۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۲۶۸۲۸۱
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز:

مردم ایران هرگز تن به مذاکراتی که از بین برنده عزت و اقتدار کشور است نمی‌دهند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: آمریکا و چند کشور در تلاش هستند که ما را محکوم کنند و این خیال خام و خواب تعبیر نشدنی است، چرا که هرگز مردم غیور، شجاع و عزتمند ایران تن به مذاکراتی که سبب از بین رفتن عزت و اسلام باشد نمی دهند و نخواهند داد.
امام جمعه کرج
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در البرز، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد مهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج و نماینده ولی فقیه در استان البرز، در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: ماه رمضان، ماه تزکیه نفس و تضرع به ساحت مقدس پرودگار است.
 
وی ادامه داد: بسیاری از کشورهای اسلامی به زعم ورود به این ماه عظیم، هیجان و شوری از دیانت و معنویت را در شهر و منطقه خود ایجاد کرده‌اند که همه را تحت تأثیر این ماه مبارک قرار می دهند، از این رو دستگاه های تبلیغی و گروه های فرهنگی کشور ما نیز باید در این زمینه فعال تر عمل کنند.
 
امام جمعه کرج بیان داشت: ماه رمضان امسال مقدمه ای معنوی و زیبا در روزهای پایانی شعبان داشت و آن تشییع پیکر شهدا و مردان راست قامت کشور اسلامی بود که این بارقه الهی درخشان، چشم های خواب زده و غفلت زده را هوشیار کرد.
 
وی افزود: پیکر پاک شهدای غواص در این مقطع زمانی نسیم رحمتی بود که خواب را از هر غفلت زده ای ربود، چرا که استخوان های قلم شده این بزرگ مردان با صدای بلند فریاد می زند اگر چه دستان ما بسته است اما هرگز این دستان تن به ضلت نداده است و این صدا تا عمق تاریخ طنین انداز خواهد بود.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با انتقاد شدید از اقدام اهانت امیز برخی نشریات به شهدای غواص، اظهار داشت: عده ای قلم به دست و هرزه به ساحت مقدس شهیدان بی ادبی کرده و نشان دادند که در بغض و کینه و دشمنی با ملت و آرمان های ملت همچنان ایستاده اند و عزت ملت را مورد هدف قرار داده اند.
 
حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی اظهار داشت: در تشییع پیکر شهدای غواص، مردم ما به خوبی به کج اندیشان داخلی که هر از گاهی دهان باز می‌کنند و یاوه در حسن ارباب خود می گویند، نشان دادند که در برابر زیاده خواهی های دشمنان ایستاده اند و لحظه ای از آرمان های خود عقب نشینی نخواهند کرد.
 
وی با بیان این که عده‌ای می‌گویند شعار مرگ بر آمریکای مردم در مراسم تشییع شهدا یک شعار سیاسی بود، ابراز داشت: شعار مرگ بر آمریکا و هیهات من الذله یک شعار سیاسی و برگرفته از سخنان امام حسین(ع) در روز عاشورا بود.
 
وی با بیان این که مجاهدت و ایستادگی مردم در برابر دشمنان دربردارنده رموزی است، عنوان داشت: ما در مکتب اسلام آموختیم که دشمن لجوج، همواره حیله‌گر و فریب کار است و اگر بنا بر تسلیم در برابر دشمن بود، به تعبیر حضرت امام قبرستان های ما پر از شهدا نبودند، از این رو بنای ما بر تسلیم نیست بلکه بنای ما بر عزت و مقاومت است. 
 
خطیب نماز جمعه کرج با بیان این که اخیرا صحبت هایی زده شده که نمی توان حمل بر صحت کرد، ابراز داشت: چرا تمام عزت و داشته های ما به امری که طرف مقابل مذاکرات هسته ای به آن پایبند نیست، بسته می شود به گونه ای که اخیرا گفته شده اگر توافق صورت بگیرد و تحریم برداشته شود باید ایران تضمین دهد که مبالغ آزاد شده طبق نظر ما هزینه شود و این ناسزا به ملت رشید ایران است.
 
امام جمعه کرج خاطرنشان کرد: امریکا و چند کشور در تلاش هستند که ما را محکوم کنند و این خیال خام و خواب تعبیر نشدنی است، چرا که هرگز مردم غیور، شجاع و عزتمند ایران تن به مذاکراتی که سبب از بین رفتن عزت و اسلام باشد نمی دهند و نخواهند داد.
 
وی با اشاره به سخنان رهبری در ایام رحلت حضرت امام مبنی بر تحریف این شخصیت بزرگ، ابراز داشت: خطر دیگری در حال اجرا است که نباید از آن غافل بود و آن تحریف سخنان رهبری است، به گونه ای که سخنان این بزرگ عالم شیعه را به شیوه ای دیگر معنا کرده و برداشت های غلط از آن می‌کنند.
 
امام جمعه کرج با اشاره به سخنان رهبری و دغدغه ایشان نسبت به مسأله مذاکرات  هسته ای، اظهار داشت: برخی از افراد، دغدغه رهبری نسبت به مسأله هسته ای را به گونه ای دیگر معنا کرده و در سخنرانی رسمی اعلام می کنند که هیچ نگرانی در مذاکرات وجود ندارد.
 
وی با تأکید بر سخنان رهبری مبنی بر این که تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی، اقتصاد مقاومتی است، بیان داشت: عده ای تلاش می کنند و اعلام می کنند که تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی گشوده شدن درهای اقتصادی کشور به روی دیگران است، بر این اساس عده ای با منحرف کردن و تغییر مسیر کدگزاری شده، در حال حرکت به سمت مسیر غلط  هستند.
 
نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به سالگرد شهادت شهید چمران، بیان داشت: شهید مصطفی چمران شخصیت استثنایی انقلابی، عارف صالح و آرمان گرا بود از خداوند علو درجات و رفعت مقام را برای این شهید والا مقام مسئلت دارم.
 
وی با بیان این که در روز اول ماه مبارک رمضان عده ای هنجار شکنی کرده و دستگاه های نظارتی تنها شاهد این حرمت شکنی بودند، اظهار داشت: مبارزه با ظلم و فساد از وظایف مردم است و اگر دستگاهی اقدام سازنده ای ندارد باید خود مردم در برخورد با این گونه حرمت شکنی ها اقدام کرده و امر به معروف و نهی از منکر کنند.
 
نماینده ولی فقیه در البرز افزود: دست‌هایی با قدرت تمام در تلاش بوده تا امر بی حجابی و بی عفتی و بی تفاوتی در میان مردم را ترویج و توسعه دهند و این حرکت را مدیریت می کنند، بنابراین حضور دائمی حزب الله و نیروهای ارزشی در این مکان ها ضرورت دارد و  دستگاه‌ها و رسانه‌ها باید به خوبی وارد عمل شوند.
 
وی در پایان با بیان این که وزیر در مصاحبه علنی اعلام می کند که در شهرستان ها قانون شکنی می کنند، باید پرسید چه قانونی شکسته شده است، خاطرنشان کرد: قانونی که ترویج گناه و حرام را بدهد، قانون اسلامی نیست و در شورای فرهنگ عمومی استان عدم برگزاری کنسرت مختلط  به تصویب رسیده است و در این راستا کوتاه نخواهم آمد، از این رو مبارزه با فساد باید مورد توجه همه آحاد جامعه باشد./801/پ201/ح
ارسال نظرات