۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۰
کد خبر: ۲۷۱۶۷۷
نماینده مردم آمل در مجلس:

مذاکرات هسته ای باید در مسیر حفظ عزت و صلابت نظام اسلامی باشد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم آمل در مجلس گفت: امیدداریم مذاکرات هسته ای در مسیر عزت و صلابت نظام اسلامی باشد تا بتوانیم در مسیر عظمت کشورمان گام برداریم.
يوسفيان ملا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، عزت الله یوسفیان ملا، نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی، شب گذشته در همایش مبلغان بخش های دابودشت و دشت سر که با عنوان روحانیان منادیان همدلی و همزبانی  که در مصلی نمازجمعه دابودشت برگزار شد، افزود: قبل از پیروزی انقلاب دو نیروگاه برق هسته ای بوشهر و نیروگاه دارویی در امیرآباد شمال تهران وجود داشت که بعد از انقلاب بنا به دستور امام خمینی(ره) نیروگاه بوشهر متوقف شد و نیروگاه دارویی به کار خود ادامه داده که از سوی فرانسوی ها ساخته شده بود.


وی با اشاره به این که نیروگاه برق هسته ای بوشهر بعد از مدتی با مکاتبات عدیده با دولت روسیه قرار بر این شد مشغول به کار شود، بیان داشت: روس ها با وجود مکاتبات اعلام کردند که قادر به تامین مصرف سوخت نیروگاه نیستند و اگر قرار است زودتر به بهره برداری برسد خود شما به دنبال سوخت بروید.


نماینده مردم آمل در مجلس تصریح کرد: در غنی سازی نیروگاه بوشهر زیر چهار درصد کافی است و مرکز دارویی باید نوزده و نیم درصد اورانیوم غنی شده داشته باشد.


رییس فراکسیون حقوق بشر مجلس با بیان این که در سال 90 سوخت امیرآباد شمالی به اتمام رسیده، اما در تعهدات فرانسوی ها مقرر شد تا این مرکز وجود دارد سوخت آن را تأمین کنند، گفت: آن ها با ادعای این که در آینده بلکه این سوخت به بمب اتمی تبدیل شود از تامین آن خودداری کردند.


وی با اشاره به این که جمهوری اسلامی ایران سه بار مکاتبه با دولت فرانسه در خصوص سوخت مصرف دارویی داشته است، بیان داشت: آن ها هیچ گونه پاسخی نداده و غنی سازی اورانیوم نوزده و بیست درصد در دستور کار دولت جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.


یوسفیان ملا با تاکید بر این که با شروع کردن غنی سازی اورانیوم تحریم های بسیاری بر علیه ما انجام دادند، گفت: در عسلویه یک منطقه برای بهره برداری میان قطر و ایران مشترک است که در این میدان مشترک ده میلیارد دلار کشور قطر بهره برداری داشته ولی ایران یک و نیم میلیارد دلار بهره برداری می کند و این به سبب نبود تکنولوژی و تحریم بوده است.


نماینده مردم آمل در مجلس خاطرنشان کرد: اکثر کشورها به ایران بدهکار هستند و تحریم ها فشار به ایران آورده که شصت درصد تولیدات مازندران متعلق به آمل است در حالی که اکثر واحدهای تولیدی تعطیل شده است.


رییس فراکسیون حقوق بشر مجلس با بیان این که تهدیدهای نظامی سبب شد تا هر ساله بودجه های زیاد کشور صرف امور نظامی شود، گفت: هر ساله شاهد افزایش میلیاردها دلار برای حفظ کشور در بودجه نظامی هستیم تا بتوانیم خودمان را حفظ کنیم.


وی با اشاره به این که براساس پروتکل الحاقی و در مذاکرات 1+5، کشورهای طرف ایران به دنبال این هستند تا هر لحظه می خواهند مراکز نظامی و هسته ای ایران را مورد بازدید خود قرار دهند، بیان داشت: آن ها به این خیال هستند جمهوری اسلامی ایران همانند کشور عراق است که هر لحظه ای خواستند از مراکز آن ها بازرسی داشته باشند که هرگز زیر فشار آن ها نخواهیم رفت.


نماینده مردم آمل در مجلس خاطرنشان کرد: خوشبختانه براساس اطلاع واصله و رهنمودهای مقام معظم رهبری در سخنرانی های اخیرشان این کشورها پذیرفتند دنبال این مسائل نروند.


یوسفیان ملا افزود: با مذاکرات هسته ای بسیاری از تحریم ها برداشته نمی شود که برخی از آن ها در صورت توافق بلافاصله برداشته می شود و حتی در بعضی از کشورها سالیان سال است که تحریم ها در نوع خود وجود دارد.


رییس فراکسیون حقوق بشر مجلس خاطرنشان کرد: امیدداریم مذاکرات هسته ای در مسیر عزت و صلابت نظام اسلامی باشد تا بتوانیم در مسیر عظمت کشورمان گام برداریم./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات