۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۲۷۰۱۷۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران:

احیاء امر به معروف و نهی از منکر خنثی کننده هجمه های فرهنگی دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: امر به معروف و نهی از منکر از مسائل ضروری جامعه اسلامی و خنثی کننده تهاجم فرهنگی دشمنان است.
مدير کل تبليغات اسلامي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصرشکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در جلسه ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر، این فریضه دینی را از ضروریات جامعه اسلامی دانست و اظهار داشت: احیاء امر به معروف و نهی از منکر خنثی کننده تهاجم فرهنگی دشمنان در جامعه اسلامی  است.

 

وی با اشاره به لزوم آموزش نحوه صحیح، شرایط و فواید امر به معروف و نهی ازمنکر برای همه اقشار جامعه تصریح کرد: برگزاری جلسات هدفمند آموزش امر به معروف ونهی از منکر با استفاده از اساتید حوزه و دانشگاه و فرهنگ سازی در این زمینه می تواند راه گشای این واجب فراموش شده  باشد.

 

حجت الاسلام شکریان جایگاه امر به معروف و نهی از منکر را در اسلام کلیدی و مهم دانست و تصریح کرد: اجرای مبانی دینی و حقوقی منوط به آموزش‏هایی متناسب با آسیب‏ها و تهدیدهای موجود است چنانکه در روایت آمده است که اگر امر به معروف و نهی از منکر صورت نگیرد، واجبات به درستی انجام نخواهد شد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه به آیات قرآن کریم در خصوص امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و بیان داشت:‌ خداوند در آیات 104 سوره آل عمران به این فریضه مهم و الهی اشاره و رستگاران را منادیان امر به معروف و نهی از منکر عنوان می کند.

 

حجت الاسلام شکریان افزود: پیرامون مسأله امر به معروف و نهی از منکر،‌ احادیث معصومین (ع)‌،‌نکته ها و سخنان علما و وصیت نامه های شهدا، آموزه های شایسته ای در این حوزه به شمار می آیند و می توانند راهگشای احیای این فریضه الهی باشند که البته باید از همه ظرفیت های جامعه در این راستا بهره برد.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران اضافه کرد: ایجاد بسترهای لازم در جهت همگانی کردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همه مسؤولان است و در این راستا رسانه های مختلف به ویژه رسانه های مجازی و مکتوب دارای نقش مهم و اثرگزار در این حوزه محسوب می شوند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات