۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۱
کد خبر: ۲۷۳۵۱۶
عضو جامعه مدرسین:

روز قدس روز نمایش اقتدار و عظمت امت اسلام است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین ضمن درخواست از مردم به منظور حمایت از مردم یمن در راهپیمایی امسال گفت: راهپیمایی روز قدس مصداقی از آیه «و اعدوا لهم ماستطعتم من قوه» است.
حجت الاسلام سيداحمد حسيني خراساني
حجت الاسلام و المسلمین سید احمد حسینی خراسانی عضو جامعه مدرسین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، روز جهانی قدس را به عنوان روز حمایت از ملتی مظلوم و اعلام انزجار از رژیمی ظالم و ستمگر دانست و اظهار داشت: این فرهنگ ریشه در متن و بطن قرآن کریم و آموزه‌های ناب دینی دارد که در آیات فراوانی از قرآن کریم، همه افراد توانمند به دفاع از مظلوم فراخوان شده‌اند.
عضو جامعه مدرسین ادامه داد: از آخرین و مهمترین و حیاتی ترین وصیت‌ها و سفارش‌های امیر‌المؤمنین حضرت علی (ع) در بستر شهادت لحظاتی قبل از شهادت به بستگانش و تمام شیعیان و پیروانشان تا انتهای عالم سفارش اکید کرده‌اند که در زندگی یار مظلوم باشید و خصم ظالم؛ بنابراین در مشروعیت روز جهانی قدس جای هیچ شبهه‌ای نیست.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی خراسانی درباره حقیقت و ماهیت روز جهانی قدس ابراز داشت: این حرکت انسانی در حقیقت یک مانور قدرت در برابر زیاده خواهان جهان است؛ این مانور هر چه قوی‌تر، قدرتمندتر و کوبنده‌تر باشد به نفع همه جهان حتی آمریکایی ها است.
وی افزود: این مانور قدرت دارای جنبه بازدارندگی نیز هست؛ دشمن اگر متوجه قدرت مسلمانان شود در اقدام نظامی دچار خطا نمی‌شود و در نتیجه این بازدارندگی نه تنها به نفع مسلمین و کشورهای اسلامی است که حتی به نفع آمریکایی‌ها و هم‌پیمانان آن‌ها هم خواهد بود چون دچار اشتباه در محاسبات نظامی هم نخواهند شد.
عضو جامعه مدرسین تصریح کرد: ما روز جهانی قدس را مصداقی از آیه «و اعدوا لهم ماستطعتم من قوه» می‌دانیم؛ امت اسلامی موظف است عده و عده قدرت و انسجام و اتحاد و یکپارچگی خودش را در مقیاس جهانی به نمایش گذاشته و به رخ زورگویان دنیا بکشد.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی خراسانی با اشاره به این که آثار و پیامدهای فرهنگی، روشنگرانه و بازدارانده حرکت عزم میلیونی مسلمانان در روز جهانی قدس بر هیچ انسان آگاه از مسائل سیاسی و جهانی پوشیده نیست، گفت: امیدواریم امثال همچون سال‌های گذشته روز جهانی قدس صحنه مانور قدرت امت اسلامی و به نمایش گذاشتن مجد و عظمت مسلمین باشد.
وی حضور میلیونی مسلمین سراسر جهان بویژه ملت پر صلابت ایران اسلامی را در روز جهانی قدس بسیار با اهمیت توصیف کرد و اظهار داشت: شرایط منطقه بویژه حرکت‌های تأسف آور بعضی از صاحب قدرتان کشورهای اسلامی علیه برخی کشورهای مظلوم مسلمان انجام داده‌اند نباید بی پاسخ بماند.
عضو جامعه مدرسین ادامه داد: اکنون مردم یمن باید مورد توجه راهپیمایان روز قدس امسال باشند و در این راهپیمایی‌ها آل سعود باید بداند که تمام مسلمانان با این جنگ افروزی‌ها در منطقه و زورگویی به ملت مسلمان مظلومی همچون یمن مخالفند؛ بنابراین در روز جهانی قدس حمایت از مردم یمن نیز مورد توجه ویژه قرار گیرد./836/ت302/ج
ارسال نظرات