۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۲۷۰۷۳۹
رییس سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی:

حضور بسیجیان عامل اصلی شکوفایی ارزش های اسلامی است/ 31 تیرماه؛ آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره فیلم و عکس بسیج

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی گفت: حضور پر شور بسیجیان در عرصه های فرهنگی و هنری کشور، همواره بسترهای مناسبی را جهت رشد و شکوفایی فرهنگ و ارزش های اسلامی و ملی ایجاد کرده است.
حضور بسیجیان عامل اصلی شکوفایی ارزش های اسلامی است/ 31 تیرماه؛ آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره فیلم و عکس بسیج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سرهنگ کمالی، رییس سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی، در نشست خبری جشنواره فیلم و عکس بسیج که پیش از ظهر امروز در محل فرهنگسرای رسانه برگزار شد، با بیان این که همواره هنر به عنوان رساترین ابزار در انتقال فرهنگ و اندیشه عمل می کند، اظهار کرد: حضور پر شور بسیجیان در عرصه های فرهنگی و هنری کشور همواره بسترهای مناسبی را جهت رشد و شکوفایی فرهنگ و ارزش های اسلامی و ملی ایجاد نموده است.


رییس سازمان بسیج هنرمندان با اشاره به سومین جشنواره استانی عکس بسیج، تصریح کرد: سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی به منظور شکوفایی استعداد های هنری بسیجیان، شناسایی نخبگان هنری و ایجاد رقابت سالم و سازنده در میان هنرمندان بسیجی برای خلق برجسته ترین آثار اقدام به برگزاری سومین جشنواره عکس کرده است.


فعالیت اجتماعی بسیجیان و زندگی ایرانی اسلامی؛ شاخص ترین محور های جشنواره


وی با اشاره به محورهای موضوعی جشنواره عکس بسیج خاطر نشان کرد: فعالیت های فردی و اجتماعی بسیج و بسیجیان با مضامینی همچون راهیان نور، خدمت رسانی، اردوهای سازندگی، تولید هدفمند، تعلیم و تربیت، سازندگی معنوی و ایثار و مقاومت از محور های موضوعی این جشنواره به شمار می روند.


کمالی با اشاره به زندگی ایرانی اسلامی به عنوان یکی از شاخص ترین محورهای همایش، ابراز کرد: زندگی ایرانی و اسلامی نیز با مضامینی همچون آیین عبادی(نماز، حج و اعتکاف)، جشن ها، عزاداری ها، آداب و رسوم، اقوام و همسایه، اقوام و تولید، بازی های محلی و راهپیمایی 22 بهمن، 9 دی و روز قدس از دیگر محور های این همایش محسوب می شوند.


رییس سازمان بسیج هنرمندان با اشاره به جوایز جشنواره عکس بسیج، یادآور شد: لوح افتخار همراه با جوایز نقدی به سه اثر برگزیده در هر محور موضوعی و لوح تقدیر همراه با جایزه نقدی به یک اثر قابل تقدیر موضوعی اعطا خواهد شد. همچنین دبیرخانه جشنواره اقدام به برپایی نمایشگاه عکس از 15 اثر راه یافته به این بخش در هر محور موضوعی خواهد کرد.


دبیرخانه جشنواره آماده دریافت نظرات و آثار مردمی خواهد بود


وی با اشاره به دبیرخانه جشنواره و مهلت ارسال آثار، اضافه کرد: آخرین مهلت ارسال آثار در فراخوان 25 تیر ماه قید شده است اما با توجه به پیش بینی حجم بالای ارسال آثار، آخرین مهلت ارسال، 31 تیر ماه خواهد بود. همچنین این دبیرخانه به نشانی کوی طلاب،خیابان وحید، بین وحید 6 و 8، روبروی بانک انصار، مجتمع فرهنگی شهید هاشمی نژاد و به شماره تلفن 32740090  آماده دریافت نقطه نظرات مردمی در خصوص جشنواره خواهد بود.


 کمالی با اشاره به برخی از شرایط شرکت در جشنواره، اظهار کرد: هر عکاس مجاز خواهد بود تا در هر محور موضوعی حداکثر با ارسال هفت عکس شرکت کند. همچنین ارسال آثار به روش پستی به نشانی دبیرخانه و یا از طریق ارسال به ایمیل جشنواره نیز امکان پذیر است. عکس های ارسالی به جشنواره باید مستند باشند و نباید در آن ها توسط نرم افزار های رایانه ای دست کاری شده باشد.


رییس سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی ادامه داد: تاریخ آثار حتما باید پس از سال 1392 شمسی بوده و ثبت اطلاعات کامل آن ها اعم از مکان و زمان در جدول مشخصات الزامی است. همچنین آثاری که در دوره های گذشته جشنواره عکس بسیج حضور داشتند نمی توانند مجددا در این دوره شرکت  کنند و پس از جشنواره هیچ یک از آثار به هنرمندان عودت داده نمی شود.


وی با اشاره به زمان اختتامیه جشنواره  و داوران جشنواره، تصریح کرد: از آن جا که در کلیه جشنواره ها تعداد داوران باید فرد باشند، ما نیز 3 داور خواهیم داشت که یکی از آن ها از معتمدین سازمان بسیج هنرمندان بوده و دیگری از اساتید دفاع مقدس و اساتید دانشگاه ها خواهند بود.همچنین اختتامیه این جشنواره در پاییز 94 برگزار خواهد شد.

 

 

کمالی در ادامه با اشاره به چهارمین جشنواره فیلم کوتاه بسیج اظهار کرد: سازمان بسیج هنرمندان به جهت رشد و شکوفایی استعداد های هنری بسیجیان، شناسایی نخبگان هنری و ایجاد رقابت سالم و سازنده در میان هنرمندان بسیجی اقدام به برگزاری چهارمین جشنواره فیلم کوتاه با عنوان اختران کرده است.


رییس سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی با اشاره به شاخه های جشنواره فیلم کوتاه اختران، تصریح کرد: این جشنواره در سه شاخه فیلم کوتاه بسیج، فیلمنامه نویسی و جنبی، گزیده بندی شده است. همچنین چهارمین فیلم کوتاه بسیج در سال 94 در گونه های تخصصی کوتاه داستانی، نماهنگ، مستند و پویا نمایی(انیمیشن) برگزار می شود. در بخش جنبی نیز فیلم های موبایلی و فیلم های 100 ثانیه ای با مضامین محور های موضوعی خود، در این جشنواره جای دارند.


تحقق شعار سال و مقابله با جنگ نرم؛ مهم ترین محور های جشنواره فیلم کوتاه

وی با اشاره به محورهای موضوعی جشنواره، خاطرنشان کرد: بازخوانی ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی با مضامینی همچون ولایت و رهبری، عدالت طلبی، استقلال، آزادی و استکبار ستیزی، دین باوری، ایثار و شهادت و مهرورزی، اولین محور جشنواره محسوب می شود. همچنین بیداری اسلامی و مقاومت ملل با مضامینی همچون تبیین اهداف و آرمان های حرکت اسلامی و تجلیل از قیام و مقاومت مردم به پا خواسته از دیگر محور های این همایش شمرده می شوند.


کمالی ادامه داد: مضامین آیینی و اجتماعی مبتنی بر اصول خانواده و اخلاق و سبک زندگی ایرانی اسلامی و تحقق شعار سال با محوریت دولت و ملت، همدلی و هم زبانی از دیگر محور های این همایش شمرده می شوند. همچنین از آن جا که دست یابی به ارزش های اخلاقی و دوری از استکبار یکی از اهداف بنیادی و اساسی سازمان شمرده می شود، امسال افشای جنایت های گروه های تکفیری داعش را به محور ها افزودیم.


رییس سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی با اشاره به محور های ارزشی و بنیادی جشنواره یادآور شد: مقابله با جنگ نرم شبکه های ماهواره ای و رسانه های استکباری علیه جمهوری اسلامی ایران، زندگی ائمه اطهار و اهل بیت به ویژه نقش حضرت فاطمه الزهرا(س) در الگو سازی و نقش زنان مسلمان در زندگی امروز، دقاع مقدس و نمود آن در استان، شهرستان یا در محل زندگی از دیگر محور ها به شمار می آیند.

شبکه های اجتماعی، فضایی برای تبدیل تهدید ها به فرصت ها


وی با تاکید بر تأثیرگذاری آخرین محور و جوایز جشنواره، افزود: امروز باید از شبکه های اجتماعی به عنوان فضایی برای تبدیل تهدید ها به فرصت ها استفاده کرد. همچنین تقدیم لوح سپاس همراه با جوایز نقدی به بهترین فیلم داستانی، بهترین فیلم مستند، بهترین پویا نمایی و بهترین نماهنگ از جوایز جشنواره به حساب می آیند.


 کمالی ادامه داد: تقدیم لوح سپاس همراه با جوایز نقدی به برترین کارگردانی، برترین فیلم نامه، برترین تصویر برداری، برترین صدابرداری، برترین تدوین، برترین بازیگر زن و برترین بازیگر مرد از جوایز بخش داستانی محسوب می شوند. همچنین دبیر خانه جشنواره اختران ضمن تقدیر از سه اثر برتر در بخش فیلمنامه نویسی دو اثر منتخب را جهت ساخت نهایی حمایت مالی می کند.


رییس سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی با اشاره به مهلت ارسال آثار و اختتامیه جشنواره اختران، افزود: آخرین مهلت ارسال آثار بخش فیلمنامه نویسی به دبیرخانه جشنواره 31 تیر 94 و آخرین مهلت ارسال آثار بخش فیلم به دبیر خانه 5 شهریور ماه خواهد بود.اختتامیه جشنواره اختران نیز در پاییز 94 برگزار خواهد شد.


وی با اشاره به برخی از شرایط این جشنواره، یادآور شد: فیلم هایی که تا پیش از این در دوره های گذشته جشنواره حضور داشته اند و یا قبل از شهریور سال 1393 تولید شده اند، نمی توانند در این دوره شرکت کنند. هر فرد حداکثر با 3 اثر می تواند در جشنواره حضور یابد. همچنین پس از راهیابی فیلم ها به جشنواره و گنجاندن آن ها در برنامه نمایش، امکان خارج کردن آن ها وجود ندارد.


کمالی افزود: در بخش مسابقه فیلم نامه نویسی نیز آثار ارسالی می بایست حداکثر در 30 صفحه و هر صفحه بر روی یک برگه آچار تایپ شده، تحویل یا ارسال گردند و کلیه آثار در آرشیو دبیرخانه باقی خواهد ماند و هیچ اثری به هنرمندان شرکت کننده عودت نخواهد شد./864/پ202/ب5

ارسال نظرات