۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۳
کد خبر: ۲۷۱۱۷۳
معاون فرهنگی مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث:

یاد مرگ قلب انسان را صیقل می‌دهد

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث گفت: نماز، یاد مرگ، ذکر صلوات و خواندن قرآن همراه با تدبر سبب نزدیکی انسان به خدا و نرم شدن قلب انسان می‌شود.
حجت الاسلام سبحاني نيا، معاون فرهنگي دارالحديث

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمد تقی سبحانی‌نیا معاون فرهنگی مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث، امروز در مراسم سخنرانی به مناسبت ماه مبارک رمضان که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، در ادامه بحث قلب سلیم، گفت: پیامبر(ص) فرمودند: قلب انسان زنگ می‌زند همانطور که آهن زنگ می‌زند البته قلب تنها کدر نمی‌شود بلکه می‌تواند جلا نیز پیدا می‌کند.

 

وی با اشاره به این که روزی شخصی از رسول خدا پرسید ما گاهی مرتکب گناه می‌شویم و گردی از آن بر روی قلب ما می‌نشیند داروی این گرد و غبار چیست، افزود: پیامبر در پاسخ این فرد فرمودند: دو مورد نماز که ذکر و یاد خدا بوده و یاد مرگ سبب پاکی و جلای قلب می‌شود.

 

معاون فرهنگی موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث با اشاره به یاد مرگ تصریح کرد: یاد مرگ به این معنا نیست که انسان در زندگی صرفا مرده زیاد ببیند بلکه یاد مرگ شیوه خاص خود را دارد بزرگانی چون آیت‌الله بهجت که هفته‌ای یک بار به قبرستان می‌رفتند بیشتر به اندیشه درباره مرگ می‌پرداختند.

 

حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا اظهار داشت: راه درست یاد مرگ در این است که انسان در روز چند دقیقه مرگ خود را جلوی چشم مجسم کند.

 

وی افزود: برای صیقل دادن قلب مرگ را یادآوری کنیم اگر بتوانیم دقایقی با خود خلوت کرده و حالات بی‌کسی و تنهایی خود بعد از مرگ را تصور کنیم قلبمان نورانی می‌شود.

 

معاون فرهنگی موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث بیان داشت: ذکر صلوات و خواندن قرآن همراه با تدبر سبب نزدیکی انسان به خدا و نرم شدن قلب انسان می شود.

 

حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا گفت: قرآن خواندن همراه با تفکر و تدبر سبب جلا پیدا کردن قلب می‌شود و زمانی که قلب جلا پیدا کند اگر مرتکب گناه هم شود زود بازگشته و توبه می‌کند، خداوند در قرآن خطاب به بندگان خود می‌فرماید که از رحمت الهی نا امید نشوید و به سوی او بازگشت کنید.

 

وی افزود: خداوند رحمن و رحیم است هر کس کار خیری انجام دهد خداوند 10 برابر آن را به او پاداش داده و اگر گناهی مرتکب شود همان را حساب کرده و جزا می‌دهد هر کس با خداوند به تجارت نپردازد ضرر کرده است.

 

معاون فرهنگی موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث در پایان خاطرنشان کرد: ائمه معصومان(ع) فرمودند: وای بر کسانی که در روز حساب نیکی‌های آنها از گناهانشان کمتر باشد، هر کاری خوب یا بد در پرونده اعمال انسان ثبت می‌شود باید در آخر روز اعمال خود را حساب کنیم تا در روز قیامت هراسی از حساب‌رسی نداشته باشیم./807/پ202/ب4

ارسال نظرات