۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۸
کد خبر: ۲۷۳۸۴۷
آیت الله مظاهری:

اهل بیت مفسرین اصلی قرآن هستند

خبرگزاری رسا ـ رییس حوزه های علمیه اصفهان در تفسیر آیات یکم تا ششم سوره مرسلات با اشاره به عظمت قرآن گفت: تفاسیر بسیار زیادی برای قرآن نوشته شده ولی هیچ کدام از آن ها نتوانسته قرآن را آن گونه که هست شرح دهد و این دلیل عظمت قرآن است.
درس اخلاق حضرت آيت الله مظاهري در ماه مبارک در اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری رییس حوزه های علمیه اصفهان امروز صبح در مسجد امیرالمؤمنین جی گفت: امور جهان به دست ملائکه انجام می شود.

 

وی با اشاره به آیات یکم تا ششم از سوره مرسلات افزود: در این شش آیه خداوند فقط قسم می خورد و به نظر مفسرین مراد از این قسم ها وجود ملائکه است.

 

حضرت آیت الله مظاهری با اشاره به روایات معصومین گفت: پروردگار عالم لشکر بسیار مجهزی به نام ملائکه دارد که همه کارهای عالم وجود به دست آن ها انجام می گیرد و تعدادشان نامتناهی است.

 

این مرجع تقلید افزود: ملائکه به دو صورت دسته جمعی و تکی کار می کنند و کارهای روحی و جسمی را در جهان تدبیر می کنند.

 

وی بیان داشت: برای هر قطره باران یک مَلَک وجود دارد و هر مَلَک وظیفه دارد مقدرات الهی را برای آن قطره باران به اجرا درآورد ولی این در ذهن بشر نمی گنجد که چرا برای هر قطره باران خداوند یک مَلَک قرار داده و ناچار است بگوید خداوند حکیم است و کاری را بیهوده انجام نمی دهد.

 

حضرت آیت الله مظاهری با اشاره به عظمت قرآن افزود: تفاسیر بسیار زیادی برای قرآن نوشته شده ولی هیچ کدام از آنها نتوانسته قرآن را آن گونه که هست شرح دهد و این دلیل عظمت قرآن است.

 

رییس حوزه های علمیه اصفهان گفت: برداشت انسان ها از قرآن مهم نیست و آنها باید به سخنان اهل بیت که مفسرین اصلی قرآن هستند، گوش فرا دهند چرا که علم قرآن به صورت کامل، در دست ایشان است./939/پ202/ج 

ارسال نظرات