۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۱
کد خبر: ۲۷۰۹۱۰
مسؤول امور مبلغان تبلیغات اسلامی خوزستان:

انسان با رعایت عفت و حیا، فضائل اخلاقی بسیاری کسب می کند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول امور مبلغان تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان این که عفاف و حیاء موضوع دیگری دعای روز دوازهم است، گفت: انسان با رعایت اعمال اسلامی و به ویژه عفت و حیاء، فضائل اخلاقی بسیاری را کسب می کند.
حجت الاسلام احسان فردآقايي ، کارشناس امور مبلغان سازمان تبليغات اسلامي خوزستان

حجت الاسلام احسان فرد آقایی، مسؤول امور مبلغان تبلیغات اسلامی خوزستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، پیرامون شرح دعای روز دوازدهم ماه مبارک رمضان «اللهمّ زَیّنّی فیهِ بالسّتْرِ والعَفافِ واسْتُرنی فیهِ بِلباسِ القُنوعِ والکَفافِ واحْمِلنی فیهِ على العَدْلِ والإنْصافِ وامِنّی فیهِ من کلِّ ما أخافُ بِعِصْمَتِکَ یا عِصْمَةَ الخائِفین» ابراز داشت: مؤمنان حقیقی در این روز از خداوند می خواهند که که آنها را به صفات عفت و ستر عیب های دیگران مزین کند.

 

وی با اشاره به این که ستر به معنای پوشاندن عیب های دیگران است، اظهار داشت: در روایات بردن آبرو گناه کبیره شمرده شده که ائمه اطهار(ع) در این خصوص هشدارهای بسیاری را داده اند.

 

مسؤول امور مبلغان تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به این که انسان حق پیش داوری و سوء ظن نسبت به دیگران را ندارد، افزود: مسلمانان حق پرداختن به عیب های دیگران و فاش کردن گناه و اشتباه های آنان را در آشکارا و پنهان ندارند.

 

حجت الاسلام فردآقایی با اشاره به روایتی از امام علی(ع) درباره ستر عیب عنوان کرد: در این حدیث ذکر شده که خوشا به حال بنده ای که به عیب خود می‌پردازد و نسبت به اشتباه و خطای دیگران کاری ندارد.

 

وی ادامه داد: این موضوع از مطالب بسیار با اهمیتی است که در زندگی فردی و اجتماعی خود باید به آن بپردازیم و آن را سرلوحه رفتار خود قرار دهیم.

 

مسؤول امور مبلغان تبلیغات اسلامی خوزستان با تأکید بر این که آبرو و شخصیت انسان مسأله بی اهمیتی نیست و یک باره به وجود نیامده است، افزود: فردی نزد حکیمی رفت و به او گفت که من آبروی کسی را برده ام اکنون چگونه می توانم آبروی آن را بازگرداند و باید چکار کنم.

 

حجت الاسلام فردآقایی ادامه داد: حکیم در برابر این سخن کاغذی را آورد و آن را به تکه های ریزی پاره کرد سپس به آن فرد رو کرد و گفت که بازگردادن آبروی دیگران همانند بازگشت این کاغذ به حالت نخست او است.

 

وی تصریح کرد: خداوند خطاب به پیامبراکرم(ص) می گوید که حسابرسی اعمال امت تو را من انجام می دهم و نمی گذارم که تو از گناهان آنان آگاه شوی.

 

مسؤول امور مبلغان تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان این که عفاف و حیاء موضوع دیگری دعای روز دوازهم است، گفت: با رعایت اعمال اسلامی و به ویژه عفت و حیا انسان فضائل اخلاقی بسیاری را کسب می کند.

 

حجت الاسلام فردآقایی به اشاره به این که پاکدامنی و حفظ خواسته های نفسانی خود است، گفت: در روایات عفت انواع بسیاری دارد که از جمله آنها عفت به فکر که گران بها ترین سرمایه انسان که انسان باید بتواند قوای عاقله خود را از مسائل منفی و گناه دور کند.

 

وی ادامه داد: عفت در گناه که منشأ بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی و براساس روایت پیامبراکرم(ص) تیری از تیرهای سهمگین شیطان است.

 

مسؤول امور مبلغان تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان این که عفت در گفتار نوع دیگر عفت است، اظهار داشت: زبان انسان نباید به گونه ای باشد که دیگران از شر آن در امان نباشند.

 

حجت الاسلام فردآقایی گفت: عفت در رفتار و حضور حداقلی و معقول در جامعه و عفت در پوشش و انتخاب لباسی متناسب با شؤونات اسلامی از نوع های دیگر عفت است./9453/ت302/ح

ارسال نظرات