۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۴
کد خبر: ۲۶۸۰۰۱

اخبار کوتاه برنامه های شهرداری مشهد در ماه رمضان

خبرگزاری رسا ـ برگزاری آیین غبارروبی نمازخانه های سازمان ها، مناطق و نواحی، اکران 3 نمایش آیینی در فرهنگسرای زیارت، غدیر و قرآن برای خانواده ها در ماه رمضان، برگزاری یازدهمین نمایشگاه پوستر حروف نگاری اسماءالحسنی در تهران و مشهد و برگزاری ویژه برنامه نسیم وحی و تلاوت قرآن در بیش از 15 بوستان شهری از عناوین اخبار کوتاه است.
ماه رمضان

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد، سیدابراهیم حسینی فر، رییس ائمه جماعات شهرداری مشهد از برگزاری آیین غبارروبی نمازخانه های سازمان ها، مناطق و نواحی شهرداری مشهد در آستانه آغاز ماه مبارک رمضان خبر داد.

 

رییس ائمه جماعات شهرداری مشهد با تبریک حلول ماه مبارک رمضان اظهار کرد: هر ساله دهه سوم ماه شعبان را دهه تکریم و غباروربی مساجد می نامند که در این ایام آماده سازی مساجد و نمازخانه ها برای میزبانی از روزه داران برنامه ریزی شده و ضمن غبار روبی، فضا برای حضور مومنان بیش از پیش مهیا می شود.

 

وی افزود: برهمین اساس همزمان با دهه تکریم و غبارروبی مساجد و به منظور آمادگی برای ورود به ماه مبارک رمضان، نمازخانه های سازمان ها، مناطق و نواحی مختلف شهرداری مشهد، امروز چهارشنبه 27 خردادماه به صورت همزمان در ساعت 11:30 غبارروبی می شود.

 

حسینی فر گفت: ماه مهمانی خدا در پیش است و بندگان خدا در این ماه از سفره بی‌کران الهی بهره می‌برند و خداوند در این ماه از سفره گسترده خود بی‌منت تر از قبل همه مخلوقاتش را بهره‌مند می‌کند. 


نمایش آئینی در فرهنگ سرای زیارت 

سید رضا موسوی، مدیرعامل سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد، از فعالیت پارک موضوعی جبهه همین نزدیکی در ماه مبارک رمضان خبر داد و در تشریح ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: پارک موضوعی جبهه همین نزدیکی در ماه مبارک رمضان و بعد از افطار برای خانواده‌ها، دانش‌آموزان، کارکنان شهرداری وعلاقه‌مندان ویژه برنامه‌های متنوعی برگزار می‌کند.

 

وی به برگزاری 17 شب جشن در بوستان حجاب ویژه خانواده‌ها با حضور کودکان اشاره کرد و گفت: همچنین غرفه هایی در حاشیه برگزاری این جشن‌ها در بوستان حجاب برپا خواهد شد.

 

مدیرعامل سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد به برگزاری نمایش آئینی ویژه کارکنان شهرداری اشاره کرد و بیان داشت: این نمایش‌ها در فرهنگسرای زیارت به مدت 17 شب از جمعه بیست و نهم خردادماه اکران خواهد شد.

 

موسوی اضافه کرد: همچنین 3 نمایش آئینی در فرهنگ سرای زیارت، غدیر و قرآن نیز برای خانواده‌ها اکران خواهد شد.

 

وی اجرای سرود در نقاط مختلف شهر را از دیگر ویژه برنامه‌های این ماه مبارک عنوان کرد و گفت: این برنامه نیز از جمعه شب بیست و نهم خردادماه جاری به مدت 17 شب اکران می‌شود.

 

مدیرعامل سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد فضاسازی شهری ویژه پیشواز ماه مبارک رمضان را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: این فضاسازی‌ها که شامل رول‌آپ، بیلبورد و بنر می‌شود از دیروز اکران شده است.

 

موسوی ادامه داد: جشنواره محافل با هدف حمایت از فعالیت‌های قرآنی تشکل‌های فرهنگی برپا خواهد شد.

 

برگزاری یازدهمین نمایشگاه پوستر حروف نگاری اسماءالحسنی در تهران و مشهد

یازدهمین دوره نمایشگاه پوستر حروف نگاری اسماءالحسنی امسال همزمان در تهران و مشهد در ماه مبارک رمضان برپا خواهد شد، این نمایشگاه با حمایت معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد برگزار می‌شود و 40 اثر منتخب از مجموع آثار راه یافته به مرحله داوری درآن عرضه می‌شود. این آثار با شیوه هنرمندانه و در قالب حروف نگاری از سوی منتخبی از هنرمندان کشوری طراحی شده و اسامی متبرک الهی را به قاب تصویر کشیده است.

 

گفتنی است، این نمایشگاه از تاریخ 31 خردادماه سال جاری لغایت 16 تیرماه در محل نگارخانه چهار سوق خانه هنرمندان شهرداری مشهد واقع در بوستان کوهسنگی پذیرای علاقمندان و همشهریان است.

یزگزاری ویژه برنامه نسیم وحی و تلاوت قرآن در بیش از 15 بوستان شهری 
  
 
مجتبی مجد فریمانی، مدیر امور مناطق حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: ویژه برنامه نسیم وحی و تلاوت قرآن کریم با همکاری تشکل های فرهنگی محلات و با حمایت معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهددر بیش از 15 بوستان شهری با حضور شهروندان و روزه‌داران برگزار می‌شود.

 

مجتبی مجد فریمانی اظهار کرد: در این ویژه برنامه که هرشب یک ساعت بعد از افطار در پارک‌های منطقه‌ای برگزار خواهد شد، ضمن تلاوت یک جزء قرآن، مسابقات قرآنی، سخنرانی مذهبی و بیان احکام، اجرای همخوانی و تواشیح، بیان خاطرات رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و والدین شهدا از سبک زندگی قرآنی شهدا و ... اجرا خواهد شد.

 

وی اضافه کرد: همچنین در حاشیه این برنامه، ایستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی با موضوعات، خوداشتغالی، اقتصاد مقاومتی، پیام های قرآنی، مشاوره، کودک و ... دائر خواهد بود.

 

مدیر امور مناطق حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد بیان کرد: پارک‌های ملت، کوهسنگی، حجاب، ارشاد، مطهر، یاس، بسیج، امت، رجاء، ایزدی، کمپ غدیر، اقاقیا، نیلوفر آبی و... میزبان این دوره از نسیم وحی خواهند بود./1310/پ203/ب4

ارسال نظرات