۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۲۷۴۶۴۳
مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:

تجهیز خانه عالم از ضرورت های موفقیت تبلیغ در نقاط محروم است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این که تجهیز خانه عالم از ضرورت های موفقیت تبلیغ در نقاط محروم است، گفت: در حال حاضر در شهرستان های مختلف خراسان جنوبی بیش از ۳۰ خانه عالم وجود دارد که نیازمند مرمت و تعمیر است.
حجت السلام کاظم لطفيان مديرکل سازمان نتبليغات اسلامي بيرجند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام کاظم لطفیان، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، ظهر امروز در جلسه شورای اداری خراسان جنوبی با بیان این که تجهیز خانه عالم از ضرورت های موفقیت تبلیغ در نقاط محروم است، گفت: در حال حاضر در شهرستان های مختلف خراسان جنوبی بیش از 30 خانه عالم وجود دارد که نیازمند مرمت و تعمیر بوده و همکارهای نهادهای فرهنگی و خیران در این زمینه ضروری است.



وی افزود: خانه‌های عالم در شهرستان های خراسان جنوبی و مناطق محروم از امکانات و تجهیزات اندکی برخوردار هستند و تعداد 12باب خانه عالم در مراکز بخش‌های آیسک، سه قلعه و روستاهای دوست آباد، بسطاق، زنگویی، چاه غیاث، بغداده، عمرویی، دوحصاران،کریمو، مصعبی و چرمه از توابع شهرستان سرایان وجود دارد که در برخی، روحانیان با خانواده به‌صورت دائم و در برخی دیگر به صورت فصلی در مناسبت‌های محرم، رمضان، ایام فاطمیه(س) و ماه صفر در آن ساکن می‌شوند.



مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این که به جز شهرستان سرایان در سایر شهرستان های دیگر استان هم خانه عالم نیازمند تجهیز است، افزود: متأسفانه بعضی از این خانه ها به دلیل کمبود اعتبار نیمه ساخت باقی مانده که باید دستگاه های فرهنگی برای بهبود امر تبلیغ به مردم و سازمان تبلیغات اسلامی کمک کنند.

 

حجت الاسلام لطفیان تصریح کرد: با توجه به اینکه مردم محروم منطقه در مضیقه مالی هستند توان تجهیز و تعمیرات خانه‌های عالم را ندارند.



مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره اینکه خیران در تجهیز خانه‌های عالم سازمان تبلیغات را یاری کنند، ادامه داد: خانه‌های عالم در مناطق محروم نیاز به تکمیل نما، کف، گاراژ، گاز، یخچال، موکت، فرش و کابینت دارند و در صورت فراهم شدن این امکانات ‍یش بینی می شود حضور مبلغان در مناطق محروم گسترش چشمگیری داشته باشد زیرا خانه عالم حداقل امکانانت برای کمک به امر تبلیغ محسوب می شود.

 

وی با بیان این که بیشتر مبلغان به همراه خانواده های خود عازم تبلیغ می شوند، اظهار کرد: در مناطقی که امکانات کمبود و خانه عالم وجود ندارد اعزام مبلغ به همراه خانواده بسیار دشوار است و لازم است خیران در این زمینه به مردم مناطق محروم مساعدت کنند و همکاری سایر نهادهای اجرایی هم به رونق فعالیت های تبلیغی در مناطق محروم کمک می کند.



مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی یادآور شد: در صورت تخصیص اعتبار به موقع در راستای ساخت و تجهیز خانه‌های عالم، تمامی مشکلات و کمبودهای خانه‌های عالم روستاها و مناطق دورافتاده در سطح برطرف می‌شود./968/پ202/ب4

ارسال نظرات