۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۲۷۴۰۱۳
عضو شورای شهر مشهد مطرح کرد؛

لزوم اشاعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در حوزه شهری

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای شهر مشهد با اشاره به ظرفیت های بسیار در حوزه شهری، گفت: پارک ها، سازمان‌ها و میادین، اتوبوس‌ها و قطار شهری و غیره ظرفیت های زیادی دارد که مطالب دینی و به ویژه مسائل مربوط به امر به معروف و نهی از منکر در آن ها نوشته و پخش شود.
حجت الاسلام علي اصغر لطفي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام علی اصغر لطفی، عضو شورای شهر، پیش از ظهر امروز در نشست سالیانه شورای امر به معروف و نهی از منکر که در فرهنگ‌سرای قرآن و عترت برگزار شد، گفت: احکام خدا جمع حکم است و بنابراین غیر از اعتقادات است و حکم الهی اجباری است.

 

وی سه راهکار را برای الزام احکام الهی عنوان و اظهار کرد: خود انسان، حکومت و قانون که به دلیل محدودیت هایی که در آن وجود دارد می تواند به ظواهر بپردازد و فریضه امر به معروف و نهی از منکر از این راهکارها است.

 

حجت الاسلام لطفی در ادامه به ویژگی های قانون اخیر عفاف و حجاب اشاره و تصریح کرد: در این قانون تمام آمران به معرف تحت حمایت قرار می گیرند، مدیران و مسؤولانی که همکاری نکنند و یا مخالفت کنند، مجرم شناخته می شوند و کلیه تشکل های رسمی امر به معرف که مجوز داشته باشند، می‌توانند در دستگاه قضا شکایت خود را ارائه و در تمام مراحل دادرسی حضور داشته باشند.

 

عضو شورای شهر با اشاره به ظرفیت های بسیار در حوزه شهری، خاطرنشان کرد: پارک ها، سازمان‌ها و میادین، اتوبوس ها و قطار شهری و غیره ظرفیت های زیادی دارد که مطالب دینی و به ویژه مسائل مربوط به امر به معروف و نهی از منکر در آن ها نوشته و پخش شود.همچنین نسبت به تأمین امنیت و جلوگیری از جرایم باید اقدام جدی صورت بگیرد.

 

حجت الاسلام لطفی با تأکید بر توجه به اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: در برخی از مناطق در زمینه اقتصاد مقاومتی عمل کرده ایم و ممکن است تحریم ها تشدید شود و یا ادامه یابد بنابراین باید به اقتصاد مقاومتی توجه کنیم.

 

مسؤول کمسیون اقتصادی شورای شهر، خاطرنشان کرد: برخورد مناسب با مردم در شورای شهر به آن توجه شده است و در بحث فرهنگ سازی اکثر پروژه ها مخرب فرهنگ است و برای اصلاح جامعه باید از خود شروع کنیم./1310/پ202/ح

 

ارسال نظرات