۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۲
کد خبر: ۲۷۱۸۴۵
خطیب جمعه نجف‌آباد:

هدف دشمن در مذاکرات توقف پیشرفت و از بین بردن عزت و استقلال ایران اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسناتی با اشاره به نزدیک شدن به شب های قدر و شهادت حضرت علی(ع)، سیره و روش آن حضرت را سرلوحه تمام تاریخ به ویژه در دوران کنونی و در صحنه سیاست امروز بیان کرد و گفت: امروز باید معاویه زمان را شناخت که برای توقف پیشرفت این ملت، و از میان بردن عزت و استقلال آن از هیچ کاری کوتاهی نمی کند.
حجت الاسلام حسناتي امام جمعه نجف آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف‌آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف‌آباد در خطبه های عبادی ـ سیاسی سومین نماز جمعه ماه مبارک رمضان، با اشاره به نزدیک شدن به ایام سوگواری شهادت حضرت علی(ع) گفت: سیره و روش حضرت نه تنها برای ما بلکه برای همه تاریخ درس عبرت و حجت است.

 

وی با بیان این که مسیر عدالت علی(ع) که یاور مظلومان و دشمن مستکباران باشید، تا قیامت پایدار خواهد ماند، افزود: امروز بار دیگر معاویه و یزیدیان زمان به مقابله با عدالت حق علی برخواسته اند که نمونه عینی آن را در صحنه مذاکرات هسته ای شاهد هستیم.

 

حجت الاسلام حسناتی تنها سلاح مقابله با دشمن را قدرت مبارزه بیان کرد و گفت: امروز معاویه زمان، انگلیس، آمریکا و اسرائیل است و این دشمنان در طول تاریخ نشان دادند که هیچ گاه با نرمش و مدارا و آرامی با هیچ کشوری مذاکره نخواهند کرد چنان که در دوران قبل از انقلاب نیز شاهد ظلم ها و خیانت های این کشورها به ایران بودیم.

 

وی در ادامه تصریح کرد: تمام کشتارهایی که در دوران قبل از انقلاب صورت گرفت، اینها در این جنایات شریک بودند و بعد از انقلاب نیز در دوران هشت سال دفاع مقدس بار دیگر در برابر این انقلاب با تمام توان ایستادند تا جلوی پیشرفت ما بایستند.

 

امام جمعه نجف‌آباد با بیان این که درست در چنین روزهایی بود که آمریکا دارایی های ایران را در 14 تیرسال 59 مسدود کرد و چند سال بعد در سال 67 در اوج جنگ ایران و عراق، برای حمایت از صدام، هواپیمای مسافری ایران را منفجر کرد، و این دو مورد نمونه کوچکی از ظلم و خیانت این معاویه های زمان به این انقلاب و این کشور است.

 

وی در ادامه بیان داشت: امروز در صحنه مذاکرات هسته ای همان گونه که تیم مذاکره کننده با تمام قوا در صحنه حاضر شده است، باید خطوط قرمز و عزت و استقلال ایران را رعایت کرده و برداشتن همه تحریم ها و تمام شدن بازرسی مهم‌ترین توافقات باشد و این نشانه عزتی است که اسلام به این ملت داده است و با هیچ چیز قابل مقابله نیست.

 

نماینده ولی فقیه در نجف‌آباد با بیان این که در آستانه شهادت مولی الموحدین امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) هستیم، تصریح کرد: این امام همان تمام عمرش را در خدمت به اسلام و قرآن گذاشت و از سن ده سالگی که تسلیم امر پیامبر شد، به مدت 23 سال در رکاب پیامبر اکرم برای اسلام، قرآن و کلمه توحید از جان خود گذشت و 25 سال برای بقا و حفظ درخت نوپای اسلام و وحدت امت اسلامی، در برابر حقش، سکوت کرد.

 

وی با اشاره به دوران پنج ساله حکومت حضرت علی(ع) و کارشکنی های دشمنان آن حضرت افزود: قاسطین، مارقین و ناکثین سه گروهی بودند که دسته ای از درون کشور اسلامی مردم را فریب دادند، گروهی عهد و پیمان خود را شکستند و عده ای اصحاب نادان و جاهل در برابر قرآن ناطق ایستادند و حضرت به خاطر عدالتش به دست یکی از همین جاهلان بی بصیرت، به شهادت رسید.

 

از مواهب شب قدر، تبدیل شدن انقلاب و دولت اسلامی، به امت اسلامی است

حجت الاسلام حسناتی در ادامه خطبه های با اشاره به نزدیک شدن به شب‌های قدر بیان داشت: اوج ماه مبارک رمضان، شب های قدر است و اولیاء خدا برای چنین شبی یکسال آمادگی پیدا می کردند و در این شب ها از خدا بخواهیم تا عزت، شرافت و آمادگی برای زمینه سازی ظهور حجت خدا را فراهم کنیم.

 

وی در ادامه افزود: در شب قدر، قدر و منزلت انسان و عالم رقم می خورد و از سویی تقدیرات الهی در رابطه با سرنوشت ملت ها به دست خود ملت ها است و معرفت پیدا کردن نسبت به این شب باعث آشتی با حجت خدا و تجدید عهد با صاحب عصر و زمان خواهد شد و باعث می گردد تا این انقلاب و دولت اسلامی به امت اسلامی تبدیل گردد./1306/پ202/ح

ارسال نظرات