۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۲۶۸۶۸۳
حجت الاسلام اسماعیلی:

کانون‌های مساجد مفاهیم دینی را با زندگی مردم پیوند می‌دهند

خبرگزاری رسا ـ مدیر اداره ابداع روش های نوین تبلیغی مساجد نخستین مرکز جهت دهی علایق دنیوی مردم به سوی ارزش های الهی است، گفت: کانون‌های مساجد مفاهیم دینی را با زندگی مردم پیوند می‌دهند.
کانون مساجد

حجت الاسلام محمد اسماعیلی مدیر اداره ابداع روش های نوین تبلیغی معاونت تبلیغی حوزه علمیه قم در گفت گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به اهمیت کانون‌های مساجد در جامعه اسلامی گفت: مساجد نخستین مرکز جهت دهی علایق دنیوی مردم به سوی ارزش های الهی است.

 

مدیر اداره ابداع روش های نوین تبلیغی اظهار داشت: مساجد اولین مرکز تثبیت و تنفیذ آموزه های دینی در میان مردم هستند؛ مساجد و کانون ها اولین مجموعه ای هستند که می توانند باورهای دینی مردم را به عمل تبدیل کنند.

 

حجت الاسلام اسماعیلی ابراز کرد: کانون های مساجد مکانی است که زندگی نوجوانان و جوانان را به بندگی تبدیل و آنها را به عبادت خداوند دعوت می کند.

 

وی افزود: کانون های مساجد می توانند مفاهیم دینی را با واقعیت های زندگی مردم پیوند دهند؛ این کانون ها توانایی دارند که دین را وارد زندگی مردم کنند.

 

مبلغ حوزه علمیه قم با اشاره به نقش کانون های مساجد در جامعه امروزی گفت: امروزه کانون ها نقش بسیار مهمی در بین جوانان دارند چرا که می توانند ایمان و معنویت را در بین مردم افزایش دهند.

 

مدیر اداره ابداع روش های نوین تبلیغی با اشاره به آیه سوم سوره بقره تصریح کرد: مهم ترین نقش کانون های مساجد تقویت ایمان به غیب در مردم است که منظور از ایمان به غیب، ایمان به خدا، ملائکه، بهشت، جهنم و آیات الهی است.

 

وی در پایان گفت: چند چیز هست که در تربیت انسان‌ها تأثیر دارد که یکی از آنها محیط است؛ کانون های مساجد می تواند یکی از بهترین محیط ها برای تربیت دینی و اعتقادی انسان باشد./1325/ت302/ی

ارسال نظرات