۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۲۶۸۳۹۳
استاد حوزه و دانشگاه تبیین کرد؛

روش‌های تصفیه قلب در ماه مبارک رمضان

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با تبیین روش‌های تصفیه قلب در ماه مبارک رمضان گفت: در ماه مبارک رمضان باید تمامی موانع تصفیه قلب را کنار زده و با روحیه مجاهدت به دنبال تقوای الاهی و دوری از محارم الهی باشیم.
حجت الاسلام اشکوري
حجت الاسلام عبدالمجید اشکوری استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا٬ با اشاره به آیه «قُلْ إِن کَانَ آبَاؤُکُمْ وَأَبْنَآؤُکُمْ وَإِخْوَانُکُمْ وَأَزْوَاجُکُمْ وَعَشِیرَتُکُمْ وَأَمْوَالٌ اقْتَرَفْتُمُوهَا وَتِجَارَةٌ تَخْشَوْنَ کَسَادَهَا وَمَسَاکِنُ تَرْضَوْنَهَا أَحَبَّ إِلَیْکُم مِّنَ اللّهِ وَرَسُولِهِ وَجِهَادٍ فِی سَبِیلِهِ فَتَرَبَّصُواْ حَتَّى یَأْتِیَ اللّهُ بِأَمْرِهِ وَاللّهُ لاَ یَهْدِی الْقَوْمَ الْفَاسِقِینَ» که بیست و چهارمین آیه از آیات سوره توبه است اظهار داشت: در این آیه از مسلمانان خواسته شده است که محبت همه عناصری را که مانع روحیه مجاهدت در انسان می‌شود را از خود دور کنند.
 
استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: از راه مجاهدت است که قرب الاهی حاصل می‌شود؛ از آنجا که تصفیه قلب از مجاهدت‌های در راه خداوند تبارک و تعالی است بنابراین در ماه مبارک رمضان تنها با توجه به حضرت حق می‌بایست تمام موانع را از سر راه خود برداشت.
 
حجت الاسلام اشکوری افزود: تصفیه قلب از سه طریق حاصل می‌شود؛ راه اول ذکر خداوند متعال است؛ طریق دوم تلاوت و تدبر در قرآن و سومین مسیر از طریق ادعیه است که اتصال به حضرت حق از این سه طریق اتفاق می‌افتد؛ زمینه این توجهات را تقوا ایجاد می‌کند.
 
وی خاطر نشان کرد: مجاهدت برای به دست آوردن تقوا و پرهیز از محارم الاهی از واجبات است؛ ماه رمضان ماهی است که زمینه تصفیه قلب با توجه به قرب الاهی از راه تفکر و تدبر فراهم است.
 
استاد حوزه و دانشگاه گفت: اساس دین بر زندگی کمال جویانه است٬ بنابراین مسیر کمال را فضای ملکوتی ماه رمضان مهیا می‌کند؛ بر مسلمانان است تا در این ماه بدون توجه به مسائل دیگر در مسیر تقوا و پرهیز از محارم الاهی بکوشند.
 
حجت الاسلام اشکوری ادامه داد: همانگونه که دین اسلام تک بعدی نیست٬ ماه مبارک رمضان نیز دارای ابعاد مختلف اجتماعی٬ فرهنگی٬ اقتصادی و سیاسی است؛ حتی ابعاد عرفانی٬ فلسفی و علمی در ماه مبارک رمضان وجود دارد؛ دین اسلام چون تمام ساحت‌های زندگی بشر را در بر می‌گیرد هر جزئی از دین با تمام ساحت‌های زندگی بشری ارتباط دارد./836/ت302/ی
ارسال نظرات