۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۲۷۱۱۱۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

هیأت های مذهبی دانش آموزی در مدارس خراسان شمالی تشکیل می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: در کنار وجود تشکل هایی نظیر بسیج و انجمن اسلامی، در راستای تقویت ارتباط بین روحانیت و دانش آموزان، هیأت های مذهبی دانش آموزی نیز در مدارس استان تشکیل می شوند.
حجت الاسلام خادمي- نشست با فعالان قرآني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی امروز در نشست ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش که در محل دفتر امام جمعه بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: اصل ارتباط یکی از آموزه های دینی و مورد تأیید قرآن بوده و رعایت آن از سوی افراد و نهادها برکات زیادی را به همراه خواهد داشت.

 

وی با بیان این که نهاد تبلیغات اسلامی در راستای تقویت ارتباط روحانیت با مدارس برنامه های متعددی را در دستور کار دارد، افزود: اعزام ائمه جماعات و روحانیان عالم به مدارس برای اقامه نماز جماعت و اجرای برنامه های فرهنگی مذهبی برخی از اقداماتی است که در این راستا از سال های گذشته مرسوم بوده و در سال تحصیلی جدید نیز پیگیری می شود.

 

حجت الاسلام خادمی اضافه کرد: اما در سال تحصیلی جدید، اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی قصد دارد تا با اعزام امام جماعت و علمای دینی و تشکیل گفتمان های دینی در مدارس با رویکرد آسیب های اجتماعی، گام های مؤثری در راستای کاهش آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی در بین دانش آموزان و نوجوانان بردارد.

 

دبیر ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی و مناسبت های مذهبی خراسان شمالی همچنین از تشکیل هیأت های مذهبی دانش آموزی در مدارس استان خبر داد و افزود: این هیأت های مذهبی در کنار دیگر تشکل های فعال در مدارس نظیر بسیج و انجمن اسلامی تشکیل می شوند تا با فعالیت آنها دانش آموزان با مسائل دینی و مذهبی آشنایی بیشتری پیدا کنند.

 

حجت الاسلام خادمی با تأکید بر این که می بایست استعدادها و ظرفیت ها در آموزش و پرورش شناسایی شوند، اضافه کرد: تقویت ارتباط بین روحانیان و دانش آموزان در قالب شرکت آن ها در نماز جمعه، محافل قرآنی و جلسات معنوی نقش مؤثری در علاقه مندی دانش آموزان به حوزه های علمیه و جذب آن ها به این مراکز دینی و علمی دارد.

 

وی با اشاره به نقشه های دشمنان و تلاش آن ها برای دور کردن نوجوانان و جوانان از آموزه های اسلامی، خاطرنشان کرد: همه وظیفه داریم تا نسل جوان کشور را از دست غارتگران غیرت و ارزش های اسلامی نجات دهیم.

 

به گفته حجت الاسلام خادمی تقویت بنیه های اخلاقی و اعتقادی جوانان و نوجوانان برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان در گرو برنامه ریزی های مستمر و اصولی و نیز اجرای درست برنامه های پیش بینی شده در حوزه فرهنگ و دین است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به فعالیت مدارس علوم و معارف قرآنی صدرا در کشور و استان زیر نظر نهاد تبلیغات اسلامی، افزود: این مدارس در راستای تربیت مدیران دینی و آگاه برای آینده کشور فعالیت می کنند.

 

وی با اشاره به تکمیل ساخت دو دبیرستان معارف در شهرستان بجنورد، اظهار کرد: اکنون در بجنورد دو دبیرستان علوم و معارف قرآنی صدرا در مجاورت هم و ویژه برادران و خواهران تأسیس شده اما به دلیل ویژگی های خاص مجموعه، امکان استفاده از ساختمان خواهران وجود ندارد.

 

حجت الاسلام خادمی ادامه داد: اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی قصد دارد تا برای استقرار دبیرستان علوم و معارف قرآنی صدرای خواهران ساختمان دیگری در بجنورد جایگزین کرده تا از سال تحصیلی آینده این دبیرستان نیز فعالیت خود را در استان آغاز کند.

 

عباس سعیدی، سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در این نشست، با بیان این که متأسفانه نسل جوان کشور امروز به واسطه شیوع استفاده از فضای مجازی و فعالیت های دشمنان، از فرهنگ اصیل اسلامی فاصله گرفته اند، اظهار کرد: افزایش ارتباط بین حوزه های علمیه و آموزش و پرورش می تواند در این زمینه گره گشا باشد.

 

وی با اشاره به این که برای پیروزی و مؤفقیت در هر زمینه ای نخست می بایست پایه های عبادی، اعتقادی و اخلاقی دانش آموزان تقویت شود، افزود: این مهم از عهده آموزش و پرورش به تنهایی خارج بوده و به همین دلیل نیز می بایست سایر نهادهای فرهنگی و مذهبی در این زمینه همکاری و هماهنگی ویژه ای داشته باشند./9314/پ202/ب5

 

ارسال نظرات