۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۲۶۹۲۰۹
سیدمحمد حسینی:

آمریکا چاره ای جز مذاکره با ایران نیافته است

خبرگزاری رسا ـ وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: عده ای با اذعان به این‌که در حال مذاکرات هسته ای هستیم نباید شعارهایی علیه آمریکا دهیم، باید دانست که آمریکا چاره ای جز مذاکره با ایران نیافته است.
سيد محمد حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سیدمحمد حسینی، وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در جمع مردم تبریز اظهار داشت: تقوا لازمه بصیرت است و بصیرت در الفاظ و کلمات خلاصه نمی شود و برای کسب بصیرت آن باید با نفس جهاد کرده و تقوا به دست آورد.


وی منشأ فتنه را بی تقوایی دانست و گفت: عده ای آگاهانه به خاطر منافع حزبی و شخصی خود در مسیر بی تقوایی قرار می گیرند و فتنه ها می آفرینند، در سال 88 خواصی که در سر سفره انقلاب و از برکت امام راحل و خون شهدا به نان و نوا رسیده بودند، در مسیر فتنه گری قرار گرفته و کشور را به آشوب کشاندند.


حسینی لازمه تقوا را مبارزه با ظلم و استکبار ستیزی عنوان کرد و افزود: عده ای ادعا دارند که آمریکاستیزی ما برگرفته از القاهای مارکسیستی است، کسی که با آموزه های دین اسلام آشنا باشد متوجه می شود که ظلم ستیزی آموختنی از مارکسیست ها نیست در حالی که خود هویت واقعی مارکسیت نیز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مشخص شد.


وی دغدغه امام خمینی را ظلم ستیزی و مبارزه با آمریکا و رژیم صهیونیستی دانست و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی فقط در جهت مبارزه با استبداد داخلی زمان نبود، چرا که پشتوانه آن استبداد خارجی بود که از فردای پیروزی انقلاب انقلاب اسلامی علیه ما توطئه کردند.


حسینی با تأکید بر این‌که مارکسیست ها هیچ نقشی در انقلاب اسلامی نداشتند که بخواهیم از آنها چیزی یاد بگیریم، گفت: امروز نمی توانیم در مقابل جنایت های صورت گرفته در یمن، سوریه و عراق بی تفاوت باشیم. بی تفاوتی همان چیزی است که لیبرالیسم و مارکسیسم به دنبال آن هستند.


وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رهنمودهای اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر خطر تحریف امام خمینی(ره) اظهار داشت: نباید اجازه دهیم شخصیت امام تحت تاثیر القاهای افراد خاص قرار گرفته و امامِ لیبرال و غیر واقعی به ما معرفی شود.


وی با اشاره به حضور پرشکوه مردم در تشییع شهدای خواص در روز 26 خرداد، گفت: مضمون شعارهای مردم در مراسم تشییع شهدا دوری از ذلت، استقامت و هوشیاری و تاکید بر ظلم ستیزی آمریکا و اسرائیل بود و چرا باید کسی از این شعارهات ناراحت باشد، شهدا بشارت می دهند که بعد از آنها در ادامه این مسیر انقلاب تردید و ترسی نداشته باشیم.


وزیر دولت دهم افزود: حتی اغلب رسانه های خارجی که هموراه ایران را بایکوت خبری می کنند، به تمجید از این تشییع باشکوه پرداختند اما برخی افراطیون از این موضوع ناراحت بودند، افرادی که از مراسم تشییع شهدا ناراحت بودند همان کسانی هستند که زمانی اجازه دفن پیکر شهدا در دانشگاه ها را نمی دادند.


حسینی ادامه داد: عده ای با اذعان به این‌که در حال مذاکرات هسته ای هستیم نباید شعارهایی علیه آمریکا دهیم؛ این در حالی است که آمریکا هر روز بهانه تراشی جدیدی علیه ایران کرده و حتی در امور داخلی کشور نیز دخالت می کند، باید دانست که آمریکا چاره ای جز مذاکره با ایران نیافته است./935/پ202/ج

ارسال نظرات