۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۲۷۱۷۳۶
آیت الله مظاهری:

یکی از راه های کسب رضایت امام زمان حفظ آبروی دیگران است

خبرگزاری رسا ـ رییس حوزه علمیه اصفهان با بیان این که یکی از راه های بدست آوردن رضایت امام زمان(عج)، حفظ کردن آبروی دیگران است، گفت: اگر ما گره‌ای از کار دیگران باز کنیم، ثوابش از هر کاری بالاتر است و در صورتی که برای زندگی دیگر انسان ها مشکل ایجاد کنیم، مرتکب گناهی بسیار بزرگ شده ایم.
آيت الله مظاهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری، رییس حوزه علمیه اصفهان صبح امروز در مسجد امیرالمؤمنین جی، گفت: یکی از راه های بدست آوردن رضایت امام زمان(عج)، حفظ کردن آبروی دیگران است.

 

وی افزود: اگر ما گره‌ای از کار دیگران باز کنیم، ثوابش از هر کاری بالاتر است و در صورتی که برای زندگی دیگر انسان ها مشکل ایجاد کنیم، مرتکب گناهی بسیار بزرگ شده ایم.

 

این مرجع تقلید بیان داشت: ریختن آبروی دیگران از راه های مختلفی مانند غیبت کردن، تهمت زدن و پخش شایعه امکان پذیر است و این گناه بسیار بزرگی است که در گروه گناهان حق الناس دسته بندی می شود.

 

استاد اخلاق حوزه عمیه اصفهان ادامه داد: اگر مرتکب این گناه شدیم، برای این که مورد غفران الهی قرار بگیریم، باید از افرادی که آبروی آن ها را ریخته ایم، حلالیت بطلبیم.

 

رییس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به انواع زیارت افزود: زیارت ائمه معصومین مراتبی دارد که پایین ترین درجه آن زیارت زبانی و بالاترین درجه آن زیارت شهودی است.

 

حضرت آیت الله مظاهری بیان داشت: زیارت زبانی، زیارتی است مخصوص عوام و برای آن نیز ثواب های بسیار زیادی ذکر کرده اند ولی زیارتی که بسیار شیرین است، زیارت شهودی است که در آن افراد با زبان و دل به امام معصوم سلام می کنند، و جواب امام را می شنوند.

 

وی با اشاره به این که برای کسب رضایت امام معصوم، باید پدر و مادر از دست ما راضی باشند، گفت: فردی مشغول زیارت شهودی امام حسین(ع) بود و جوانی را دید که وقتی به امام حسین(ع) سلام داد، امام حسین(ع) به او پاسخ دادند، وقتی دلیل آن را از جوان پرسید، جوان گفت: من به خاطر رضایت پدرم با دختری که به او علاقه ای نداشتم ازدواج کردم  و از آن پس جواب سلامم را از امام حسین(ع) دریافت می کنم.

 

حضزت آیت الله مظاهری افزود: علامه مجلسی با این‌که با نوشتن کتاب های بسیار زیاد، خدمات ارزنده ای به مکتب تشیع کرده به خواب یکی از دوستان خود آمده و گفته هیچ چیز در عالم برزخ به اندازه کمک به دیگران به کارم نیامد و ما باید برای کسب رضایت امام زمان(عج)، آبروی دیگران را حفظ کنیم./939/پ202/ح

ارسال نظرات