۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۲۷۱۶۱۶
معاون آموزشی و فرهنگی تبلیغات اسلامی بوشهر خبرداد؛

استان بوشهر رتبه برتر کشور در عرصه قرآن

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزشی و فرهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: استان بوشهر در زمینه ترتیل خوانی و قرائت جزء استان های برتر بوده و از سوی شورای عالی قرآن کشور، استان بوشهر به عنوان رتبه برتر شناخته شده است.
حجت الاساتم محمودنيا معاون فرهنگي سازمان و تبليغات بوشهر

حجت الاسلام سید علی پناه محمودنیا معاون آموزشی و فرهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، ویژگی های بارز و شخصیتی یک قاری قرآن را فروتنی، داشتن تواضع، صادق بودن و متخلق به اخلاق قرآن بودن عنوان کرد و گفت: یک قاری قرآن باید در پندار و عمل خود بکوشد و از دین و تجمل گرایی و تقلید مبرا باشد.

 

وی در پاسخ به این سوال که مراسمات ترتیل خوانی قرآن کریم چه تاثیری در گسترش فرهنگ قرآنی جامعه دارد، گفت: در راستای توسعه فعالیت های قرآنی، این کار یک کار محوری است به ویژه که در برخی از محافل بحث تفسیر قرآن هم اضافه شده است همچنین حضور چشمگیر جوانان در این محافل مایه افتخار و مباهات برای استان است.

 

حجت الاسلام محمودنیا حضور مردم استان به ویژه نسل جوان و نوجوان در مراسمات قرآنی را بسیار خوب ارزیابی کرد و ابراز داشت: اگر در حوزه های دیگر همچون حفظ و تفسیر و بازی های قرآنی برای جوانان و نوجوانان و کودکان فراهم شود مطمئناً نتیجه بهتری در پی خواهد داشت.

 

معاون آموزشی و فرهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر در پاسخ به سوال دیگری که خانواده چگونه می تواند فرزندانی قرآنی تربیت کند، گفت: اگر خانواده ها برنامه ریزی دقیقی برای تربیت فرزند داشته باشد و سبک زندگی اسلامی را پیشه کنند و با تقسیم ساعات شبانه روز از قرآن بهره ببرند و عزم خانوادگی برای عمل به قرآن در وجود آنان باشد، یقیناً استقبال از کلام وحی و عمل به آن در جامعه گسترش می یابد.

 

وی افزود: همه نهادها که فعالیت های قرآنی انجام می دهند باید برنامه مدونی بر مبنای چشم انداز داشته باشند تا فرمایشات مقام معظم رهبری درباره تربیت 10 هزار حافظ قرآنی در کشور عملی شود البته استان بوشهر پیشینه خوبی در زمینه حفظ قرآن دارد و حرکت های خوبی نیز شروع شده است به ویژه اینکه در دارالقرآن تبلیغات اسلامی استان بوشهر تعداد سه هزار و 300 حافظ یک جزء و بالاتر را در سال جاری جهت دهی کرده است.

 

معاون آموزشی و فرهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر ابراز امیدواری کرد که با استفاده از امکانات موجود گام های بلندی در این راستا به صورت جهادی برداشته شود.

 

حجت الاسلام محمودنیا همچنین بیان داشت: استان بوشهر در زمینه ترتیل خوانی و قرائت جزء استان های برتر و از سوی شورای عالی قرآن کشور، استان بوشهر به عنوان رتبه برتر شناخته شده است؛ امیدواریم که با توسعه و پیشرفت در زمینه های آموزشی، علمی، تحقیقاتی و تبلیغی شاهد قدم های جدی تری در این عرصه باشیم.

 

وی خاطرنشان کرد: به برکت انقلاب اسلامی و نگاه امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری فعالیت های قرآنی در دهه های اخیر در کشور ما به صورت ملی و بین المللی صورت گرفته است و با وجود اینکه کشور مصر سابقه طولانی در این عرصه دارد اما به لطف خدا قاریان جمهوری اسلامی سرآمد هستند و از آمادگی بیشتری برخوردارند./833/ت302/ب4

ارسال نظرات