۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۲۷۱۱۱۲
استاد حوزه علمیه آمل:

فرصت معنوی ماه رمضان بستری برای تعالی انسان است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل با اشاره به این که فرصت های ماه رمضان بستری برای تعالی انسان است، گفت: در ماه رمضان مهمان خداوند منان هستیم که باید از آن به درستی استفاده کنیم.
رييس اداره تبليغات اسلامي آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام اسماعیل رمضانی، رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل، امروز در جمع نمازگزاران و روزه داران روستای میخران و چندرمحله آمل با گرامی داشت ماه مبارک رمضان، گفت: در ماه مبارک و گرانقدر رمضان قرار داریم که انسان باید بهره برداری شایسته ای از آن داشته باشد.


استاد حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل با اشاره به این که فرصت های ماه رمضان بستری برای تعالی انسان است، بیان داشت: در ماه رمضان مهمان خداوند منان هستیم که باید از آن به درستی استفاده کنیم.


وی با تاکید بر این که خداوند متعال طبق صراحت قرآن کریم انسان ها را با بدی ها و خوبی ها می آزماید، افزود: مصیبت ها و آزمون های الهی نشانه لطف و عنایت خداوند متعال است که باید به این امر مهم توجه داشته باشیم.


رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل خاطرنشان کرد: صبر ابعاد مختلفی چون صبر در مصائب، صبر در اطاعت و صبر در معصیت دارد که انسان باید صبر را به نحوی شایسته در زندگی خود داشته باشد.


حجت الاسلام رمضانی با تاکید بر این که ماه رمضان فرصت شایسته برای بندگی خداوند متعال و عبادت است، گفت: تحمل سختی ها و خودداری از خوردن و آشامیدن در این روزهای گرم و طولانی صبری ارزشمند بوده که از صبر در مصیبت جسمی و جانی بیشتر است.


استاد حوزه علمیه آمل با بیان این که تداوم در انجام واجبات صبرش از صبر در برابر مصیبت ها بیشتر است، افزود: عبودیت ماه رمضان فرصتی برای جلای ایمان و حقیقت انسانی است.


وی با اشاره به این که انسان باید همواره مراقب اعمال و رفتار خود بوده و اهتمامی ارزشمند در این راستا داشته باشد، تصریح کرد: دوری از گناهان و معصیت خدا از درجات اعلای صبر است.


رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل خاطرنشان کرد: صبرمحوری سبب تجلی ملکه وجودی تقوا در روزه داران می شود که انسان باید از فرصت های نورانی این ماه گرانقدر به درستی استفاده کند.


حجت الاسلام رمضانی در پایان با تاکید بر این که پیام بزرگ شهیدان اعتقاد قلبی به توحید، معاد و نبوت است، بیان داشت: بهره گیری از این اصل ارزشمند در اطاعت از ولایت و امامت میسر و امکان پذیر است./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات