۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۲۷۳۱۱۵

مراسم عزاداری شهادت امام علی با عنوان «منبر ولایت» در اهواز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم عزاداری با عنوان «منبر ولایت» با حضور مسؤولان استانی و مردم داغدار و ولایی در اهواز برگزار شد.
مراسم عزاداري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، مراسم عزاداری و سخنرانی آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با عنوان «منبر ولایت» ظهر امروز با حضور مسؤولان استانی و مردم داغدار و ولایتی خوزستان در مسجد آیت الله شفیعی اهواز برگزار شد.

 

براساس این گزارش این مراسم نخست با خواندن نمازهای ظهر و عصر با امام جماعت آیت الله شفیعی و تلاوت صفحه ای از کلام نور آغاز شد.

 

بنا براین گزارش آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به این که میان فقها رایج شده که هیچ کس بر هیچ کس دیگر ولایت ندارد مگر به اندازه ای که دلیل اقتضا کند، ابراز داشت: اما دیدگاه دیگری در برابر این سخن وجود دارد که درست است.

 

وی ادامه داد: دیدگاه دیگر این پیام را دارد که همه کس به همه کس ولایت دارد و نسبت به دیدگاه نخست درست است مگر این که دلیل را خارج کند؛ «اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَى الظُّلُمَاتِ أُوْلَـئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ».

 

استاد حوزه علمیه خوزستان با اشاره به این که ولایت درجه و مراتبی دارد، عنوان کرد: ولایت الله، ولایت رسول الله(ص)، ولایت امام معصوم(ع)، ولایت عدول مؤمنان درجات ولایت هستند.

 

آیت الله شفیعی با بیان این که در هر قانون، ملت و مذهب بهترین افراد را حاکم انتخاب می کنند، تصریح کرد: فقها به سبب تحصیل، تهذیب، اقرب و اکمل بودن نزدیک ترین افراد به ائمه اطهار(ع) و امام زمان(عج) هستند.

 

در ادامه گزارش مداح اهل بیت، خلف زاده با نوای خود، حال و هوای مراسم عزاداری را معنوی تر کرد.

 

براساس این گزارش برنامه سخنرانی متداوم آیت الله سیدعلی شفیعی از سال 1342 آغاز شده و همچنین مراسم عزاداری و بزرگداشت شهادت امام علی(ع) با عنوان «منبر ولایت» نیز نزدیک به بیست سال با این موضوع در حال برگزاری است.

 

 

گفتنی است، مراسم احیای شب های 19، 21 و 23 لیله القدر در مسجد آیت الله شفیعی ساعت 23 برگزار می شود./9453/پ203/ب4

ارسال نظرات