۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۲۶۸۶۳۱
مسؤول امور مبلغان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:

مبلغان زمان‌شناسی و نیازسنجی را در دستور کار تبلیغی قرار دهند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول امور مبلغان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این‌که روحانیت باید در تبلیغ، زمان‌شناسی و نیازسنجی را در دستور کارشان قرار دهند، گفت: روحانیان بایستی با توجه به نیاز منطقه به تبلیغ و ارشاد بپردازد.
سازمان تبليغات اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام علی کوثری نیا، مسؤول امور مبلغان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، ظهر امروز در جمع مبلغان اعزامی به طرح هجرت گفت: ماه رمضان ماه رحمت و مغفرت است و انسان باید با اهتمامی ارزنده و شایسته از لحظات این ماه نورانی در مسیر سعادت و تعالی استفاده کرده تا بتواند به‌مراتب والا برسد.

 

وی افزود: این ماه فرصتی است تا انسان‌ها وابستگی‌های دنیوی رها شوند و رشته‌های وابستگی به دنیا اعم از قدرت و ثروت را از هم بگسلند.

 

مسؤول امور مبلغان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به این‌که مسؤولیت بزرگ تبلیغ به عهده مبلغان و روحانیان است، اظهار کرد: روحانیت از ظرفیت‌های ارزشمندی برخوردار هستند که از این ظرفیت‌ها باید در ترویج معنویت در جامعه استفاده کنند.

 

وی بابیان این‌که مبلغان باید در این ماه پنج کار اساسی را انجام دهند تا تبلیغ مثمرثمر داشته باشند، افزود: دعوت مردم به پرستش خداوند، اجتناب از طاغوت درون و بیرون، اجرای عدالت، تعلیم و تزکیه و حکمت از مهم‌ترین مأموریت‌های مبلغان است.

 

حجت‌الاسلام کوثری نیا تصریح کرد: در عصر حاضر آلودگی‌های زیادی در سر راه بشریت قرار دارد وظیفه روحانیت این است که مردم را با این آلودگی‌ها آشنا کنند و راه‌های دوری از آلودگی‌ها را نیز برای مردم بیان کنند.

 

وی با توصیه به مبلغان که با هوشیاری و آگاهی قدم بردارید، ادامه داد: دشمن بسیار فریب‌کار است و از ابتدای انقلاب درصدد ضربه زدن به قشر روحانیت بوده است بنابراین باید پیش از پیش مراقب ترفندهای دشمن باشیم و در جهت بالا بردن بصیرت و آگاهی مردم تلاش کنیم

 

مسؤول امور مبلغان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی افزود: تأثیرگذاری در سبک زندگی، گره‌گشایی از مشکلات آحاد جامعه و تبیین فرهنگ قرآنی از مهم‌ترین رسالت‌های مبلغان است.

 

 وی بابیان این‌که روحانیت باید در تبلیغ، زمان‌شناسی و نیازسنجی را در دستور کارشان قرار دهند، افزود: قشر روحانیت با توجه به نیاز منطقه به تبلیغ و ارشاد بپردازد.

 

حجت‌الاسلام کوثری نیا با مطالعه سخن گفتن، با مدرک استدلال حرف زدن و ارائه شواهد ملموس را از جمله عوامل تأثیرگذاری در تبلیغ عنوان کرد و گفت: مبلغین از خود ستانی، خواب محوری و تعارفات بی‌جا بپرهیزند.

 

وی رواج بی‌حجابی و بدحجابی، ترویج سبک زندگی غربی از سوی رسانه‌های بیگانه در جوامع اسلامی را از عوامل تهدیدکننده ارزش‌های اسلامی دانست و تصریح کرد: لازم است روحانیان و مبلغان اعزامی ماه مبارک رمضان با اطلاع‌رسانی دقیق و تقویت ارزش‌های اسلامی نسبت به مقابله بافرهنگ مبتذل غرب اقدام جدی داشته باشند.

 

مسؤول امور مبلغان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به گسترش برخی معضلات اجتماعی ازجمله طلاق، اعتیاد، بدحجابی کاهش جمعیت خاطرنشان کرد: روحانیان و مبلغان حوزوی بهترین مرجع برای پاسخ به شبهات دینی و اعتقادی مردم هستند و باید از فرصت ممتاز تبلیغ در ماه رمضان بهترین بهره را ببرند و در جهت کاهش معضلات اجتماعی تلاش کنند./968/پ202/ب5

 

ارسال نظرات