۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۲۷۲۰۱۳
استاد انصاریان:

خواستن خدا از معرفت به او نشأت می‌گیرد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که خواستن و نخواستن، میوه معرفت و شناخت است، گفت: قلب انسان خداخواه نورانی بوده و حجاب‌ها را کنار می‌زند؛ بر اساس تحقیقات بزرگ‌ترین شخصیت‌ها و چهره‌های شیعه، حجاب میان انسان و خدا از عذاب دوزخ برای مؤمن سنگین‌تر و سخت‌تر است.
شبهاي رمضان با حجت الاسلام حسين انصاريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، مفسر قرآن کریم در ادامه سلسله سخنرانی‌‌های «ویژگی‌های خود شناسان» که در حسینیه همدانی‌های تهران برگزار شد، اظهار داشت: اگر کسی خدا را بخواهد، پروردگار عالم 10 نور هدایت را وارد قلب وی می‌کند.

 

وی ادامه داد: خداخواهی در واقع میوه معرفت و شناخت است زیرا هیچ کس نسبت به مجهول و ناشناخته، میل و گریزی ندارد؛ زمانی حالت خواستن و نخواستن به قلب دست می‌دهد که صاحب آن قلب به امری معرفت پیدا کرده باشد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان ابراز کرد: وقتی که انسان به چیزی معرفت و شناخت داشته باشد، به دلیل منفعتش خواستار آن می‌شود و به دلیل مضراتش، از آن دوری می‌کند.

 

وی خاطرنشان کرد: کسی که به دنبال ارتباط با نامحرم یا نوشیدن مشروبات است، در ارزیابی از فواید و مضرات دچار اشتباه شده است؛ هیچ انسانی نباید به تنها از امور ارزیابی کند چراکه عقل انسان‌ها جزئی بوده و هیچ‌گاه تمامی زوایای عالم را نشان نمی‌دهد تا با فواید و مضرات آشنا شویم.

 

استاد حوزه علمیه قم افزود: وجود مقدسی که انسان‌ها را برای ارزیابی صحیح کمک می‌کند، خود همه چیز را تا بی نهایت می‌نگرد و از فواید و مضرات امور در آینده و حتی پس از مرگ انسان‌ها، آشنا است.

 

وی یادآور شد: پروردگار متعال می‌فرماید، هر بنده‌ای من را بخواهد، به سبب ارزش این خواستن، 10 نور وارد قلبش می‌کنم؛ در این صورت انسان در هیچ مرحله‌ای از زندگی دنیا و آخرتش با حجاب و تاریکی روبه‌رو نمی‌شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: بر اساس تحقیقات بزرگترین شخصیت‌ها و چهره‌های شیعه، حجاب میان انسان و خدا از عذاب دوزخ برای مؤمن سنگین‌تر و سخت‌تر است.

 

وی ادامه داد: عده‌ای در قیامت تحت عذابی، در حجاب و ظلمت متراکمی ‌نسبت به پروردگار خود قرار دارند؛ آتش جهنم عذاب بدن و حجاب و ظلمت عذاب دل است زیرا دل شعور دارد اما پوست و استخوان فقط حس دارد.

 

مفسر قرآن کریم تأکید کرد: افراد زیادی وجود دارند که خدا و انبیا و اهل‌بیت معصومان(ع) و قرآن را به اندک مال و شهوت و لذتی می‌فروشند؛ این افراد همانند قاتلانی می‌مانند که به اندک درهمی، بهترین انسان‌های روی زمین در زمان خود را می‌فروختند.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که خواستن برگرفته از شناخت و معرفت است و کسی که خدا را از روی شناخت بخواهد، 10 نور وارد قلبش می‌شود، تصریح کرد: گریه بر امام حسین(ع) برای شیعیان لذت بخش است چراکه آنان معرفت یافته‌اند به این‌که گریه رحمت الهی، آمرزش پروردگار و شفاعت پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) را به همراه خود می‌آورد./997/پ202/ب4

ارسال نظرات