۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۲۷۰۲۵۴
حجت الاسلام علوی تهرانی:

عمر گرانقدر حضرت خدیجه در راه خدمت به اسلام گذشت

خبرگزاری رسا ـ رییس بناد فارِس المؤمنین با اشاره به زندگی پر برکت حضرت خدیجه(س)، گفت: زندگی این بانوی بزرگوار تماما در راه خدمت به اسلام گذشت و یک سوم افرادی که دین دارند، دین خود را مدیون خدمات و حمایت‌های حضرت خدیجه(س) از اسلام و پیامبر(ص) هستند.
علوي تهراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت السلام سید محمد‌باقر علوی تهرانی، استاد حوزه علمیه بعد از ظهر شنبه ششم تیر‌ماه در مسجد امیر(ع)، گفت: امام سجاد(ع) فرمودند  شکل عمل افراد در زندگی باید درست باشد، ضمن این‌که دین خداوند با عقل‌های مادی قابل فهم نیست و باید با استفاده از یک معلم و راهنما خوب و بد زندگی را تشخیص داد، در همه موارد نیز باید در مقابل خداوند تسلیم محض بود.

وی افزود: هدایت در زندگی افراد از سوی امام معصوم صورت می‌گیرد، در مورد عمل صالح افراد نیز که انجام می‌شود باید بر اساس دستور مستقیم شرع مقدس عمل کرد.

حجت الاسلام علوی تهرانی با اشاره به اهیمت اخلاص در عمل، تأکید کرد: عمل صالح، عملی است که بر‌آمده از اخلاص است، ضمن این‌که امام علی(ع) می‌فرمایند «در مقابل خداوند از بنده عملی پذیرفته نمی‌شود مگر این‌که آن عمل را با اخلاص انجام داده باشد».

استاد حوزه علمیه با بیان داستانی از زندگی یک عالم دینی، تصریح کرد: روزی یک زن به خدمت عالمی می‌رسد و بابت گرفتن تجدید فراش همسرش گلایه می‌کند، آن عالم به زن می‌گوید از نظر شرعی همسرش می‌توانسته این‌کار را انجام دهد، اما زن می‌گوید اگر چهره‌ وی را هر‌کسی ببیند هرگز زنی را نسبت به او برتری نمی‌دهد، همان لحظه آن عالم شروع به گریستن می‌کند و می‌گوید؛ ما در مقابل خداوند نیز این‌گونه هستیم و اگر چهره واقعی خدا را می‌دیدیم هرگز برای او شریک نمی‌‌آوردیم.

وی با اشاره به دو ویژگی بارز عمل خالصانه، تصریح کرد: از نظر امام صادق(ع)، عملی خالصانه است که فقط خدا متوجه آن شود و تنها مورد تمجید وی قرار بگیرد، در بیان دیگر نیز پیامبر(ص) از ویژگی‌های عمل صالح می‌فرمایند «عمل صالح باید به‌دور از تعریف و تمجید مردم انجام شود و حتی خود فرد در مقابل تمجید مردم درباره عملش بایستد و آن ‌را پس بزند».

رییس بنیاد فارِس المؤمنین با انتقاد شدید از کمیته امداد و رسانه ملی درباره پوشش دادن برخی از مراسمات خیر‌خواهانه، تأکید کرد: متأسفانه ما شاهد هستیم که برخی از دستگاه‌های متولی امر کمک رسانی به محرومان این کار‌ها را علنی می‌کنند و با آبروی فرد نیاز‌مند بازی می‌کنند، ضمن این‌که فردی که تصمیم دارد عمل خیر انجام دهد و کمک مالی کند را نباید در تلویزیون نشان داد تا ثواب عمل خالصانه‌اش برای وی باقی بماند.

حجت‌الاسلام علوی تهرانی در پایان با اشاره به زندگی پر برکت حضرت خدیجه(س)، خاطر‌نشان کرد: زندگی این بانوی بزرگوار تماما در راه خدمت به اسلام گذشت و یک سوم افرادی که دین دارند، دین خود را مدیون خدمات و حمایت‌های حضرت خدیجه(س) از اسلام و پیامبر(ص) هستند./856/پ202/ح

ارسال نظرات