۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۲۷۳۷۸۰
امام جمعه کرج تاکید کرد؛

اجرایی شدن قانون عفاف و حجاب و برخورد جدی با متخلفان

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کرج گفت: متولیان فرهنگی و متولیان دستگاه های مختلف موثر در امر حجاب، نسبت به اجرایی شدن قانون عفاف و حجاب اقدام کنند.
اجرایی شدن قانون عفاف و حجاب و برخورد جدی با متخلفان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در البرز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج در خطبه‌های نمازجمعه این هفته کرج، گفت: روز قدس، روز توجه به فلسطین و ملت مظلوم آن است از این رو در جهان هیچ کشوری را به مانند ایران نمی توان یافت که حامی و پشتیبان مردم فلسطین باشد و این از افتخارات ایران و انقلاب اسلامی است.

 

وی ادامه داد: یکی از تحریفاتی که در مورد شخصت امام راحل می شود این است که امام در برابر استکبار و امریکا موضعی نداشت و اگر داشت شعار مرگ بر امریکا را نمی پسندید در حالی که استکبارستیزی و ریشه کنی کفر یکی از مصادیق بارز اندیشه های امام راحل بود.

 

امام جمعه کرج ابراز کرد: اعلام برائت و بیزاری همیشه در بیانات امام راحل مشهود بود از این رو آحاد مردم مسلمان کشور نه تنها در این روز بلکه هیچ زمانی غافل از دشمن خود نبوده و شعار همیشگی خود را که «مرگ بر امریکا» است سر داده و فریاد می زنند.

 

وی تصریح کرد: اگر نگاهی استراتژیک به عالم اسلام و مسیحیت و یهود داشته باشیم خواهیم دید که ریشه همه خونریزی ها و تجاوزات به صورت مستقیم و غیر مستقیم با تحریک عوامل و دست‌نشاندگان مزدور امریکا و رژیم غاصب صهیونیستی بر می گردد از این رو تنها راه نجات ملت ها از تباهی، اتحاد و برادری اسلامی است.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز تاکید کرد: روز جهانی قدس و برگزاری این مراسم بزرگ در سراسر کشورهای اسلامی نشان می دهد که مساله اصلی در جهان اسلام آزادی قدس شریف است از این دشمنان تلاش می کنند تا افکار مسلمانان را به جهت دیگری منحرف سازند.

 

وی با اشاره به پروژه اسلام هراسی غرب بیان داشت: در یک سال گذشته اندیشه های سلفی و تکفیری ها در مناطق اسلامی خود را نشان داده است تا فلسطین به فراموشی سپرده شود و عده ای آلوده و جنایتکار و خبیث به عنوان مسلمان انتخاب شوند و موج اسلام هراسی را در منطقه افزایش دهند و مسلمانان را به جان هم بیندازند.

 

امام جمعه کرج اظهار داشت: به تازگی جنگ عرب با عرب راه انداخته اند و دست‌نشانده رژیم آل سعود، این بیابان نشین های احمق را وارد میدان کرده تا عرب و مسلمان و شیعیان را به جان هم بیاندازد تا به اهداف پلید خود دست یابند.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌همدانی یادآور شد: رساندن دارو و امکانات حیاتی ایران به مظلومان را نوعی دخالت تلقی می کنند در حالی که اقدامات نظامی و ارسال سلاح به متجاوزان را به گونه ای دیگر تفسیر می کنند.

 

خطیب جمعه کرج اعلام داشت: از روز قدس تا عید فطر، مقرر است مردم در سراسر جهان برای مظلومین یمن با شعار «یمن تنها نیست» خدمات و اقداماتی انجام دهند تا امت های اسلامی، وحدت و یکپارچگی خود را به دیگر ملت ها نشان دهند.

 

وی با بیان این که عده ای در تلاش هستند که روز قدس به فراموشی سپرده شود، اظهار داشت: عده ای در تلاش هستند که مسیر فکری افرادی را تغییر دهند تا اصول اصلی را خدشه دار کنند اما حضور استکبارستیزانه مسلمانان و روزه‌داران بصیر در جهان اسلام تمام نقشه‌های آنان را خراب کرده‌ است.

 

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به پیام روز قدس گفت: مهمترین پیام روز قدس این است که امت اسلامی در سراسر عالم زیر بار ظلم و جنایتکار نمی رود بر این اساس مسلح شدن غزه مساله ای است که باید به آن توجه شود زیرا آثار و برکاتی را در پی دارد.

 

وی به 21 تیرماه سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب که به عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است اشاره کرد و بیان داشت: دشمنان دین و ارزش های الهی در حد توان در زمینه های مختلف توطئه می‌کنند تا به اشکال مختلف آسیب وارد کنند لذا یکی از توطئه ها جریان کشف حجاب بود که توسط ایادی داخلی انجام شد و از آن روز تاکنون آثار شوم آن در جامعه اسلامی باقی مانده است.

 

امام جمعه کرج افزود: حجاب در جامعه اسلامی ارزش است زیرا عفاف به همراه خود، احترام و شخصیت برای زنان و مردان به ارمغان می آورد از این رو منظور از حجاب و عفاف خانه نشینی نیست بلکه جلوگیری از بی بند و باری و افسارگسیختگی در جامعه است.

 

وی با اشاره به بیانات رهبری در خصوص آزادی در غرب اظهار داشت: به تعبیر رهبری یکی از نشانه های مردسالاری غربی به زن، تبرج و آرایش زن در ملا عام است تا مرد از او لذت ببرد و این آزادی مرد است نه زن، بنابراین تمام شخصیت زن در غرب جذب مردان هوسران به خود می باشد و این ظلم بزرگی است.

 

خطیب جمعه کرج با انتقاد شدید از متولیان فرهنگی در امر حجاب اظهار داشت: تا زمانی که این روز تنها در تقویم باقی بماند هیچ سود و اثری نخواهد داشت، مسوولین فرهنگی یا خوابند یا خود را به خواب زده اند لذا اگر خوابید کلام رهبری و دلسوزان و مراجع را بشنوید و بیدار شوید و اگر خود را به خواب غفلت زده اید بدانید که در پیشگاه خداوند باید جوابگو باشید.

 

وی افزود: مردم نباید نسبت به این امر مهم بی تفاوت باشند و اگر تذکر لسانی به فراموشی سپرده شود افراد سودجو فرصت جولان نیز پیدا خواهند کرد بنابراین باید مقدماتی فراهم شود تا این امر مهم به فرهنگ تبدیل شود.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان این که بی حجابی جرم است اظهار داشت: بی حجابی نوعی ناهنجاری است که قانون و مصوبه در این راستا وجود دارد از این رو حجاب تنها امر فرهنگی نیست بلکه بی‌حجابی جرم محسوب می‌شود و باید با آن برخورد جدی شود.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد:  خواسته بنده و ائمه جمعه و مردم مسلمان از متولیان فرهنگی و متولیان دستگاه های مختلف موثر در امر حجاب، اجرایی شدن قانون عفاف و حجاب و برخورد جدی با متخلفان است./801/پ201/ب4

ارسال نظرات