۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۲۷۰۷۵۲
امام‌جمعه بیرجند:

سکوت در برابر کشتار شیعیان کویت نوعی مشروعیت دادن به اقدامات داعش است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بیرجند ضمن محکومیت جنایت‌های داعش در کویت و کشتار شیعیان روزه‌دار گفت: دولت کویت در برابر جنایت کشتار شیعیان روزه‌دار مسجد امام صادق(ع) اسکوت نکند چراکه سکوت نشانه ضعف دولت در برابر استکبار و نوعی مشروعیت بخشیدن به اقدامات داعش است.
 امام جمعه بيرجند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی رضایی بیرجندی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی، پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری بیرجند با محکومیت انفجار تروریستی مسجد امام صادق(ع) شیعیان کویت و کشتار شیعیان روزه‌دار گفت: دولت کویت در برابر جنایت کشتار شیعیان روزه‌دار مسجد امام صادق(ع) سکوت نکند چراکه سکوت نشانه ضعف دولت در برابر استکبار و نوعی مشروعیت بخشیدن به اقدامات داعش است.

 

وی افزود: متأسفانه قشری متحجر و غیرمنطقی به نام وهابیت و تکفیری که با همه مسلمانان دشمن هستند با همکاری آمریکا، اسرائیل و استکبار و با پول نفت و گاز عربستان از کشتار مسلمانان هیچ واهمه‌ای ندارند.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با بیان این که گروه تروریستی و متحجر سلفی‌ها از صدر اسلام تاکنون وجود داشته و دشمن اسلام و مسلمانان بوده‌اند، افزود: این گروه با کافر خواندن مسلمانان و یا اصولاً مذاهب اسلامی همیشه در پی کشتن مسلمانان هستند.

 

وی با اشاره به این که یکی از مسلمانان اهل سنت کویت می‌گوید که شیعیان محبتی به ‌جز محبت اهل‌بیت پیامبر(ص) ندارند و دشمنان برای همین موضوع شیعیان را به شهادت می‌رسانند، تصریح کرد: کتب، استدلالات و اعتقادات شیعیان سبب نشر تفکر شیعی در دنیا شده است ولی افرادی متحجر می‌خواهند با تفرقه‌افکنی، مسلمانان را به شهادت برسانند.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به این که دولت کویت از شیعیان این کشور حمایت می‌کند به‌طوری‌که نماینده‌ای از شیعیان این کشور در مجلس وجود دارد، افزود: از دولت این کشور خواستاریم که در برابر این جنایت سکوت نکند چراکه سکوت نشانه ضعف دولت در برابر استکبار و گروه‌های تروریستی بوده و نوعی مشروعیت بخشیدن به اقدامات داعش است.

 

وی بابیان این‌که دشمن به دنبال روشن کردن آتش جنگ داخلی در کشورهای اسلامی است، اظهار کرد: مسلمانان باید در مقابل توطئه‌های دشمن هوشیار باشند و بدانند داعش تنها ظاهری از اسلام و در باطن، اسلام صهیونیستی است که هدفی جز نابودی اسلام واقعی ندارد.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره این‌که ملت ایران و تیم مذاکره‌ کننده باید در مقابل توطئه‌های دشمن هوشیار باشد، تصریح کرد: هرگونه ضعف در مقابل زیاده‌خواهی‌های دشمن موجب از بین رفتن صنعت هسته‌ای و حضور داعش در مرزهای کشور می‌شود.

 

وی یادآور شود: رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، حسن ختامی برای کشورهای اسلامی و تیم مذاکره ‌کننده است و هر نوع تخطی از رهنمودهای رهبری امنیت کشور را در خطر انداخته و نوعی خیانت به اسلام و خون شهدا است./968/پ202/ب5 

 

ارسال نظرات