۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰
کد خبر: ۲۷۲۷۲۶
در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد؛

شصت و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان تهران

خبرگزاری رسا ـ شصت و هفتمین جلسه شورای شورای فرهنگ عمومی استان تهران با محوریت قرآن و فعالیت‌های قرآنی در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.
شوراي فرهنگ تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شصت و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان تهران، با حضور علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش، محمود واعظی، وزیر ارتباطات، حجت الاسلام سید رضا تقوی، رییس شورای سیاست گذاری ائمه جماعات، سید حسین هاشمی، استاندار تهران، حجت الاسلام میثم امرودی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، حجت الاسلام محمد‌رضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برزین ضرغامی، ریسس بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم و جمعی از ائمه جماعات استان تهران، به همراه برخی از مسؤولان ذیربط، شامگاه دو‌شنبه 15 تیر در محل باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.



علی مجسمه عدل و انصاف است

در ابتدای این نشست، حجت الاسلام سید رضا تقوی، رییس شورای سیاست گذاری ائمه جماعات که به عنوان میزبان این نشست صحبت می‌کرد، گفت: جایگاه امام علی(ع) به عنوان باب مدینه علم بسیار بالاست، باید در ماه رمضان که ماه قرآن است به حضرت علی(ع) و آثار وجودی ایشان بسیار توجه کرد، زیرا اگر امروز اسلام در کل جهان مطرح است، تنها به خاطر فدا‌کاری‌های حضرت علی(ع) می‌باشد.



وی افزود: باید در جامعه فرهنگ قرآنی را بسط و گسترش داد، زیرا توسعه فرهنگ قرآنی در کشور منجر به کاهش بزهکاری در جامعه و به تبع آن خلوت‌تر شدن داد‌سرا‌ها و دادگاه‌ها می‌شود، ضمن این‌که باید به این نکته توجه داشت که هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم و باید در این راه تلاش کنیم.



شهرداری تهران خیلی زود به استقبال ماه رمضان رفت

در ادامه این نشست، حجت الاسلام میثم امرودی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران به مناسبت ماه مبارک رمضان، گفت: شهرداری تهران تلاش کرد تا با الگو گرفتن از برخی کشور‌های اسلامی فضای شهر را در آستانه ماه مبارک رمضان با حال و هوای این ماه هماهنگ کند، در این راستا با ارائه تخفیفات در فروشگاه‌های شهروند و نصب بیلبورد در نقاط مختلف تهران و آماده کردن باغ موزه دفاع مقدس برای برگزاری نمایشگاه قرآن، کار‌های مختلفی را انجام داد.



وی افزود: در بخش برنامه‌های رمضانی نیز تلاش شده تا در حوزه صهیونیسم شناسی، تکفیری‌ها و فرق ضاله برنامه‌هایی ارائه شود تا خانواده‌ها از آنان استفاده کنند، ضمن این‌که در بسیار از بوستان‌های شهری، برنامه‌های مختلف قرآنی برای مردم تهران تدارک دیده شده است.



گفتنی است عباد‌الله رمضانی، یکی از اعضای بخش فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران نیز با ارائه آمار و ارقام، فعالیت‌های بسیار گسترده و خوب شهرداری تهران را بیان کرد.



آموزش و پرورش، جایگاه کار فرهنگی است

در بخش دیگری از این نشست، علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش با بیان این نکته که کار فرهنگی ریشه در آموزش و پرورش دارد، تاکید کرد: یکی از کارکرد‌های آموزش و پرورش کار فرهنگی است، از همین رو عمده فعالیت‌های صورت گرفته در آموزش و پرورش در همه بخش‌ها منجر به انتقال فرهنگ و به تبع آن انجام کار‌های مختلف فرهنگی می‌شود.



وی افزود: در آموزش و پرورش نیز تلاش شده تا با اعمال سیاست‌های قرآنی و بنا به مطالبات رهبر معظم انقلاب در خصوص آموزش‌های قرآنی، کار‌های مختلفی در خصوص ترویج فرهنگ قرآنی در میان دانش آموزان صورت بگیرد.



امسال در 31 استان کشور، نمایشگاه قرآن دایر شده است

حجت الاسلام محمد رضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های قرآن در سراسر کشور، تصریح کرد: امسال در 31 استان نمایشگاه قرآن برگزار شده است، ضمن این‌که در تهران نیز مجموعه باغ کتاب به همت شهرداری تهران و به برکت قران افتتاح شد، در بخش دیگر نیز در نمایشگاه قران امسال بخش‌های بسیار مهمی مانند بخش مکتوب فعالیت‌های گسترده‌ای داشته‌اند.



نمایشگاه قرآن امسال، در تمام زمینه‌ها پیشرفت داشته است

برزین ضرغامی، رییس بیست و سومین نمایشگاه قرآن کریم که به عنوان یکی دیگری از مهمانان این جلسه صحبت می‌کرد، گفت: نمایشگاه امسال نسبت به دوره‌های قبل در همه زمینه‌ها رشد داشته است، یکی از کار‌های بسیار خوبی هم که در این نمایشگاه انجام شده، افزایش فضای نمایشگاه به میزان دو برابر سال قبل است.



وی افزود: در نمایشگاه امسال در حوزه قرآن و دفاع مقدس، بخش‌هایی همچون، رسانه‌ها، بین‌الملل، خانواده و حجاب، شب‌های شیدایی و بسیاری دیگر بخش‌های مرتبط با حال و هوای نمایشگاه حضور بسیار مستمر و جدی دارند.



بودجه فرهنگی استان تهران رقم بالایی است

در ادامه این نشست، هاشمی، استاندار تهران با اشاره به فرهنگی استان تهران، تاکید کرد: بودجه فرهنگی استان تهران مبلغی حدود 1800 میلیارد تومان است، این رقم نسبت به فعالیت‌های انجام با نقطه مطلوب هنوز فاصله دارد اما باید توجه داشت که شهرداری تهران نیز کار‌های بسیار خوبی را در زمینه فرهنگی انجام داده است.



در بخش پایانی این جلسه، حجج اسلام، آقایان اسماعیلی، محمودی و هاشمی، به همراه آقای رحمان‌دوست به ارائه دیدگاه‌ها و نظرات کارشناسی خود پرداختند.



لازم به ذکر است که در این جلسه، محمود واعظی به عنوان وزیر ارتباطات، به درد دل‌های برخی از ائمه جماعات در خصوص چالش‌های حوزه ارتباطات و فضا‌های مجازی گوش داد./856/پ200/ب4

ارسال نظرات