۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۲۷۲۸۸۵
امام‌جمعه اهل سنت بیرجند:

روز قدس نمایش اقتدار و همدلی ملت ایران در حمایت از مردم مظلوم فلسطین است

خبرگزاری رسا ـ امام‌جمعه اهل سنت بیرجند با اشاره به این‌که دشمن امروز به دنبال تفرقه‌افکنی در میان امت اسلامی است، گفت: روز قدس، روز نمایش اقتدار، وحدت، همدلی و هم‌زبانی ملت ایران در حمایت از مردم مظلوم فلسطین است.
مسجدالاقصي مسجدالاقصي

مولوی غلام حیدر فاروقی، امام‌جمعه اهل سنت بیرجند، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند،با اشاره به این‌که دشمن امروز به دنبال تفرقه‌افکنی در میان امت اسلامی است، گفت: اقتدار، وحدت، همدلی و هم‌زبانی ملت ایران در حمایت از مردم مظلوم فلسطین است.

 

 وی افزود: روز قدس، نمایش بزرگ وحدت و انسجام جهان اسلام در حمایت از مردم مظلوم فلسطین است.

 

  امام‌جمعه اهل سنت بیرجند با بیان این که امروز تفرقه بزرگ‌ترین مشکل جهان اسلام است، تصریح کرد: وحدت، سد دفاعی امت در مقابل تفرقه‌افکنی دشمنان و نیاز اصلی برای آزادی قدس است.

 

 مولوی فاروقی اظهار کرد: تفرقه موجب از بین رفتن شوکت و قدرت مسلمانان شده و امروز وحدت سبب کوتاه کردن دست استکبار جهانی از بلاد اسلامی می‌شود.

 

وی ادامه داد: مسأله فلسطین و قدس همواره به‌عنوان مهم‌ترین اولویت مطرح بوده و ملت همیشه در صحنه ایران حامیان همیشگی مردم فلسطین و ملت‌های مظلوم و آزادیخواه جهان هستند.

 

 امام‌جمعه اهل سنت بیرجند بابیان این‌که شعارها و حضور باشکوه راهپیمایی روز قدس موجب تضعیف روحیه دشمنان فلسطین خواهد شد، گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در راهپیمایی روز بزرگ قدس بار دیگر همدلی و هم‌زبانی خود را با مردم مظلوم فلسطین اعلام می‌کنند.

 

 وی وحدت را راهکار خروج جهان اسلام از آتش فتنه تکفیری‌ها عنوان کرد و افزود: تا دیر نشده امت اسلامی باید در مقابل تکفیر باهم متحد شوند زیرا امروز خطر تکفیر مقاومت اسلامی را در تمام جهان تهدید کرده و جان مسلمانان را درخطر قرار می‌دهد.

 

امام‌جمعه اهل سنت بیرجند با اشاره به این‌که مشترکات امت اسلامی بیشتر از نقاط اختلاف آن‌ها است، تصریح کرد: اختلاف و تفرقه حیله و مکر استکبار برای نابودی جهان اسلام است و غرب می‌خواهد با این کار جلوی گرایش روزافزون به اسلام را گرفته و اسلام را دین توحش و خشونت جلوه دهد.

 

مولوی فاروقی اظهار کرد: آزادی قدس آرزوی دیرینه امت اسلامی است و روزی که قدس از چنگال استعمار رها شود برای همیشه وحدت بر امت اسلامی حاکم شده و امت اسلامی یک‌صدا در مسیر پیشرفت و تعالی حرکت خواهد کرد.

 

وی یادآور شد: مسلمانان باید مراقب فتنه‌انگیزی‌های دشمن باشند زیرا دشمن می‌خواهد اسلام و مسلمانان را به دست خود مسلمانان با استفاده از ابزار تکفیر نابود کند تا هم جلوی اسلام را گرفته و هم حقانیت و سلطه‌جویی خود را به سایر ملت‌ها نشان دهد./968/ت302/ب5

ارسال نظرات