۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۲۷۲۵۱۹
کارشناس مسائل دینی:

قلعه محکم توحید ولایت اهل بیت است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل دینی گفت: قلعه محکم توحید، ولایت اهل بیت(ع) است و کسی که ولایت اهل‌بیت(ع) را قبول داشته باشد و طبق گفته آن ها عمل کند از آتش دوزخ نجات پیدا می کند، زیرا ولایت داشتن به اهل بیت(ع) با آتش دوزخ جمع نمی شود.
ولايت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت‌الاسلام ابراهیم دهقان، کارشناس مسائل دینی ظهر امروز همزمان با روز نوزدهم ماه مبارک رمضان در مسجد جامع کرمان گفت: درب ورودی اسلام و قرآن ولایت بوده که سبب رستگارشدن انسان ها می شود.

 

وی افزود: قلعه محکم توحید، ولایت اهل بیت(ع) است و کسی که ولایت اهل بیت(ع) را قبول داشته باشد و طبق گفته آن ها عمل کند از آتش دوزخ نجات پیدا می کند، زیرا ولایت داشتن به اهل بیت(ع) با آتش دوزخ جمع نمی شوند.

 

حجت الاسلام دهقان با اشاره به این که هر ورودی یک دری دارد و همه باید از آن در وارد شوند، خاطرنشان کرد: اهل بیت، راه ورودی اسلام و قرآن هستند که اگر کسی بدون اهل بیت وارد قرآن و اسلام شود طبق آیه قرآن دزد نامیده می شود.

 

کارشناس مسائل دینی اظهار داشت: همه سوره‌های قرآن در سوره حمد خلاصه شده و تمام سوره حمد در بسم الله وجود دارد و تمام بسم الله هم در نقطه آن که اگر نقطه آن نباشد دیگر قابل خواندن نیست و نقطه آن هم تعبیر به ولایت شده که اگر ولایت نباشد کسی نمی تواند وارد قرآن شود.

 

وی با بیان این که دشمنان 25سال امام علی(ع) را در خانه گذاشتند و حکومت را به علی ندادند، تأکید کرد: دنیای کفر و نفاق در آن روزها می‌خواستند که درب ورودی اسلام را ببندند اما افرادی همچون ابوذر و سلمان که 15نفر بودند، نگذاشتند که ورودی قرآن و اسلام خاموش شود و از ولایت علی(ع) دفاع کردند.

 

استاد حوزه علمیه با توجه به حدیثی از امام صادق(ع) در رابطه با رستگار شدن انسان ها، یادآور شد: گروه شیعه باید با رفتار و گفتار خود زینت برای ما اهل بیت(ع) باشند که اگر کسی آن ها را دید، بگوید که این افراد شیعه اهل بیت هستند.

 

حجت الاسلام دهقان اظهار داشت: انسان ها باید با یکدیگر با مهربانی صحبت کنند، زیرا اگر کسی با دیگری خوب صحبت نکند، سبب دور شدن افراد از خود می شود.

 

کارشناس مسائل دینی با بیان این که خوب صحبت کردن سبب رستگار شدن انسان ها می شود، خاطرنشان کرد: یکی از اعضایی که انسان ها باید در زندگی های خود کنترل کنند، زبان است که سبب خیلی از گناهان شمرده می شود و انسان ها باید در ماه مبار رمضان زبان خود را حفظ کنند.

 

وی اظهار داشت: اگر انسان ها می‌خواهند شب های قدر را خوب درک کنند باید مراقب زبان، گوش، چشم و دیگر اعضای خود باشند.

 

حجت‌الاسلام دهقان در پایان گفت: قرآن را در ماه مبارک رمضان ترک نکنید و سعی کنید که مهم‌ترین کار شما در زندگی روزانه خواندن قرآن و عمل به آن باشد./972/پ202/ح

ارسال نظرات