فعالیت بیش از 70 مبلغ دینی در شهرستان کوهرنگ همزمان با ماه مبارک رمضان
حجت الاسلام علی نصیری، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کوهرنگ، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، گفت: با توجه به فرارسیدن ایام ماه مبارک و علاقه و حضور مبلغان و استقبال مردم، برنامههای دینی، مذهبی و فرهنگی گوناگونی در این ایام در مساجد، حسینیهها و مراکز فرهنگی شهرستان کوهرنگ برگزار میشود.
حجتالاسلام نصیری با اشاره به استقبال بی نظیر مبلغان دینی برای حضور در این شهرستان افزود: در ایام ماه مبارک رمضان 74 مبلغ دینی از دفتر تبلیغات اسلامی، طرح هجرت، مدارس علمیه و حوزه علمیه قم حکم اعزام تبلیغ داشته که به بخش های مرکزی، بازفت و صمصامی این شهرستان اعزام شدند.
وی با بیان این که شهرستان کوهرنگ دارای 20 مبلغ بومی نیز هست که هر ساله با آغاز فصل تبلیغی، در شهرها و روستاهای خود مشغول به فعالیت دینی و تبلیغی میشوند، اظهار داشت: برگزاری نماز جماعت، پاسخ به سؤوالات شرعی و شبهات دینی و برگزاری نشست های مذهبی و اخلاقی از مهمترین برنامه های مبلغان دینی ماه مبارک رمضان است.
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کوهرنگ با اشاره به این که این شهرستان یکی از محروم ترین مناطق کشور و استان است، خاطرنشان کرد: متأسفانه بسیاری از روستاها و حتی مرکز این شهرستان هم با مشکل کمبود روحانی مواجه هستند و این بزرگ ترین خسران است.
این مقام مسؤول کمبود زیرساخت های رفاهی و دور دست بودن بسیاری از مناطق این شهرستان را عامل حضور نیافتن روحانی در این مناطق بیان کرد و افزود: متأسفانه مردم این شهرستان در فقر کامل فرهنگی به سر می برند و با مقدماتی ترین احکام دین بیگانه هستند.
وی حضور روحانی و مبلغان دینی در ایام خاص را فرصتی ایده آل برای بیان احکام دین و رفع محرومیت فرهنگی و دینی از شهرستان به ویژه در مناطق روستایی دانست و افزود: مبلغان دینی هم باید بکوشند که در این فرصت محدود مردم را با ارزشهای اسلامی آشنا کنند و بین آن ها و نماز جماعت و مساجد ارتباط خوبی برقرار سازند.
حجتالاسلام نصیری با اشاره به اهمیت تبلیغ در ترویج اسلام اظهار داشت: در تاریخ، رسالت اصلی روحانیت تبلیغ و ترویج احکام الهی بوده است و برای این که این فرآیند به خوبی شکل گیرد، لازم است که ارکان تبلیغ مورد توجه قرار بگیرد.
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کوهرنگ با بیان این که پیام دهنده، پیام گیرنده، محتوای پیام و ابزار انتقال پیام، از ارکان مهم تبلیغ هستند و در این موارد، پیام گیرنده رکن تبلیغ است، ادامه داد: از همه ارکان بیان شده برای رساندن پیام به مخاطب استفاده می شود، از این رو در شرایط امروز و در دنیایی که با حجم بالای اطلاعات روبهرو هستیم، مخاطب شناسی به صورت یک علم مطرح است./9457/ت302/ح