۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۲۷۴۲۳۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:

نبود اساتید متخصص مهم‌ترین مشکل فعالیت‌های قرآنی در خراسان جنوبی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی عدم دسترسی به اساتید خبره و متخصص را از مشکلات فعالیت‌های قرآنی در خراسان جنوبی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر افرادی که در خانه‌های قرآن مشغول به تدریس هستند، دارای تخصص های کافی نیستند و تا زمانی که این مشکل برطرف نشود استان همچنان در حوزه فعالیت‌های قرآنی با مشکل مواجه خواهد بود.
حجت السلام کاظم لطفيان مديرکل تبليغات اسلامي بيرجند

حجت الاسلام کاظم لطفیان، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، عدم دسترسی به اساتید خبره و متخصص را از مشکلات فعالیت‌های قرآنی در خراسان جنوبی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر افرادی که در خانه‌های قرآن مشغول به تدریس هستند دارای تخصص های کافی نیستند و تا زمانی که این مشکل برطرف نشود استان همچنان در حوزه فعالیت‌های قرآنی با مشکل مواجه خواهد بود.

 

وی با اشاره به وجود 160 خانه قرآن در خراسان جنوبی افزود: 20 خانه قرآن شهری و 25 مؤسسه قرآنی تحت پوشش اداره کل تبلیغات اسلامی مشغول به فعالیت هستند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه خانه‌های قرآن کانونی برای توسعه و ترویج فرهنگ و آموزه‌های قرآنی در نقاط شهری و روستایی به‌شمار می‌روند،تصریح کرد: عدم دسترسی به اینترنت و فضای مجازی، بی‌بهره بودن از فعالیت‌هایی که در این حوزه صورت می‌گیرد، امکانات ضعیف ستادی و امکانات پایین آموزشی از جمله مشکلاتی است که در این خانه‌ها وجود دارد.


حجت الاسلام لطفیان با اشاره به اینکه در حال حاضر بیشتر روستاهای خراسان جنوبی فاقد خانه‌های قرآنی هستند، ادامه داد: متأسفانه در حال حاضر به دلیل کمبود اعتبارات همین خانه‌های موجود را نمی‌‌توانیم حمایت کنیم و بسیاری از آنها در زمینه تجهیز و امکانات مشکل دارند و در این زمینه سازمان تبلیغات اسلامی نیازمند همکاری هرچه بیشتر خیران است.

 

وی به تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان دارالقرآن و امور روستاها و دهیاری‌های وزارت کشور اشاره کرد و گفت: طبق این تفاهم‌نامه حمایت سخت‌افزاری خانه‌های قرآن روستایی بر عهده استانداری و حمایت‌های نرم افزاری نیز بر عهده دارالقران است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی اظهار کرد: با وجود اینکه سازمان دارالقرآن در زمینه تجهیز خانه‌های قرآن روستایی مسؤولیت مستقیم نداشته اما تاکنون بیش از 950 میلیون ریال برای حمایت و تجهیز این خانه‌ها هزینه کرده است.

 

حجت الاسلام لطفیان از اختصاص 781 میلیون ریال اعتبار از سوی سازمان دارالقرآن کشور برای انجام فعالیت‌های قرآنی در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: میزان اعتبارات استانی فعالیت‌های قرآنی در سال جاری نیز یک میلیارد و 199 میلیون ریال ابلاغ شده است.

 

وی یادآور شد: از میزان اعتبارات درنظر گرفته در سال‌های گذشته 50 درصد آن محقق شده که امیدواریم در سال جاری با حمایت مسؤولان استان، اعتبار مصوب تخصیص داده شود./968/ت302/ح

ارسال نظرات