۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۲۷۲۰۲۶
آیت‌الله زنجانی در شرح دعای روز هفدهم ماه رمضان:

رمضان فرصت خو گرفتن با اعمال صالح است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله زنجانی با توصیه به انجام عمل صالح، رمضان را بهترین فرصت برای خو گرفتن با این اعمال و درخواست حوائج از خدا دانست.
رمضان فرصت خو گرفتن با اعمال صالح است

آیت الله سید محمد حسینی الموسوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، پیرامون شرح دعای روز هفدهم ماه مبارک رمضان با قرائت «اللهمّ اهْدِنی فیهِ لِصالِحِ الأعْمالِ واقْـضِ لی فیهِ الحَوائِجَ والآمالِ یا من لا یَحْتاجُ الى التّفْسیر والسؤالِ یا عالِماً بما فی صُدورِ العالَمین صَلّ على محمّدٍ وآلهِ الطّاهِرین» بیان داشت: امروز از خدا می طلبیم که ای خدا در این روز مرا به اعمال صالح راهنمایی کن و حاجتها و آرزوهایم را برآورده ساز ای کسی که نیازمند به شرح و سؤال بندگان نیستی ای خدایی که به سرایر خلق آگاهی درود فرست بر محمد و آل اطهار او.


آیت الله زنجانی گفت: در فراز «اللهمّ اهْدِنی فیهِ لِصالِحِ الأعْمالِ» از خدا می خواهیم که ما را به سمت انجام بهترین اعمال و صالح ترین اعمال هدایت کند تا رضای او را کسب کنیم.


وی افزود: اعمال صالح تلاوت قرآن و ادعیه ماه رمضان را شامل می شود بنابر روایات نماز اول وقت، نیکی به پدر و مادر و یا جهاد در راه خدا که در نزد او محبوب تر است اعمال صالح محسوب می شود، بنابراین از او می خواهیم ما را به سمت انجام این اعمال هدایت کند.


وی ادامه داد: همین ماه پر برکت مهمانی خدا بهترین فرصت برای خو گرفتن با اعمال صالح و ادعیه و قرآن است که چون میل باطنی انسان در این ماه بیشتر است بنابراین خود هدایتی به سوی این اعمال صالح محسوب می شود.


استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان در فراز «واقْـضِ لی فیهِ الحَوائِجَ والآمالِ» بیان داشت: از خدا می خواهیم حاجات و درخواست های ما را به اجابت برساند که اگر امیدما فقط به او باشد و خیر و صلاح ما در اجابت آن دعا قطعا اجابت می کند.


وی افزود: خدا فرموده مرا بخوانید تا شما را اجابت کنم حال اگر دعایی کردیم اجابت نشد یا فعلا صلاح ما نیست و بعد به اجابت می رسد یا کلا خدا که عالم به همه امور است خیری برای ما در آن نمی بیند که این دعا نمی سوزد بلکه در قیامت عوض آن را دریافت می کنیم.


آیت الله زنجانی بین داشت: در فراز «یا من لا یَحْتاجُ الى التّفْسیر والسؤالِ» در حقیقت خدا را صدا می زنیم که در ادامه درخواست برآورده کردن حاجت می گوییم تو که نیازی به تفسیر و شرح خواسته های سائل و نیازمند نداری تو کسی هستی که از خواسته و نیاز  من مطلعی، بنابراین حاجت من رو برآورده کن.


وی افزود: فراز «یا عالِماً بما فی صُدورِ العالَمین» هم در ادامه آن و تکمیل کننده است که می گوییم خدایی که نیاز به شرح و تفسیر خواسته بنده نداری چون که عالم به آنچه که در سینه و در دل بنده تو می گذرد بنابراین پایان آن را هم با «صَلّ على محمّدٍ وآلهِ الطّاهِرین» تمام می کنیم که خود دعاست.


وی ادامه داد: صلوات بر محمد و آل محمد برکات زیادی دارد و خود دعایی اجابت شده است و در روایت داریم که پس و پیش دعاهایتان آنرا بخوانید./933/ت302/ب4

ارسال نظرات