه حداکثر یک درس اصلی و جنبی و یا دو درس جنبی آنان در پایه دهم باقی بماند، مشروط به قبولی در تمامی دروس انتخابی سال تحصیلی جاری تا خرداد ماه، می توانند دروس باقی مانده خود را در شهریور ماه انتخاب و مطابق ضوابط آن امتحان دهند.

 

طلاب در صورت انتخاب 640 ساعت درس در طول سال تحصیلی و شرکت در تمامی امتحانات آنها تا خرداد ماه و کسب شرایط ارتقای، می توانند در ایام ثبت نام امتحانات شهریور ماه تا 640 ساعت درس از پایه بالاتر انتخاب و در امتحان آن شرکت کنند.

 

ضوابط و شرایط شرکت در امتحان و محدوده امتحانی آن

 

سؤالات امتحانی از محدوده طرح قدیم و جدید مطابق جدول پیوستی طرح خواهد شد؛ افرادی که در مراحل قبلی امتحان در یکی از نیمسال‌های دروس فقه، اصول و فلسفه شرکت نموده‌اند، جهت اطلاع از وضعیت قبولی و عدم قبولی، به کارنامه کلی مراجعه کنند.

 

نمره قبولی در دروس فلسفه، عقائد، رجال و درایه تمامی پایه‌ها 12 و دروس فقه ، اصول و تفسیر پایه های 7 تا10 درصورت ثبت حضور در کلاس 12 و درصورت عدم ثبت حضور در کلاس 16 است./917/پ202/ف

ارسال نظرات